Gå til innhold

Hvilken bærbar hadde dere valgt?

therese84

Anbefalte innlegg

Eller hva med en Whitebox CL25?

15.4''WSXGA(1680*1050) Widescreen Crystal Clear

1,7 GHz Intel Pentium M Dothan 2MB Cache

ATI Radeon 9700 with 256MB Video Ram

60GB Harddisk (7200RPM) kan eventuellt velge 80GB, med5400RPM

Nyhet !! 8X DVD-RW Dual Layer +/- Brenner

1024MB DDR RAM (3200 - 400MHz)

Windows XP Pro Norsk

Internal Bluetooth

Ergonomisk tastatur

"Silent Mode"stille modus

Trådløs 802.11g/b Minipci

DVD/CDRW Optisk enhet

--------------------------------------------------------------------------------

Totalsum 1448

Vil gjerne ha kommentarer på det forrige innlegget også, den Acer maskina..

Endret av therese84
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Personlig så kunne jeg ikke tenkt meg aspire serien, heller travelmate. Folk sier vist at det er bedre kvalitet over travelmate. Du må ikke bare se deg blind på spesifikasjonene, en travelmate 8100 serien er f.eks en mye bedre maskin selv med dårligere spesifikasjoner enn aspiren.

Men som tidlligere sagt så vil Asusen holde lenger. Mer for pengene og mye bedre kasse. Kassa er karbonfiber og dermed mye lettere og sterkere enn vanlig bærbare. Asus reklamerer vist med noe sånt som karbonfiber, 120 % sterkere enn plast, og det er jo ikke ille :)

Helt til slutt så har vist Asus også 2 års garanti.

Lenke til kommentar

Vel men en bærbar til 15000 vil yte nesten like bra som en stasjonær. Derimot hvis man splitter summen i to, til både stasjonær og bærbar så blir det hverken fugl eller fisk. Bærbaren blir så som så, samme med stasjonæren. Unntaket er hvis man kjøper bærbaren til psdata til 8500..mye for pengene.

Lenke til kommentar

Det var utrolig billig for M4438. 2GHz og 1gb med ram + 2x 100gb hd i raid. Hmm, noen som kjøper den og selger meg den? :p Med litt tap :innocent:

Forøvrig: ikke noe å lure på. Kjøp, kjøp, kjøp!! Betalte 14500 for min M3438 og har satt inn 2Ghz CPU etterpå og byttet ut minnet med 2x512 DDR533 :)

Endret av fredriku
Lenke til kommentar
Tror det er for godt til å være sant jeg. Det er som regel det.. hehe..

Bestill da vel? Du vil ikke angre uansett. Er så utrolig krem maskin. God ytelse, flott skjerm og et nydelig design! Er verdt hver eneste krone!

De har lave priser på Acer sine maskiner og, fordi Acer Danmark kjører lavere priser enn Acer Norge (foreløpig). Slik ligger det nok og ann med Fujitsu Siemens! Så er ingen grunn til ikke å stole på det!

Lenke til kommentar

Med to harddisker på 100GB hver, og en skjerm som er helt syk... Kjempe grafikk, med kontroll og bæreveske.. Hm, nei seriøst, dette tror jeg ikke på før jeg får noen kommentarer fra noen som har handlet her før hehe..

Fredriku: Har du denne skjermen?

Skjermtype 17" TFT aktiv matrise

Maks. oppløsning 1920 x 1200

Egenskaper Crystal View

Høres ut som man får litt små ikoner? går det an å stille den inn? eller er denne bra i det hele tatt? :blush:

Lenke til kommentar
Med to harddisker på 100GB hver, og en skjerm som er helt syk... Kjempe grafikk, med kontroll og bæreveske.. Hm, nei seriøst, dette tror jeg ikke på før jeg får noen kommentarer fra noen som har handlet her før hehe..

Fredriku: Har du denne skjermen?

Skjermtype 17" TFT aktiv matrise

Maks. oppløsning 1920 x 1200

Egenskaper Crystal View

Høres ut som man får litt små ikoner? går det an å stille den inn? eller er denne bra i det hele tatt? :blush:

Jeg har samme skjermen, ,mem WXGA+, altså 1440x900. Den er fin for meg, selvom jeg skulle ønske jeg hadde den andre (1920x1200). Skjermen min er i alle fall flott, med god innsynsvinkel osv. Som sagt kan den siden stoles på. De har tidligere forklart prisene med at Acer Danmark har en god del lavere priser enn Acer Norge. Noe jeg tror er tilfelle med FS. Derfor ser jeg ingen grunn til ikke å stole på den prisen :)

Lenke til kommentar

Nå har jeg endel PCer å velge i her, noen som har noen kommentarer til disse?

Asus M6Va

Disse spesifikasjonene:

15.4" wide 1680x1050

2,13 ghz pentium m

512 mb 533 mhz ddr 2 ram

80 giga 5400 rpm disk

ca 5 timers batterikapasitet

modulær oppbyggning og karbonfiber kasse

ca 2,6-2,7 kg

Fujitsu Simens Amilio M4438G

Acer Travelmate 3212WXMi

I tillegg til disse er det to PCer jeg kan få ganske mye avslag på gjennom jobben til pappa.

Toshiba Satellite M60, denne får jeg for 11000, koster 15000 til vanlig.

Produktbeskrivelse

Dimensjoner (BxDxH)

39.4 cm x 28 cm x 3.7 cm

Vekt

3.6 kg

Lokalisering

Norge

Mobilteknologi

Intel Centrino

Systemtype

Notebook

Innebygde enheter

Stereohøyttalere, trådløs LAN-antenne

Prosessor

Intel Pentium M 750 1.86 GHz

Cache-minne

2 MB - L2 Cache

RAM

1 GB (installert) / 2 GB (maks.) - DDR II SDRAM ( 2 x 512 MB )

Kortleser

5 i 1

Harddisk

80 GB

Optisk lagring

DVD±RW (+R dobbeltlag) / DVD-RAM

Skjerm

17" TFT aktiv matrise WXGA+ (1440 x 900) - 24-bit (16,7 millioner farger)

Grafikk-kontroller

ATI MOBILITY RADEON X700 - 128 MB

Lydutgang

Lydkort

Telekommunikasjon

Fax / modem - 56 kbps

Nettverkstilknytning

Nettverksadapter - Ethernet, Fast Ethernet, IEEE 802.11b, IEEE 802.11g

Trådløs NIC

Intel PRO/Wireless 2200BG

Strømforsyning

AC 110/230 V

Batteri

Litiumion

Levetid (inntil)

3.33 time®

Operativsystem

Microsoft Windows XP Home Edition

Fabrikantgaranti

2 års garanti

Og denne, ser ufattelig pen ut da. Denne kan jeg få for 18000, koster vel rundt 22000 til vanlig

Toshiba Qosmio G20-120

Bilde

Hva synes dere? Skal jeg benytte meg av noen av tilbudene jeg har fått eller skal jeg slå til på en av de andre? :hmm:

Endret av therese84
Lenke til kommentar

Ingen av laptopene du lister opp er dårlige kjøp, elendig kvalitet osv. Flere av kandidatene er imidlertid svært kraftige skrivebordserstattere på godt over 3 kg. Svært mange av hw.no's forumbrukere vil ikke anbefale deg en slik. Jeg opplever at det stort sett er de som i liten grad har erfaring med laptoper som bagatelliserer viktigheten av en overkommelig vekt / størrelse på laptopen, men til slutt så er det du selv som må ta dette valget. Om jeg skal være så frekk å gi deg en anbefaling, så vil det være å ikke kjøpe en laptop som veier mer en 3 kg, som minimum har X700 skjermkort (du sier du vil spille på den), og at du beregner inn 1 GB RAM.

Lenke til kommentar

Nå har jeg nettopp bestilt en 4438G med følgende spesifikasjoner:

Intel Pentium M 760 2 GHz

NVIDIA GeForce Go 6800

2*512 mb DDR II SDRAM - 533 MH

2*100 GB - Serial ATA-150 - 5400 opm RAID

DVD±RW Dual

17´ TFT WUXGA (1920 x 1200)

Og maskinen kostet ikke mer enn 15 866,10 slik forhandleren opplyser.

Jeg har en mindre som jeg bruker i jobben og denne skal jeg kun bruke som en desktoperstatter som jeg kan stuve bort når vi får gjester. Ettersom jeg skal bruke maskinen til videoredigering og også en del spill, er jeg først og fremst opptatt av ytelse og lar meg ikke avskrekke av vekt/batterilevetid.

Er dog litt usikker på om jeg vil få problemer med varmeutvikling. En del erfaringer med 3438 trekker i dne retning. Uansett, jeg tar risken og kan nesten ikke vente til jeg får denne i hus :)

Lenke til kommentar
Nå har jeg nettopp bestilt en 4438G med følgende spesifikasjoner:

Intel Pentium M 760 2 GHz

NVIDIA GeForce Go 6800

2*512 mb DDR II SDRAM - 533 MH

2*100 GB - Serial ATA-150 - 5400 opm RAID

DVD±RW Dual

17´ TFT WUXGA (1920 x 1200)

Og maskinen kostet ikke mer enn 15 866,10 slik forhandleren opplyser.

Jeg har en mindre som jeg bruker i jobben og denne skal jeg kun bruke som en desktoperstatter som jeg kan stuve bort når vi får gjester. Ettersom jeg skal bruke maskinen til videoredigering og også en del spill, er jeg først og fremst opptatt av ytelse og lar meg ikke avskrekke av vekt/batterilevetid.

Er dog litt usikker på om jeg vil få problemer med varmeutvikling. En del erfaringer med 3438 trekker i dne retning. Uansett, jeg tar risken og kan nesten ikke vente til jeg får denne i hus :)

Har sett mye på den der jeg også, og du MÅ lage en liten test av den når du får den!! Ytelse og skjermen er viktigst å få med.

Virker som om det er enormt mye pc for pengene :)

Lenke til kommentar

Heller mot enten Asus eller Fujitsu nå. Selv om den Toshiba G20 er vakker ;)

Trror jeg aldri får bestemt meg jeg.. hehe.. Er ikke bare bare..

Fujitsu yter bedre og har bedre skjerm, men jeg lurer på hvordan det er med den glossy effekten.. leste en test hvor de sa at man ikke burde ha et kontor med takbelsyning. Nå har ikke jeg et kontor da, men takbelysning har jeg hehe..

Asus virker solid og denne er også endel lettere og har god batteri levetid, men her får man mindre for pengene i spesifikasjoner.

Toshiba er nesten forkastet, men den skinner imot meg.. hehe

:cry::cry::cry:

Kjøpe alle :love:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...