Gå til innhold

Geforce 4 ti4600

pruntox

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis WinXP fungerer, så ser jeg ingen grunn til å bytte til Win2000. Men hvis du har kjøpt begge versjonene, så kan du jo bare teste ut begge. Velg den du liker best! :wink:

(er WinXP ustabilt, så vil sikkert Win2000 med alle servicepacks være bedre)

Det er tilbud på et Creative GeForce 4 Ti4600 på komplett.no denne uka. Vet ikke hvordan Creative er på skjermkort, men..

(Ti4200 og 4400 er billigere...)

Lenke til kommentar

Dersom du går for det beste, uavhangig av pris, er et Gainward GeForce4 Powerpack! Ti4600 Ultra/750XP "Golden Sample" ikke et dumt valg. (Imponerende navn, eller hva? :smile:) Fordelen med dette er at du kan kjøre det i såkalt "Enhanced mode", som er noe overklokket, og at Gainward garanterer at dette er stabilt. I tillegg er dette et av de GeForce4-kortene som har best bildekvalitet, noe du kan se i denne testen på Tom's Hardware. Nå må det nevnes at GeForce4-kortene ikke akkurat er kjent for eksepsjonell bildekvalitet (Tom's Hardware karakteriserer bildet som "slightly unsharp"), men dette eksemplaret er i hvert fall blant de beste. Så må jeg ikke glemme å nevne den stilige rødfargen, da. :smile:

Som du sikkert skjønner, har jeg dette kortet selv, og du burde kanskje høre noen andres meninger også, før du bestemmer deg.

Edit: Du vil ikke vente på Radeon 9700 Pro, da?

[ Denne Melding var redigert av: THX 1138 på 2002-08-14 13:26 ]

Lenke til kommentar

Du burde helt klart gå for Gainward sitt kort! Det er stabilt som bare f'en og ser jævlig kult ut hvis du har et hull i kassa!(som du nå får for en hundrings hos microplex.no) :wink:

Gainward sitt kort er helt klart det ledende kortet innen TI4600 klassen. Men IKKE (!) Bruk overklokkingsprogrammet som følger med Gainward sine CD'er! Det ødelegger hele dritten! Bruk NVMAX 4!

Dr.X

Lenke til kommentar

Da tror jeg at jeg skal kjøpe gainward sitt. Jeg spiller mest. Så dere anbefaler win 2000? For da tror jeg at jeg bytter til det :grin:

Men hvor er det billigst å kjøpe Gainward?

[ Denne Melding var redigert av: pruntox på 2002-08-14 13:38 ]

Lenke til kommentar

Må bare komme med en liten ting om Win2k:

Da jeg installerte dette for å sjekke ut SP3, fant jeg ut at jeg ville kjøre 3DMark2001 SE for å se om det var noen forskjell på 2k og XP (begge Pro). Og det var det! Scoren ble hele 3000 poeng lavere (fra ca. 11000 til ca. 8000)! Det som (sannsynligvis) forårsaket dette, var at én av testene hakket som et uvær, nemlig "vertex shader"-testen (der en haug med klin like folk vimser rundt og skyter hverandre). Denne testen gikk jo til og med flytende på det gamle GF2-kortet mitt (også i 2k), så jeg er ikke dummere enn at jeg skjønner at her er det noe rart. Jeg prøvde med flere forskjellige Detonator-drivere, men alle med (tilnærmet) samme resultat. Er det noen andre som har opplevd noe liknende?

(Hmm, jeg har visst lagt meg til en uvane med mange parenteser. :smile:)

Lenke til kommentar

Jeg er forsåvidt enig i at du ikke bør kjøre det merkelige overklokkingsprogrammet til Gainward (det f*cker op hele skjermbildet av og til). Dersom du vil ha en helt stabil maskin, bør du imidlertid installere den én gang, for så å avinstallere det, bare for å sjekke ut hvilke klokkefrekvenser "enhanced mode" egentlig er (sorry, husker det ikke selv).

Edit: Et kjapt søk på HWs Prisguide avslørte at http://www.pcutstyr.no har dette kortet til kr. 3587, som er det billigste du finner.

[ Denne Melding var redigert av: THX 1138 på 2002-08-14 13:45 ]

Lenke til kommentar

Enhanced mode stiller du jo inn i BIOS'en da! Klokkeprogrammet til GAINWARD er det verste jeg har vært bort i! Jeg tror Enhanced mode er fra 300/650 til 310/670 eller noe lignende! Det hjelper i hvertfall ikke mye i 3dMark2001! Det er jo egentlig ikke hvits å klokke opp et TI4600 kort, det er jo synnsykt kjappt fra før av! Hvis man sikter opp mot verdensrekort i 3dMark så...

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-14 13:47, pruntox skrev:

Hvor mye koster Gainward GeForce4 Ti4600 PowerPack Golden Sample? Hvor er det billigst?

2 min før du stilte dette spørsmålet, redigerte jeg den på det tidspunkt siste meldingen min (id:8) og føyde til følgende info :smile: :

Quote:

Edit: Et kjapt søk på
avslørte at
har dette kortet til kr. 3587, som er det billigste du finner.

Quote:

Den 2002-08-14 14:02, pruntox skrev:

Er ikke gainward kortet ganske stort? Hørt at det er noen som ikke har plass til kortet siden det er så stort

Jo, det er temmelig stort. Jeg har i det minste plass til kortet, men må ta det ut for å sette inn/ta ut RAM-brikker...

Lenke til kommentar

Hmmm... det skal jeg ikke si noe om, jeg er ikke sikker. Men det synes nesten å være imot sin hensikt da... selge et kort som ikke passer i PC-ene til folk :grin: (-> god PR :lol:)

Det eneste lignende <b>jeg</b> har hørt om det, er at noen med Socet A - kort fra nyttår/ifjor hadde litt problemer med å vippe opp "plastikk-brikken" nede til høyre på AGP - slot-en siden kortet var ganske langt.. (???) :wink:

Lenke til kommentar

Så lenge du har et Midi Tower så går det fint!!

Det eneste som er litt vanskelig er å sette inn/ta ut harddiskene! Kortet er ganske langt, men du får jo tilsvarende ytelse da! I tilleg passer kortet perfekt til et MSI hovedkort(pga. fargen) :wink:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-14 14:24, pruntox skrev:

hvor mange centimeter er det?

Hvor langt det er? Huff. (*åpne kabinettet og finne frem linjal*) Hmm, ca. 22 cm. Orket ikke å slå av pc'en og ta ut kortet, men det stemmer nok sånn ca.

Edit: "får jo tilsvarende ytelse" <- Hehe, size does matter. :smile:

[ Denne Melding var redigert av: THX 1138 på 2002-08-14 14:37 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...