Gå til innhold

Hvilken bærbar hadde dere valgt?

therese84

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Håper forresten at det skjer et under og du får PCen din tidligere jon_o, så kan du si hvordan den funker med de spesifikasjonene! Har alledere lest mye om Asus M6Va her inne og de virker fornøyde. Men Toshiba G20 er det ingen som har, kan ikke skjønne det :roll:

Det ble jo sagt at den så ut som et stor fingermerke etter bruk, og det er kanskje ikke så mange som gidder å bruke hansker ved bruk av en pc :D

Den er nok flott å se på men veldig ømtålig for fingermerker og støv, så da faller den nok ut hos de fleste.

NB-Skal man ha stuepryd så er den jo yppelig :thumbup:

Lenke til kommentar
Håper forresten at det skjer et under og du får PCen din tidligere jon_o, så kan du si hvordan den funker med de spesifikasjonene! Har alledere lest mye om Asus M6Va her inne og de virker fornøyde. Men Toshiba G20 er det ingen som har, kan ikke skjønne det rolleyes.gif

Har sendt en e-post til butikken og spurt om forventet leveringsdato fra leverandør. Ser at andre nettbutikker opererer med 18.10 :cry:

Vurderte selv Asusen, men droppet den da jeg fant FS'en her. Denne passer mitt formål utmerket. God skjerm og stor lagringsplas og RAID er kjekt å ha når en skal drive med videoredigering :D

Lenke til kommentar

Ja, det er denne jeg også har sett på. Var så billig for så mye! Muligheten er jo der for å kjøpe et batteri ekstra som man kan ta med seg da. Jeg har tenkt å ta med PCen i en sekk (mye mer behagelig synes jeg) så vekt er ikke det viktigste for meg. Men er fortsatt i tvil om hvem av de to jeg skal ta gitt. Må si jeg synes Asusen er penere, men det skal jo ikke bestemme da.. hehe

Hva er RAID?

Lenke til kommentar

Fikk nettopp en e-post fra nettbutikken. Forventet levering fra leverandør er 03.10 :w00t:

Hva er RAID?

Nå er kanskje ikke jeg den beste til å svare på dette, men slik jeg forstår det innebærer RAID at HD'ene opererer i tospann. Operativssytemet gjenkjenner diskene som en disk og du har valgmuligheten mellom å la filer bli skrevet på begge to eller la den andre disken være en kopi av den første. Løsningen nummer en innebærer at både skrive og lesehastigheten mer eller mindre fordobles. På den annen side risikerer du å tape alt dersom det oppstår feil på en av diskene. Løsning nummer to innebærer normal skrivehastighet, men doblet lesehastighet. I tillegg risikerer du ikke å tape data dersom en av diskene får feil.

Det er viktig å understreke at det som her sies om hastighet gjelder store filer (typisk videoredigering). For mindre filer kan du oppleve motsatt effekt.

Les denne testen av M4438 for nærmere informasjon.

Lenke til kommentar

Er skjermen egentlig noe bra til spill? :blush: Går vel an å stille på oppløsninga også men..

Skjerm

Skjermtype 17" TFT aktiv matrise

Maks. oppløsning 1920 x 1200

Egenskaper Crystal View

3. oktober er jo ikke lenge til da jon_o!

Trenger en ny PC snart.. skal være i danmark og norge om hverandre fremover. Den bærbare jeg har nå, en gammel IBM må være på docking stasjon for å få internett til å fungere (veier tonn) og når strøm ledningen faller ut faller jeg samtidig ut fra nettet og må restarte for å komme på igjen. I tillegg har festene til skjermen brekt på den ene siden.. hehe.. men er glad i den jeg ;) ehh...

Noen som har problemer med stråling fra skjerm? jeg pleier ikke sitte så altfor mye på PC om jeg ikke skriver oppgave da, og da kan jeg få litt solbrent følelse i ansiktet.. virker jo ikke akkurat sunt da! Er ikke bare på denne PCen heller. Kanskje jeg har sensitiv hud? haha :blush:

Lenke til kommentar
Er skjermen egentlig noe bra til spill? blush.gif Går vel an å stille på oppløsninga også men..

Jeg har sett mange stille det spørsmålet og særlig med tanke på at skjermen har en responstid på 25ms. Personlig har jeg vanskelig for å tenke meg at dette skal være et problem. Det kan f.eks. nevnes at Dell XPS Gen2, som går for å være en spesielt god bærbar spillemaskin, har den samme responstiden.

Det negative med M3438g og M4438g er vel først og fremst størrelsen. De er langt fra like mobil som M6Va. Dette er ikke et problem for meg ettersom jeg bruker en annen og lettere bærbar i jobben. Denne skal jeg kun bruke hjemme (jeg ønsker ikke en stasjonær fordi den tar opp plass og fordi jeg liker å ha muligheten til å sette meg der det passer meg :))

En annen ting jeg er spent på er viftestøy og varmeutvikling.

Lenke til kommentar
Er skjermen egentlig noe bra til spill? blush.gif Går vel an å stille på oppløsninga også men..

Jeg har sett mange stille det spørsmålet og særlig med tanke på at skjermen har en responstid på 25ms. Personlig har jeg vanskelig for å tenke meg at dette skal være et problem. Det kan f.eks. nevnes at Dell XPS Gen2, som går for å være en spesielt god bærbar spillemaskin, har den samme responstiden.

Men hvordan vil det fungere å spille på lavere oppløsning da? :dontgetit: Vil det se helt jævlig ut, eller ser det bra ut?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...