JKJK Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 (endret) har gått over fra asus wl-100g til orinoco gold card, men har div problemer med å få det til å fungere med airsnort, kismet o.l. Ser at kortet kommer opp som eth0 istedet for wlan0, noen som har vært borti dette før? har prøvd med forskjellige drivere, uten at dette endrer noe. <tips anyone?> Endret 20. september 2005 av JKJK Lenke til kommentar
Ümlaüt Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Er ikke sikker på hva dette skyldes. Hvilke drivere bruker du nå? Lenke til kommentar
dabear Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 For å få opp mitt ralink nettverkskort, måtte jeg utføre følgende: echo "alias ra0 rt2500" | sudo tee /etc/modprobe.d/rt2500 Viss det haster så fælt, anbefaler jeg deg å installere ndiswrapper, installere windowsdriverne med ndisgtk- og bruke dét helt til du får opp native drivere. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 17. september 2005 Forfatter Del Skrevet 17. september 2005 er ikke noe problem å få kortet opp å fungere, men hele poenget med å kjøpe det kortet der og bytte det ut fra mitt asus wl-100g var å slippe å bruke ndiswrapper og kunne bruke kismet/airsnort. Men kismet klarer ikke å sette kortet i monitor mode, men kortet fungerer fint ellersl. bruker 6.20 drivere Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 At kortet heiter eth0 har no vel ikkje noko å sei. Støttar drivaren monitor mode då? Lenke til kommentar
Silvester Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Jeg mener å ha lest at man trenger patcha drivere for å få brukt kortet i monitor mode. Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 har gått over fra asus wl-100g til orinoco gold card, men har div problemer med å få det til å fungere med airsnort, kismet o.l. Ser at kortet kommer opp som eth0 istedet for wlan0, noen som har vært borti dette før? har prøvd med forskjellige drivere, uten at dette endrer noe. Med fare for å virke arrogant, hva så? Samma hva det heter vel? Jeg har aldri hatt en maskin der det trådløse kortet har hett noe annet enn eht0, eth1 eller lignende. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Hvis det funker, spiller det vel ingen rolle hva det heter? Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 20. september 2005 Forfatter Del Skrevet 20. september 2005 (endret) drange_net vell... det funker, men med begrenset funksjonalitet. Grunnen til at jeg vil ha kismet/airfart til å fungere er ikke at jeg skal snylte på andres nettverk, men skal sette opp 12 Linksys WRT54GS accesspunkt på jobb til uka, og da hadde det vært et STORT nederlag å måtte installere windows bare for å få målt signalstyrke i de forskjellige sonene for å justere overlappingen bra for å hindre interferens mellom AP'ene. Har ikke kommet noen vei med dette enda. Alle forslag mottas med takk! Det merkelige er at Asuskortet med ndiswrapper blir detektert som wlan0 men ikke orinoco kortet. Endret 20. september 2005 av JKJK Lenke til kommentar
zyp Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 For å sette kortet i monitor-mode manuelt kan du kjøre iwconfig eth0 mode monitor, etterpå kan du kontrollere med iwconfig at det faktisk står i monitor-mode. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 20. september 2005 Forfatter Del Skrevet 20. september 2005 aha! skal prøve det straks! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå