Gå til innhold

Geforce 4 ti4600

pruntox

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm, det ser faktisk ut til at POV-kortet virkelig knuser Gainward når det gjelder overklokking, ja. Og ettersom det faktisk er billigere enn Gainward-kortet (kr 3285 på DataButikken) er nok dette definitivt et opplagt valg.

lavizh: Regner med at du med "knuser Gainward i ytelse" mener at du regner med at det gjør dette i overklokket tilstand (som jo er en naturlig antakelse), ettersom Gainward-kortet (Ti4600) ikke er med i testen du linket til og vi derfor ikke har noe grunnlag for å vite noe om ytelsen på standard klokkefrekvens. Tok bare med dette fordi jeg lurte på om du trodde Gainward Ti4400-kortet i testen var et Ti4600, noe som ville ha ført til et noe feilaktig intrykk. :smile:

Forresten har HW.no utført en test av Gainward Ti4600-kortet, men dette ble testet med et noe dårligere testsystem og ble forresten kun testet i "enhanced mode", og kan derfor heller ikke brukes til å sammenlikne ytelse på vanlig klokkefrekvens. Imidlertid ser vi i denne testen at Gainward-kortet har langt dårligere overklokkingsegenskaper. POV ser derfor faktisk ut til å være best. (Synd for meg, som trodde jeg hadde det beste kortet "money can buy". :sad:)

Lenke til kommentar

FireWire™, eller IEEE 1394, er noe i likhet med USB, bare at det er raskere, og brukes mest til overføring fra videokameraer til pc. Sannsynligvis har du ikke bruk for dette siden du ikke visste hva det er, men jeg tror det følger med alle Gainwards "Golden Sample"-kort. "Golden Sample" er forøvrig et navn du bare finner på kort som har bestått en spesiell overklokkingstest, og disse kortene er da ment å egne seg bedre til overklokking. Men som du ser, hvis du leser testen av både POV og Gainward Ti4600, kunne POV likevel overklokkes temmelig mye mer. Jaja, du får vurdere dette selv, men nå vet du i hvert fall hva FireWire™ er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...