Bisleruffen Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Fikk denne mailen fra NGT **************** "Hei Eirik XXXXXXXXXXX Kundenr: xxxxxx Da du bestilte bredbånd fra NextGenTel godtok du våre avtalevilkår med tilhørende priser. I vår prisliste informerte vi om et månedlig linjetillegg på kr 60 for kunder uten NextPhone eller fasttelefon. Vi har nå startet fakturering av dette tillegget med tilbakevirkende kraft fra den dato bredbåndslinjen ble levert. **************** Vi beklager eventuelt merarbeid denne første faktureringen medfører." Jeg har alfa Surf 2000(skal bli 4000 i løpet av september) som har kostet 528,- per mnd (abb. 498 + avgift for å ikke ha fasttlf. 30,-) Eller det sa i allefall ho hos NGT når jeg bestilte i sept. '04 At de øker denne delen til 60,- er forsåvidt greit, men det er jo uhørt å praktisere med tilbakevirkende kraft. i tillegg skal de har betalt for de 30 jeg allerede har betalt! Jeg fikk e-post-faktura på nesten 1300,- denne mnd isteden for de vanlige 528,- Jeg har ikke sett at det har vært informert med linjetillegg i prislistene, men uansett må det jo informeres via e-post direkte til kunden. NGT kan ikke regne med at kundene undersøker prisen på et produkt de allerede har!?!?!?! Har snakket med kundeservice (hvilket er et helt eget eventyr) de skulle sende det til fakturaavd. og jeg har brukt kontaktskjema, har ikke hørt et pip. Er det andre som har opplevd tilsvarende? Er jeg helt på jordet når jeg kaller dette horribelt?? Nå begynner jeg å slippe opp for isp'er som leverer varen uten problemer..... Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 les avtalen så får du vel et svar Lenke til kommentar
Gaby Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Hvis det stod noe i avtalen om at de kan høyne prisene med tilbakevirkende kraft, så har du ingenting du skulle ha sagt, uansett hvor urettferdig det virker. Men hvis det ikke står noe om det så har NGT driti seg ut, og du vil vinne. Hvis de ikke gir seg så kontakt forbrukerombudet.... Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Når du bestiller huker du av på eller godtar retningslinjene og i de står det at 60 kr. blir en ektra utgift hvis du ikke har fasttelefon eller brebåndstelefon fra dem. Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Jeg har Bravo abbonement og har hittill ikke betalt straffeavgiften for ikke å ha fasttelefon, men i prislisten som gjelder nå står det at de tar 60 kr ekstra. Da jeg ble abbonent var det ingen ekstraavgift annet enn for alpha abbonement. Jeg har heller ikke fått noen melding om ekstraavgift, bare en masse eposter om økt hastighet (som de ikke klarer å levere pga. dårlige linjer). Om jeg også blir etterfakturert for x antall måneder med ekstragebyr tror jeg jeg gjør som jeg pleier når jeg føler meg urettferdig behandlet, sier opp hele dritten og bytter leverandør. Lenke til kommentar
prefect Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 (endret) Endret 27. september 2005 av prefect Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Jeg er ikke sur fordi NGT ønsker å tjene penger, men det er måten de gjør det på. Det som gjør meg mest frustrert er at NGT stadig skryter av at hastigheten økes, men jeg sitter fortsatt med max 1600/350 kbps og ikke 2500/600 kbps, og en ADSL boks som stadig må rebootes grunnet de samme linjeproblemene. Da burde de i det minste forlangt en lavere månedspris siden de ikke klarer å levere lovet hastighet, men da jeg ba om reduksjon i prisen var svaret take it or leave it. Jeg har i årevis betalt 398/mnd for lavere hastighet enn lovet, og hvis de nå skal innføre en ekstraavgift på 60 kroner som de ikke krevde inn før føler jeg meg overkjørt. Det er riktignok Bravida/Telenor sine linjer som er årsak til elendigheten, og de linjene er ikke verdt 60 kr/mnd. Lenke til kommentar
Bisleruffen Skrevet 18. september 2005 Forfatter Del Skrevet 18. september 2005 Jeg bestilte per tlf, og det ble etter det jeg kan huske opplyst om et linjetillegg på 30,- Det står ingenting i vilkårene om at prisene har tilbakevirkende kraft. Det er heller ikke informert om at NGT har lagt ut for sine kunder i mellomtiden, om det er tilfelle da. Som tidligere nevnt, så er det helt greit at de skal tjene penger og at de øker prisene, men det er metodene som er helt høl i huet. er det ingen andre som dette har skjedd med?? Lenke til kommentar
Antipop Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 (endret) Har fått samme mailen sjøl, og meiner og at det er heilt bak mål at det har tilbakevirkande kraft. Men står det i vilkåra, så har ein vel ikkje så mykje ein skulle sagt. Dersom det stemmer at det ikkje står i vilkåra, som Bisleruffen skreiv over her, blir jo saken ei heilt anna. Så var det berre å få tak i noken på kundeservice som veit ka dei snakker om. Er jo egentlig et skudd i blinde heile greia. Endret 18. september 2005 av Antipop Lenke til kommentar
iCar Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 (endret) Ble kunde hos dem desember 2001, Skal FAEN ikke betale de 60 kroner med tilbakevirkende kraft for 4 år tilbake Har ikke fått noe email enda ialelfall Endret 18. september 2005 av adilr17 Lenke til kommentar
Hobbes Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Jeg bestile økning fra høyeste delta til echo når prisene ble satt ned. Fikk faktura på 860 kr. Helt sykt. De skulle sjekke det opp og gi meg tilbakemld på mandag. Fikk ikke svar på mail. måtte ringe inn! Lenke til kommentar
Hobbes Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 Har nå fått beskjed av nextgentel at de nye prisene ikke gjelder før 1.11 for gamle brukere. Fy søren så sleipt ass! Fikk ingen indikasjoner på det når jeg oppgraderte fra delta til echo! Lenke til kommentar
prefect Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 (endret) Endret 27. september 2005 av prefect Lenke til kommentar
prefect Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 (endret) Endret 27. september 2005 av prefect Lenke til kommentar
prefect Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 (endret) Endret 27. september 2005 av prefect Lenke til kommentar
fossie Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 Det er ikke så mye å tjene på en bredbåndslinje og når de har lagt ut for dere ovenfor telenor.. Det er nok penger å tjene på bredbåndslinjer, men ikke dersom man må bruke masse ressurser på å koble folk opp og ned til stadighet. Det er jo derfor leverandørene liker bindingstid slik at de er rimelig sikre på å få dekket oppkoblingskostnadene sine. Synd enkelte ikke har fått med seg at god kundebehandling har samme effekt i tillegg til at man kan akkumulere kunder over tid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå