Destructionz Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 (endret) Det er nå omtrent 6 uker siden jeg sendte maskinen min i retur til Komplett på reprasjon, fikk den tilbake igår. De hadde byttet en del skadede deler og reinstallert XP. Problemet er at når jeg slo på maskinen hadde de ikke fullført XP konfigurasjonen, fikk beskjed om å skrive inn cd key/ produkt nøkkel. Hva slags surrehuer er det som installerer XP uten å skrive inn cd key, hadde de enda sendt med cd key til meg. Prøvde å bruke min egen xp plate men pc'en vil ikke boote fra cd'en, kommer opp "trykk en tast for å kjøre fra cd'en", trykker en tast men ingenting skjer, enda en ting de har "fukka" opp. Ellers synes jeg det er dårlig at de har byttet ut hovedkortet mitt med noe gammelt skrap, og RAM'en fra TwinMOS til Crucial. Noen som har noen ideer til hvorfor de ikke har sendt med cd key og i det hele tatt ikke skrevet inn cd key etter de installerte xp? Og hvorfor pc'en ikke booter fra cd'er? Takk ^^ Endret 17. september 2005 av Destructionz Lenke til kommentar
StupidNick Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Har du prøvd å sende dem en mail med forklaringen din på? Lenke til kommentar
Flexo Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Ikke så mye til hjelp men, er ikke Crucial bedre enn Twinmos a? Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Selv om jeg har ingen innsikt i saken skal jeg i tro forum.hw.no spirit prøve å svare på spørsmålene slik jeg tror det er: Grunnen til at de ikke hadde skrevet inn cd key er fordi de ikke har din cd key. Nøkkelen er personlig og komplett.no kan ikke dele ut Windowslisenser hver gang de har maskiner inne til reparasjon. De har derimot lagt inn og satt opp installasjonsfilene slik at det eneste du trengte å gjøre er å skrive inn din cd key og installasjonen ville ha vært mer eller mindre fullført. At ingenting skjer når du setter i din egen WinXP skive er merkelig og jeg hadde først verifisert at platen fungerer på en annen maskin. Dersom platen ikke er orginal hadde jeg prøvd med en ny kopi. Det står oftest reparasjonsbeskrivelse i papirene du får når det kommer tilbake og der står det ofte hvilke deler osv som er byttet ut og dersom du skrive hvilke deler du hadde før og hvilke du fikk tilbake så kan vi fortelle deg om du har fått tilbake deler som ikke tilsvarer det du sendte inn. Tidligere Athlon 64 prosessorer hadde også problemer med TwinMOS minne og det kan være hvorfor de har byttet til Crucial. IMO : Crucial standard minne > TwinMOS standard minne. Lenke til kommentar
Destructionz Skrevet 17. september 2005 Forfatter Del Skrevet 17. september 2005 (endret) Takk for tipsene JohndoeMAKT =) Poenget mitt er bare det at de har installert en xp versjon jeg ikke har cd key til, og de burde vell ikke installere xp på maskin min uten å vite at jeg har en cd key, da burde de isåfall spørre meg først. Endret 17. september 2005 av Destructionz Lenke til kommentar
StupidNick Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Men herregud, hvordan i svarte granskauen skal de vite det når du ikke sier noe til dem? Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Ok, men du står vel egentlig ikke dårligere ann en om de ikke hadde installert noe? At din WinXP plate ikke fungerer er jo et problem, men trolig ikke noe komplett.no har noe med. Som sagt hadde jeg prøvd med en CD du har verifisert fungerer. Jeg anbefaler å brenne ut en kopi med SP2 slipstreamed, da slipper du mange potensielle problemer. Det at noen av delene er byttet ut kan høres litt merkelig ut, men om du har fått en reparasjonsbeskrivelse så hadde det vært kjekt å få høre den. Lenke til kommentar
LA8464 Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 når tastatur ikke virker i dette tilfelle , er det ikke aktivert i bios for usb tast i dos, prøv et med PS/2 tilkoblinger til win xp og drivere er ok. Lenke til kommentar
Destructionz Skrevet 17. september 2005 Forfatter Del Skrevet 17. september 2005 Men herregud, hvordan i svarte granskauen skal de vite det når du ikke sier noe til dem? Så de bare forventer at jeg har cd key til hvilken som helst xp versjon/build? Beskrivelse fra Komplett: Postskadet inn til oss. Byttet kabinett og cpu til lik vare (Postskadet) Byttet hovedkort til tilsvarende vare (Postskadet, ikke lik vare på lager.) Byttet 2x TwinMos 512mb minne brikker til 1x Crucial 1gb brikke (grunnet 2 minne banker på nye hovedkort (4 på det gamle) Wireless nettverkskort fra det gamle hovedkort er montert på det nye. Minne testet OK Harddisk testet OK Oppgradert Bios Reinstallert Windows XP Testet med 3dMark i 24 timer OK Testet med BurnIT i 24 timer OK - Maskinen er testet og funnet OK etter etter kundens feilbeskrivelse Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Jeg skjønner ikke problemet ditt med XP. Hvis det var XP på maskinen din i utgangspunktet må du ha en lisensnøkkel? Da er det bare å skrive inn den. Hvis jeg hadde jobbet hos Komplett ville jeg gått ut ifra at hvis en maskin kom med XP ville eieren ha en lisensnøkkel. Lenke til kommentar
Destructionz Skrevet 17. september 2005 Forfatter Del Skrevet 17. september 2005 Jeg skjønner ikke problemet ditt med XP. Hvis det var XP på maskinen din i utgangspunktet må du ha en lisensnøkkel? Da er det bare å skrive inn den. Hvis jeg hadde jobbet hos Komplett ville jeg gått ut ifra at hvis en maskin kom med XP ville eieren ha en lisensnøkkel. Ok tror det er en del misforståelser ute å går her. - Tastaturet funker - har XP men ikke samme versjon som de har installert, dermed kan jeg ikke bruke min key på den xp'n de har installert. Jeg kan ikke installere xp med min plate siden pcen ikke vil boote fra cden. - CD'en min fungerer, derfor mener jeg det er komplett sin feil når pcen min ikke vil boote cder lengre. Lenke til kommentar
LA8464 Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 kommer du inn i bios ? kontroller om instillingen for cdrom er ok Lenke til kommentar
Destructionz Skrevet 17. september 2005 Forfatter Del Skrevet 17. september 2005 kommer du inn i bios ? kontroller om instillingen for cdrom er ok Den er Ok, men takk =) Lenke til kommentar
nomore Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Betalte du noe for dette? Eg synes komplett har gjort en god jobb, og byttet deler som de ikke var pliktige til å bytte. Postskadede deler skal tas med postens forsikringsavdeling, slik at de dekker utgiften til ny maskin. Dette ville tatt lenger tid, noe du har sluppet. Ros til komplett. Hvilken versjon av xp er installert, og hvilken er det du opprinnelig har? At de installerer xp og gjør det slik at du må taste inn nøkkelen din er veldig vanlig praksis. De vet ikke om du har nøkkel, men de klargjør maskinen for deg dersom du skulle ha det, så slipper du å gjøre det selv. For å holde det lovlig må de så klart fjerne sin nøkkel. Hvilken tilkobling på tastaturet har du? Dersom du har usb vil ikke dette fungere i dos før det er aktivert for usb tastatur i bios, selv om det fungerer ypperlig i windows(som en over meg sa). Og når du får opp teksten "Trykk en tast for å starte opp fra CD." betyr det at cd-fungerer(hvertfall så langt). Fortsetter den å telle etter at du har trykket en tast, eller låsen den seg? Lenke til kommentar
Destructionz Skrevet 17. september 2005 Forfatter Del Skrevet 17. september 2005 (endret) Betalte du noe for dette? Eg synes komplett har gjort en god jobb, og byttet deler som de ikke var pliktige til å bytte. Postskadede deler skal tas med postens forsikringsavdeling, slik at de dekker utgiften til ny maskin. Dette ville tatt lenger tid, noe du har sluppet. Ros til komplett. Hvilken versjon av xp er installert, og hvilken er det du opprinnelig har? At de installerer xp og gjør det slik at du må taste inn nøkkelen din er veldig vanlig praksis. De vet ikke om du har nøkkel, men de klargjør maskinen for deg dersom du skulle ha det, så slipper du å gjøre det selv. For å holde det lovlig må de så klart fjerne sin nøkkel. Hvilken tilkobling på tastaturet har du? Dersom du har usb vil ikke dette fungere i dos før det er aktivert for usb tastatur i bios, selv om det fungerer ypperlig i windows(som en over meg sa). Og når du får opp teksten "Trykk en tast for å starte opp fra CD." betyr det at cd-fungerer(hvertfall så langt). Fortsetter den å telle etter at du har trykket en tast, eller låsen den seg? Jeg hadde XP pro fra før, nå er det XP pro sp2. Hvis det ikke har noe å si burde jo cd keyen min virke, men den godtas ikke. Har USB, skal sjekke det du sa. Den fortsetter å telle etter jeg har trykket en tast ja, men booter ikke fra cden, den bare går videre til der jeg skal skrive inn key'n. Vil ikke akkurat rose dem, de har brukt 6 uker på dette. De har gitt meg et billig EpoX kort istedenfor ASUS korte jeg hadde, imo jeg har betalt for mye. Ba dem ikke installere XP engang, men det har de gjort. Nå kommer jeg meg ikke inn på maskin engang. Hvis det høres ut som jeg syter er det fordi jeg har vært uten maskin i 6 uker og når jeg endelig får den får jeg ikke brukt den. *Fortvilet* Endret 17. september 2005 av Destructionz Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 (endret) Greier du å finne ut hva hovedkortet før og etter heter? EDIT: Dersom din key ikke fungerer med XP SP2 så er det sannsynlighet for at din nøkkel ikke er gyldig. Dersom dette stemmer kan du vel ikke kritisere komplett.no for at de har installert nyeste versjonen av XP. (det motsatte hadde jo vært mye verre) Windowsinstallen har vi jo nå funnet ut at er USB tastatur sin feil. At de har brukt seks uker er nok kritikkverdig og hovedkort/ram byttet kan høres tvilsomt ut, men ellers syntes jeg det høres ut som om komplett.no har gjort det meste for å gjøre alt lettere for brukeren. Endret 17. september 2005 av JohndoeMAKT Lenke til kommentar
nomore Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Da fikser du nok tastaturet ved å gå inn i bios, men husk at du må bruker ps/2 tastatur før du har gjort endringen Og det at den bare fortsetter støtter opp om den teorien. Det har ingenting å si om du har xp pro eller xp pro sp1/sp2, nøkkelen skal fungere uansett, med mindre det er en *host* piratkopi? Er flere nøkkler som har blitt sperret i sp2 en tidligere. Men om de har brukt 6 uker og gitt deg et dårligere produkt er det nok ikke noe å rose dem for nei. En klar klagesak. Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Ok tror det er en del misforståelser ute å går her. - Tastaturet funker - har XP men ikke samme versjon som de har installert, dermed kan jeg ikke bruke min key på den xp'n de har installert. Jeg kan ikke installere xp med min plate siden pcen ikke vil boote fra cden. - CD'en min fungerer, derfor mener jeg det er komplett sin feil når pcen min ikke vil boote cder lengre. Ah, da skjønner jeg. Lenke til kommentar
Destructionz Skrevet 17. september 2005 Forfatter Del Skrevet 17. september 2005 (endret) Greier du å finne ut hva hovedkortet før og etter heter? Det jeg bestillte: "Asus A8V Deluxe/WIFI-g, K8T800 PRO" (finner det ikke på komplett lengre) Det nye: EPoX. EDIT : JohndoeMAKT, ser ut som ting begynner å klarne opp Men la meg si: de har ikke gjort det lett for meg. Og hvis nøkkelen min ikke er gyldig, hvorfor har den fungert før? Endret 17. september 2005 av Destructionz Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 (endret) Først: Nøkkelen har fungert før fordi den har kommet på en "banliste" en gang etter at din Windows CD ble laget. Når det gjelder de to hovedkortene så syntes jeg ikke det nye kan ses på som tilsvarende vare. Gamle Nye Gigabit nettverk 100Mbit nettverk 4x RAMslots 2x RAMslots 4x SATA 2x SATA 6x USB 4x USB Firewire Ikke Firewire Optisk og coaksial digital lydutgang Ikke digital lydutgang ALC850 7.1 lydprosessor Realtek ALC655 5.1 lydprosessor Det bør også legges til at med de gamle minnebrikkene så kjørte du dual channel noe du ikke kan med den nye. DC gir vanligvis 2-15 % bedre ytelse i de fleste programmer. Endret 17. september 2005 av JohndoeMAKT Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå