antinerd Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 En dag var min bærbare PCen død og det eneste som nyttet var å legge inn XP på nytt. Trodde jeg. Windows er reinstallert ved hjelp av CD. Nå kommer jeg greit inn i Windows. Men en del komponenter mangler. For eksempel kan ikke maskinen settes i vente- eller dvalemodus. Mulimediaprogrammene for brenning av CD og avspilling av DVD er heller ikke på maskinen. På toppen ser det ut til at lydkortet ikke fungerer som det skal. Eller høres slik ut heter det vel. Enten er det helt stille, eller så avgir PCen et stygt pip når noe som skal gi lyd finner sted - for eksempel når en feilmelding spretter opp. Noen som aner hva som er galt og om de to tingene har noe med hverandre å gjøre? Og hvordan problemet løses? Jeg har gitt opp og er egentlig klar til å knuse PCen i veggen. Noe som i alle fall ikke hjelper... Lenke til kommentar
CrazyD Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Desverre kan du ikke forvente at noen skal kunne hjelpe deg når du ikke oppgir hva slags laptop du har. Gi oss litt spesifikasjoner, helst merke/modell/nummer eller noe.... Lenke til kommentar
kimen Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Du må finne ut vilket lydkort du har også må du finne en driver til det fordi windowsen finner ikke drivern det er derfor du får pipingen Lenke til kommentar
antinerd Skrevet 18. september 2005 Forfatter Del Skrevet 18. september 2005 Beklager. Her er litt spesifikasjoner: HP Compaq nx9030. XP professional, én installasjonsdisc. Lydkortet finner jeg ingen spesifikasjoner for. Det eneste jeg finner er: "Ingen lydenheter." Når jeg går inn på "Egenskaper for Lyder og lydenheter", står det: Plassering: Ukjent Enhetsstatus: Denne enheten fungerer som den skal Noen som aner hva som er gæærnt? Og hvordan det fikses? Lenke til kommentar
nikhuse Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 (endret) Gå inn på denne siden. Der finner du alle driverene til maskinen din. Edit: Som da fikser problemene dine Endret 18. september 2005 av nikhuse Lenke til kommentar
antinerd Skrevet 18. september 2005 Forfatter Del Skrevet 18. september 2005 Takker nikhuse. Ser for meg en ettermiddag med nedlastinger her. Skal bli spennende å se om jeg får liv i maskina igjen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Høres ut som om du har glemt å innstalere chipset driverne. Bør innstalere de aller først etter en nyinnstalajon slik at OS'et vet hva det skal jobbe opp mot.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå