Gå til innhold

Hw-butikk/webshop i Hønefoss

Anbefalte innlegg

Jeg er interessert i å vite hvor stor interessen hadde vært for å ha en databutikk i Hønefoss. Jeg snakker da om en butikk/webshop hvor man kan hente varene i butikken. Har vært inne og sjekket i ene stickytråden, og fant bare én butikk i hele Buskerud (?!). Kan dette stemme? Høres helt horribelt ut, spør du meg.

Hadde vært fint om en moderator kunne laget en poll:

Ville du benyttet deg av tilbudet dersom det fantes en databtuikk i Hønefoss?

Ja/nei

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva i all verden skal du med en databutikk i Hønefoss? Salget hadde sikkert vært så lite at den ikke kunne konkurrert med nettbutikkpriser, inkl. porto. Det fins en del varer man kan handle uten å ta på dem først. Datautstyr er eksempel på slike. Derfor egner de seg godt for netthandel. Mens sko, for eksempel, er varer de fleste vil prøve først.

Lenke til kommentar

Hvilken butikk i Buskerud var de du fant da?

Support48 heter en butikk i Vikersund som selger hardware, har handlet der selv til greie priser.

På Hønefoss har du Aktiv Support som selger utstyr, kanskje ikke så stort utvalg men de skaffer sikkert det du måtte ønske.

Videre er det en annen butikk som jeg ikke husker navnet på der som visstnok startet opp i vår men som jeg har hørt lite om etter det så den er kanskje ute av verden.

Men noen butikk som Datakjeden eller Digitalimpuls vil det nok aldri komme på Hønefoss, det er markedet for lite til.

Lenke til kommentar
Hva i all verden skal du med en databutikk i Hønefoss? Salget hadde sikkert vært så lite at den ikke kunne konkurrert med nettbutikkpriser, inkl. porto. Det fins en del varer man kan handle uten å ta på dem først. Datautstyr er eksempel på slike. Derfor egner de seg godt for netthandel. Mens sko, for eksempel, er varer de fleste vil prøve først.

Nå er dette mest for å sjekke stemningen. Jeg synes selv det er kjipt at det ikke finnes noe slikt rundt her. Bestiller man på nett (noe jeg stort sett gjør selv), så tar det et par dager før du får varen. Er ofte man ønsker varen på dagen. Det er også kjekt å kunne hente varen i butikken, slik at man slipper å betale porto eller å reise til postkontoret. At posten er treige, er vi vel alle kjent med.

Lenke til kommentar
At posten er treige, er vi vel alle kjent med.

Tja. Jeg er ikke kjent med det. Jeg fikk en pakke fra Komplett på torsdag. Den kom (til Oslo) dagen etter at Komplett hadde levert den inn i Sandefjord. Lovt leveringstid (Servicepakke, dvs billigste alternativ) var lørdag. Også det hadde vært ok for meg. Det er vel sjelden noe tar mer enn 3-4 dager til Hønefoss. Hva er galt med det? Vil du ha det raskere, kan du jo bare betale for ekspresslevering.

Lenke til kommentar

Problemet med posten er at de typisk får pakken en dag, ikke gidder å gjøre noe med den neste dagen, sender den til et postkontor/omlastingsterminal, vente vente, sende videre, så plutselig er det lørdag. Nei, da kan vi jo ikke levere ut pakker. Hentelappen er klar på mandag, men ikke fremme før tirsdag. Jippi. Da kan man hente pakken.

Men alt er jo selvfølgelig relativt. Da tenker jeg på hva som er "treigt" og hva som ikke er treigt. Trenger man nytt skjermkort der og da, så er 4 dager lenge å vente.

Lenke til kommentar
Jeg synes selv det er kjipt at det ikke finnes noe slikt rundt her. Bestiller man på nett (noe jeg stort sett gjør selv), så tar det et par dager før du får varen. Er ofte man ønsker varen på dagen.

Med de marginene som er på HW hadde neppe en slik butikk hatt særlig mye på lager så du hadde nok pent måtte ventet uansett.

Jeg er 100% sikker på at toget er kjørt for og etablere noe slikt men de ikke eksisternde marginene det er på hw, desverre.

Lenke til kommentar
Ovenfor Storsenteret? Mener du på Stormarkedet? :huh: Den har jeg ikke hørt om..

Den ligger rett overfor innkjøringa til parkeringshuset. på motsatt side av veien. Ta en tur innom! De har alle slags deler, vifter, radiatorer, kjøleblokker osv. til en rimelig pris.

Lenke til kommentar
Ovenfor Storsenteret? Mener du på Stormarkedet? :huh: Den har jeg ikke hørt om..

Den ligger rett overfor innkjøringa til parkeringshuset. på motsatt side av veien. Ta en tur innom! De har alle slags deler, vifter, radiatorer, kjøleblokker osv. til en rimelig pris.

Stormarkedet har ikke noe parkeringshus... Du må mene Hønefoss senteret.

Lenke til kommentar

Stormarkedet har ikke noe parkeringshus... Du må mene Hønefoss senteret.

*Dreti ut* Så klart Hønefossenteret!

Lenke til kommentar
... De kan skaffe ALT fra komplett.no innen to dager. Så ganske bra ut der...

Hvorfor ikke kjøpe direkte fra Komplett istedetfor?

Fordi det er gøyere å gå ut døra med pakke under armen enn å sjekke pakkespor hver halvtime i tre døgn...?

Heia Hønefoss :-D

-Vegar

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...