UAM Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 (endret) Kan jeg få Windows opp og gå uten skjermkort? Seff. kan jeg bare prøve, men før jeg gjør det stiller jeg spørsmålet... Endret 18. september 2005 av UAM Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 (endret) må bare spørre...: hva i huleste er vitsen med det?? Du kan sikkert få opp windows uten skjermkort...men da kan du ikke ha noe på skjermen heller...skjermen går jo igjennom skjermkortet, så hvis du ikke har et skjermkort i....ingen skjerm EDIT: Min kommer inn på windows helt fint uten problemer!(*prøve nettopp!*) Endret 17. september 2005 av Man0war Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 En del BIOSer vil nok ikke kunne godta det, og windows vil nok reagére på en eller annen måte. Lenke til kommentar
UAM Skrevet 17. september 2005 Forfatter Del Skrevet 17. september 2005 (endret) Tja, spør du spørsmålet Man0war, vet du sannsynligvis ikke svaret. Hørt om remote desktop? Endret 17. september 2005 av UAM Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Hacker du BIOS til å ikke søke etter skjermkort vil jeg tro det skal kunne gå. Ellers vil du få problemer med å boote OS-et. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579 Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Tja, spør du spørsmålet Man0war, vet du sannsynligvis ikke svaret. Hørt om remote desktop? Tja, hvordan kan du konfigurere windows for å godta/kjøre remote desktop dersom du ikke kan se hva du installerer? Du skjønner, remote desktop må konfigureres lokalt, før det aksepterer innkommende. Så, før du forsøker å briljere, bør du komme med svar som ikke gjør at du fremstår som komplett idiot selv, imho. Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Tja, spør du spørsmålet Man0war, vet du sannsynligvis ikke svaret. Hørt om remote desktop? Uansett så må han som skal få igang Remote Desktop gjøre noen instillinger og da trenger han et skjermkort, for å få opp skjemen for å gjøre disse innsillingene for å tilate andre å koble seg til PC`en hans via Remote Desktop. Uansett detet er dette er det lameste topicen uansett. PC uten Skjermort, er som at menneskene skulel gå på vann det. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Du skjønner, remote desktop må konfigureres lokalt, før det aksepterer innkommende. Nei, det er ikke nødvendig. Bare å plugge HD-en inn i en annen PC og sette opp der på forhånd. Ikke noe problem. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Finnes ikke dumme spørsmål bare dumme svar? Skjerp dere litt folkens, ikke stedet å henge andre ut på... Lenke til kommentar
UAM Skrevet 17. september 2005 Forfatter Del Skrevet 17. september 2005 (endret) Ingen vits å ta den tonen, Serpensis. Maskinen er ferdigkonfigurert trenger bare trykke på powerknappen, vente litt, så logge meg på fra hovedmaskinen. Kan selvfølgelig prøve selv, men spurte for å forberede meg på evt problemer som kan dukke opp. Nemlig en drittjobb og skulle ta ut og inn skjermkortet under utprøvingen. Endret 17. september 2005 av UAM Lenke til kommentar
srbz Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Beste hadde vel vært om du fant et gammelt skjermkort som likevel var boss, men fungerer med bilde. Vi kjenner vel alle noen som har et gammelt skjerkort liggende og slenge Lenke til kommentar
UAM Skrevet 17. september 2005 Forfatter Del Skrevet 17. september 2005 Beste hadde vel vært om du fant et gammelt skjermkort som likevel var boss, men fungerer med bilde. Vi kjenner vel alle noen som har et gammelt skjerkort liggende og slenge Har ikke bare et gammelt skjermkort, har to, ikke har jeg annet å bruke dem til heller. Men det er ikke poenget. Jeg trenger jo strengt tatt ikke skjermkort i en PC som står i en mørk gang og bare holder et filsystem og noen nedlastninger gående. Så var bare nyssgjerrig på om jeg enkelt og greit kunne plukke det ut nå som alt fungerte og alle operasjoner, rent bortsett fra reset, kan fjernstyres. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 (endret) Uten skjermkort tror jeg de fleste maskiner bare vil gi fra seg et langt og to korte pip og nekte å boote. Edit: Pipekoder avhengig av BIOS Endret 17. september 2005 av sedsberg Lenke til kommentar
Spetsnaz Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Personen som spør om dette skal vel gjerne bruke oppsettet som filserver med WOL? Jeg synes også denne ideën var interessant. Remote desktop er vel den tingen som gjør at man kan se eller hjelpe folk fra deres skrivebord? Har noen link til en side der det står noe om det? Man kan jo boote med dummy-motsand i vga porten, men dette var nytt for meg. Lenke til kommentar
UAM Skrevet 17. september 2005 Forfatter Del Skrevet 17. september 2005 Uten skjermkort tror jeg de fleste maskiner bare vil gi fra seg et langt og to korte pip og nekte å boote. Edit: Pipekoder avhengig av BIOS Egentlig det jeg var redd for. Lenke til kommentar
UAM Skrevet 17. september 2005 Forfatter Del Skrevet 17. september 2005 (endret) Remote desktop er vel den tingen som gjør at man kan se eller hjelpe folk fra deres skrivebord? Remote desktop går litt lengre en det. Man kan styre alle prosseser over nettverkskabelen. Installere og starte programmer, osv. Alt man ellers kunne gjort direkte, rent bortsett fra å skru maskinene av og på. Kan kanskje det, men har ikke utforsket det enda. Den er helt riktig en filserver. Endret 17. september 2005 av UAM Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Man kan da skru maskinen helt av via remote desktop! Gjør dette ofte selv jeg. Lenke til kommentar
UAM Skrevet 17. september 2005 Forfatter Del Skrevet 17. september 2005 Man kan da skru maskinen helt av via remote desktop! Gjør dette ofte selv jeg. Ja, du har nok rett. Lenke til kommentar
TommyL Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Remote desktop er vel den tingen som gjør at man kan se eller hjelpe folk fra deres skrivebord? Remote desktop går litt lengre en det. Man kan styre alle prosseser over nettverkskabelen. Installere og starte programmer, osv. Alt man ellers kunne gjort direkte, rent bortsett fra å skru maskinene av og på. Kan kanskje det, men har ikke utforsket det enda. Den er helt riktig en filserver. Det er ikke alt du får lov til å gjøre....jeg har en PGP "disk" installert på serveren, og jeg får ikke lov å logge meg inn på den via Remote Desktop. Da må jeg bruke Remote Administrator. Tror det er visse andre ting som den begrenser også. MVH TommyL Lenke til kommentar
UAM Skrevet 17. september 2005 Forfatter Del Skrevet 17. september 2005 Det er ikke alt du får lov til å gjøre....jeg har en PGP "disk" installert på serveren, og jeg får ikke lov å logge meg inn på den via Remote Desktop. Da må jeg bruke Remote Administrator. Tror det er visse andre ting som den begrenser også. MVH TommyL Nei, det er godt mulig at det er begrensninger og muligheter jeg ikke har oversikt over. Men sakens kjerne er det at jeg i prinsippet ikke trenger skjermkort. Kunne ønske det kunne fjernes. Skal sjekke mulighetene for det i morgen og gi rapport til de som evt. er interesserte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå