MartinF Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Hei. Har de siste to dagene hatt problemer med internettet på min PC, de andre pc'ene i huset funker fint. Jeg lurer på om det er mulig å finne "ip'n" til rutern å se om det går an å koble seg på den. Hvis ingen vet om noen annen løsning da. Takker for svar Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 eh hvis jeg forstår det riktig så er det nok 192.168.1.1 Lenke til kommentar
valentino Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Du må nok opplyse om litt flere ting. Kobler du til via tråløst eller kabel? Hvilket operativsystem? Hva er den Ip'n du har nå? Du må gjerne lage en bedre beskrivelse av problemet også. mvh. Valentino Lenke til kommentar
Nikkos Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 (endret) er de andre maskinene tilkoplet samme ruteren via kabel eller trådløst? Endret 17. september 2005 av Nikkos Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 18. september 2005 Forfatter Del Skrevet 18. september 2005 Vi har 3 pc'er som alle er koblet til samme ruteren me kabel. De andre har nett men ikke jeg. På tilkoblings innstillinger mottar den ingen ting og sender ingen ting hvis det er litt info Begynner å bli litt forbanna her nå Lenke til kommentar
Gaby Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Har du gjort noe spesielt, som formatering, systemgjenoppretting, satt opp nytt nettverk på din maskin i det siste, eller bare slutta det å funke sånn helt uten videre.. Hvis du har formatert, eller systemgjenoppretting e.l så sjekk at alle innstillingene på nettverksporten din er riktig, som at den mottar og sender ip automatisk og slike vanlige ting. Hvis den bare slutta å funke helt uten videre så test med din kabel i en port på routern du veit funker. Hvis dette ikke funker test med en annen kabel i en port du også veit funker. Håper dette var litt til hjelp! Lenke til kommentar
deep750 Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Vi har 3 pc'er som alle er koblet til samme ruteren me kabel. De andre har nett men ikke jeg. På tilkoblings innstillinger mottar den ingen ting og sender ingen ting hvis det er litt info Begynner å bli litt forbanna her nå en god start kan være start-->kjør: ipconfig så ser du om du mottar noe fra routeren. kan jo hende at kabelen er defekt...prøv å bytte denne Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 18. september 2005 Forfatter Del Skrevet 18. september 2005 Skal prøve forslaget ditt deep750. LezoO: Nei har ikke gjort noe. Nettet var borte når jeg kom hjem. Men å bytte kabel blir vanskelig kabelen går fra kontoret til mamma. Ut og inn i kjellern:P Lenke til kommentar
sirpetterjones Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 finner du de andre under mine nettverksteder? og ser de andre deg? Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 19. september 2005 Forfatter Del Skrevet 19. september 2005 finner du de andre under mine nettverksteder? og ser de andre deg? Nope.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå