shamanix Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Fins det programm til Linux som fungerer som "NetLimiter"? vil gjerne begrense upload til en akseptabel hastighet... Lenke til kommentar
toreae Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Wondershaper. Finns bl.a. med på Mandriva 10.2. Har sett andre også, men disse ser for vanskelige ut for en gammel gutt... (Meg altså). Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 (endret) Takk for tips om programmet toreae, men vanskelig var det jo ikke. I 'man wondershaper' fant jeg: wondershaper clear [interface] wondershaper [interface] [downlink] [uplink] f.eks: wondershaper eth0 500 100 (måles i kbit, men testen jeg tok på Itavisen viste mindre enn 500kbit) for å resette det hele: wondershaper clear eth0 . EDIT: Selvfølgelig hvis man må prioritere trafikk etter f.eks porter (om mulig), må man lese litt mer ja. Endret 17. september 2005 av RattleBattle Lenke til kommentar
toreae Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Eeeeee, det var de andre løsningene som så vanskelig ut... Jeg er ikke så gammel. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Jeg begynner å dra på åra, bare så det er sagt. Lenke til kommentar
tivolieselet Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 http://monkey.org/~marius/pages/?page=trickle Lenke til kommentar
shamanix Skrevet 18. september 2005 Forfatter Del Skrevet 18. september 2005 nice, takker, skal teste begge progs Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå