aspstein Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Du kan jo bruke vnc til fjernstyring. Da logger du jo på som console og har lov til å gjøre hva som helst. Lenke til kommentar
CrazyD Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Jeg kjører en maskin som "server" med WinXP pro og etter install trenger ikke den gfx kort...og jeg bruker Remote Admin. Lenke til kommentar
formann Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Jeg kjører en maskin som "server" med WinXP pro og etter install trenger ikke den gfx kort...og jeg bruker Remote Admin. Maskinen starter altså opp uten skjermkort? Hva slags hovedkort er dette? ---------------- For å slippe begrensinger via RDP: mstsc /console /v:"IP" Lenke til kommentar
UAM Skrevet 18. september 2005 Forfatter Del Skrevet 18. september 2005 Ja, da har jeg prøvd. Ingen problemer! Maskinen starter som normalt og remote desktop fungerer...Hvem hadde trodd det? Lenke til kommentar
formann Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Ja, da har jeg prøvd. Ingen problemer! Maskinen starter som normalt og remote desktop fungerer...Hvem hadde trodd det? Selvfølgelig fungerer remote desktop. Den har da ikke noe med skjermkortet å gjøre. At du får startet maskinen uten er litt mer merkelig. Igjen, hva slags hovedkort er du bruker? Lenke til kommentar
UAM Skrevet 18. september 2005 Forfatter Del Skrevet 18. september 2005 (endret) Du har ikke spurt meg om hovedkortet men: A7V600-X En forutsetning for at remote desktop fungerer er jo at maskinen starter, så det er vel ikke noe "selvfølgelig" det. Jeg var overrasket. Endret 18. september 2005 av UAM Lenke til kommentar
benlen Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Må først si at jeg synes det var et godt spørsmål som jeg også lurte på. Men svaret kommer nok litt an på hovedkortet ja... Er spent på om jeg klarer det, fordelen jeg ser er jo et litt mindre effektforbruk. Lenke til kommentar
UAM Skrevet 18. september 2005 Forfatter Del Skrevet 18. september 2005 Ja, noen watt her og noen watt der, alle monner drar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå