Gå til innhold

Lorem Ipsum Generator :P

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Lorem Ipsum is simply dummy text of the printing and typesetting industry. Lorem Ipsum has been the industry's standard dummy text ever since the 1500s, when an unknown printer took a galley of type and scrambled it to make a type specimen book. It has survived not only five centuries, but also the leap into electronic typesetting, remaining essentially unchanged. It was popularised in the 1960s with the release of Letraset sheets containing Lorem Ipsum passages, and more recently with desktop publishing software like Aldus PageMaker including versions of Lorem Ipsum.

It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old.

Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance.

Vi designere bruker denne teksten for å fylle ut i design når et endelig manus ikke er ferdig. Hvorfor? Gammel vane...bare gammel vane. 500 år gammel vane!

AKIRA

Endret av AKIRAx24
Lenke til kommentar

Skulle vell ikkje vere så vanskeleg å legge in ein sann beskyttelse i IPB vell :p

Fatisk hater eg den tre ords regelen fordi eg som oftest får in hele omfanget av tråden i 2 ord :p

Veldig rart at forumet ikkje er fylt med 'Kva er *' tråder eller 'Korfor *'

Lenke til kommentar

Jeg tror også en stor del av grunnen til at Lorem Ipsum er såpass populært er at det ikke har noen spesielle fellestrekk med noen språk i dag, men fortsatt ser ut som ord og ikke "jfiod swfgjw gfdsrgfds".

Det positive med dette er at når du skal skrive fylltekst på skisser til kunder, så forstår ikke kundene hva som står der, samtidig som det godt kunne vært reell tekst. Hvis man klipper ut en avisartikkel eller finner på noe tekst selv isteden, så kommer spørsmål á la "Hva gjør den artikkelen der? Vi kan ikke skrive sånt på nettsiden vår!" langt oftere. Og vi som designere vil ikke at kundene skal henge seg opp i fyllteksten, og da er lipsum veien å gå. ;)

Lenke til kommentar
Fatisk hater eg den tre ords regelen fordi eg som oftest får in hele omfanget av tråden i 2 ord :p

Tittlene på denne tråden får ikke inn hele omfanget av denne tråden. 'Lorem Ipsum Generator' kunne like gjerne vært tittelen på en tråd der man leter etter link til Lorem Ipsum, og det ville den passet mye bedre til. :hrm:

Lenke til kommentar

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Nulla quis diam. Suspendisse eu odio eu tellus adipiscing egestas. Sed at leo. Integer vel libero. Etiam eu diam. Sed aliquet erat eget justo. Phasellus ut massa. Sed pellentesque tempor ligula. Vestibulum velit nulla, accumsan nec, malesuada et, tincidunt euismod, leo. Cras.

derfor ;)

den genererer vel latins text.

Endret av hotstian
Lenke til kommentar
Det positive med dette er at når du skal skrive fylltekst på skisser til kunder, så forstår ikke kundene hva som står der, samtidig som det godt kunne vært reell tekst. Hvis man klipper ut en avisartikkel eller finner på noe tekst selv isteden, så kommer spørsmål á la "Hva gjør den artikkelen der? Vi kan ikke skrive sånt på nettsiden vår!" langt oftere. Og vi som designere vil ikke at kundene skal henge seg opp i fyllteksten, og da er lipsum veien å gå. ;)

word! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...