fatcamper Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 skal kjøpe graffikkort..agp versjon. Lurte på hva som er forskjellen på denne Sapphire Radeon X800XL 256MB GDDR3 AGP8X, DVI-I, ViVo, Full-Retail og GeForce 6800GT 256MB GDDR3 AGP8X, Tv-Out, Dual-DVI, Retail. Hva bør jeg kjøpe? Forskjeller? mvh creative. Lenke til kommentar
HKS Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Ytelsen er ganske lik... Og prisen er vel ikke så forskjellig lenger. Siden det er AGP du skal ha så hadde jeg nok valgt 6800Gt kortet, da dette kortet har native AGP, og ikke en ekstren bru slik som X800XL Desuten støtter 6800GT kortet sikkelig HDR er noen spill som har det nå! Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Gå for X800XL du Lenke til kommentar
HKS Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Gå for X800XL du Du har ikke noen argumenter? Siden prisen og ytelsen er omtrent den samme så ville jeg som sagt valgt 6800GT, siden GT-kortet støtter ny teknologi (sm 3,0 og HDR) som ATi også kommer med i R5xx serien snart... Da føles x800XL litt utdatert spør du meg! Lenke til kommentar
Elensar Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Ja, 6800GT vil være det rette valget med tanke på SM 3.0 og HDR. Lenke til kommentar
Xibit Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 x800Xl dersom du går etter best ytelse. http://graphics.tomshardware.com/graphic/20050705/index.html Lenke til kommentar
CrazyD Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 jeg byttet til 6800 ultra fra x800xl og forskjellen er stor (2000+ 3dmark2003) og gt er ikke så mye lavere klokket, samt ati sliter med opengl (som mange eldre spill kjører på). Så jeg ble skuffet og vil ikke anbefale x800xl basert på mine erfaringer. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 x800Xl dersom du går etter best ytelse. http://graphics.tomshardware.com/graphic/20050705/index.html Det eneste spillet hvor X800XL faktisk yter en del bedre enn 6800GT er HL2 med AF og AA. Ellers er det marginalt bedre, lik eller til og med en del dårligere ytelse på det. Med tanke på at 6800GT som nevnt også varter opp med SM 3.0 og HDR er det etter min mening det naturlige valget. Lenke til kommentar
fflex Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 x800Xl dersom du går etter best ytelse. http://graphics.tomshardware.com/graphic/20050705/index.html Det eneste spillet hvor X800XL faktisk yter en del bedre enn 6800GT er HL2 med AF og AA. Ellers er det marginalt bedre, lik eller til og med en del dårligere ytelse på det. Med tanke på at 6800GT som nevnt også varter opp med SM 3.0 og HDR er det etter min mening det naturlige valget. Lenke til kommentar
jaden Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Ok. Jeg har hatt begge kortene. Jeg hadde ett Club3D X800XL kort som jeg solgte. Nå har jeg ett XFX 6800GT. Har ikke fått testet det i så alt for mange spill, men nok til at jeg alikevel kan ambefale det fremfor ATI sitt kort. NVidia er også generelt flinkere med drivere, og har som sagt tidligere en god del nyere teknologier X800 XL ikke har. Gå for 6800GT. Du kommer ikke til å angre. Det tror jeg der i mot du gjør hvis du velger det andre. Stalltips. MSI og XFX som jeg har nå er gode kort. PS: Grunnen til at X800 XL slår 6800Gt i enkelte spill forklarer jeg med følgende: Ati er flinke til å lage kort som slår NVidia i typiske benchmark spill, og så godt som ingen andre. Lenke til kommentar
ChainDoG Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 vel, "typiske benchmarkspill" er jo akkurat "typisk" fordi det er de spilla massen "typisk" spiller og "typisk" er en av grunnene til at folk går til det steget å kjøpe seg et nytt skjermkort for å spille, så jeg vet ikke om den konklusjonen var så god jeg... ? men støtter 68oogt, om du finner et kort som ikke støyer for mye i utgangspunktet, som msi feks Lenke til kommentar
fatcamper Skrevet 18. september 2005 Forfatter Del Skrevet 18. september 2005 Takker folkens. Da må det bli 6800gt. Jeg hadde et geforce kort for lenge siden. Fx 5200. Dårlig ytelse. Siden jeg kjøpte 9800 pro har jeg vært ati fan :!: For håpe dette kortet er litt bedre:P Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uHVgFQ Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 For en som for det meste spiller COunter strike og det kommende og gamle hitman spill...Hva er best av Asus x800xl og POV 6800gt, etter overklokking? Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 det er helt uinteresangt hvilke av disse kortene du velger. begge yter veldig bra, og så godt som identisk. Lenke til kommentar
Xibit Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 PS: Grunnen til at X800 XL slår 6800Gt i enkelte spill forklarer jeg med følgende: Ati er flinke til å lage kort som slår NVidia i typiske benchmark spill, og så godt som ingen andre. Herregud, en av de mest latterlige kommentarene jeg har sett..... Lenke til kommentar
RoosterX Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Personlig gikk jeg for MSI sitt 6800 gt kort, fra ati 9800pro, der i mellom er det jo logisk nok en forskjell på ytelse- naturlig nok. For forklare litt historie bakgrunn, begynte det med ATI sine mach64 brikker på midten/tidlig -90 tall, da de var de beste og kjappeste 2d kortene på markedet den gang, så kastet jeg meg på 3d kortene i -96, da et 3dfx kort, samtidig som jeg testa div løsninger fra ati og nvidia.. som vi jo vet ikke helt var opp til samme ytelse/std/features som 3dfx sine kort, senere ble det Voodoo2 kort, og så Nvidia i 2 generasjoner, for så ati igjen. Mine argument for dette kortet sammenlignet med Ati sine alternativ var dem som de fleste her nevner, nemlig SM 3 støtte, og HDR (når det kommer noe spill som det går kjøre det i), dessuten ser jeg for meg at det bil komme endel spill som er basert på Doom3 engine - som jo nvidia yter best i pr. i dag. Har jo hørt mye om Ati's dårlige drivere sammenlignet med, Nvidia's etc, kan konkludere med at det er tullprat, nvidia sine drivere er like sucky som ati's - *eller* like bra(om man vil se det fra den positive siden) med masse bugs i diverse spill, bugfixes i nye rel, og nye bugs i andre spill etc etc. Det mest negative med 6800gt er at den er basert på NV 40 chipsettet som innehar fysiske feil - dvs HW decode av divx,xvid, mpeg2 osv er veldig cpu krevende - men den fungerer til gjengjeld *veldig* bra under mpeg2 og purevideo(beste billedkvaliteten jeg har sett på grafikkort med mpeg2) - men som sagt krever sin cpu og encode delen som alle produsenter fortsatt har på sine bokser/info på hjemmesider osv er ikke-eksisterende - dvs. feil produktinformasjo- da den er den delen som overhode ikke fungerer på nv40 gpu. Mitt neste kort, vil bli et Ati kort til tross for de positive sidene av denne anbefalingen, da det finnes udefinerbare (de delene som gjør at Nvidia 'folk' holder seg til Nvidia og ati 'folk' til Ati) deler ved bruk av et grafikkort, om det være seg hvordan 2d delen oppfører seg, eller hvordan grafikken ser ut i spill(3d). Sto så på en kompis av meg sin pc, og BF2 med radeon 9800pro, må si jeg er imponert på hvordan det egentlig flyter frem, til tross av at det kortet er en gen. eldre enn dette(og joda han kjørte lavere oppløsning enn meg, med litt mindre detaljer), men.. så svinbra ut - på et annerledes sett. ;P Konklusjon om mitt hjerte fikk bestemme ble det ati denne gang også(Selv om jeg var sugen på se hvordan det var ha et Nvidia kort igjen), men fornuften gikk for Nvidia. <3 Ati <3 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uHVgFQ Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 er decoding av divx bare å se på divx filmer? Lenke til kommentar
RoosterX Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Er ikke bare det, kan være du vil decode evt. bytte codec på filmen, ex. konvertere fra DivX til mpeg av noe slag, da decodes filmen først, for så encodes, denne prosessen vil da være utført av cpu 100% på alle gfx, men se divx film kan jo være divx filmsnutter innbaket i spill o.l. Og sistnevnte vil man at GFX skal ta seg av, samt interpolere bildet i HW, deinterløace osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå