A_N_K Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Noen som vet hvordan man kan konfigurere hvor GCC leter etter headere og biblioteker? Skulle gjerne ha lagt til /opt/include og /opt/lib, og dermed slippe å spesifisere med -I og -L henholdsvis. Hyggelig om noen kunne hjelpe :_) Lenke til kommentar
Axel`` Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 (endret) IIRC, kan man vel sette søkestien for delte biblioteker med miljøvariablen LD_LIBRARY_PATH? --Axel. Endret 23. september 2005 av Axel`` Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 23. september 2005 Forfatter Del Skrevet 23. september 2005 Men hva har det med GCC å gjøre? GCC overser glatt denne så vidt jeg kan se. Lenke til kommentar
Axel`` Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 (endret) Slo opp i GCC manualen nå, er ikke dette det du er på jakt etter? The value of LIBRARY_PATH is a colon-separated list of directories, much like PATH. When configured as a native compiler, GCC tries the directories thus specified when searching for special linker files, if it can't find them using GCC_EXEC_PREFIX. Linking using GCC also uses these directories when searching for ordinary libraries for the -l option (but directories specified with -L come first). http://gcc.gnu.org/onlinedocs/gcc-4.0.1/gc...nment-Variables --Axel. Endret 23. september 2005 av Axel`` Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 24. september 2005 Forfatter Del Skrevet 24. september 2005 Kult, takk, akkurat hva jeg trengte :] Rart jeg ikke konsulterte den manualen før :| Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå