glx-rider Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Skal nå ha meg bredbånd hjemme, og blir etterhvert nødt til å dele med en annen pc i huset. Er det noen måte jeg kan justere hastigheten pcne får? F.eks en pc får 3mbit inn og 500 ut og den andre 1mbit.? Håper på svar.. Lenke til kommentar
Iguil Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Skal nå ha meg bredbånd hjemme, og blir etterhvert nødt til å dele med en annen pc i huset. Er det noen måte jeg kan justere hastigheten pcne får? F.eks en pc får 3mbit inn og 500 ut og den andre 1mbit.? Håper på svar.. Dette er fullt mulig, en måte kan være å kjøpe en switch (managed) som støtter en slik funksjon. Veit også om QoS som skal funke ganske likt, men har ikke prøvd ut dette. Vet også at det finnes forskjellige programmer, blant annet noe som heter "netlimiter". Dette har jeg ikke link til eller prøvd, men søk på google f.eks Lenke til kommentar
glx-rider Skrevet 17. september 2005 Forfatter Del Skrevet 17. september 2005 Hmm.. Det første valget hørtes bra ut.. noen som vet hva jeg bør se etter for å se at den har sånn? evt. en link? Er dette greit og fort gjort eller blir det masse styr og ordnings.. Lenke til kommentar
Iguil Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Hmm.. Det første valget hørtes bra ut.. noen som vet hva jeg bør se etter for å se at den har sånn? evt. en link? Er dette greit og fort gjort eller blir det masse styr og ordnings.. Okey, da er for eksempel en ZyXeL ES-2024 (link til MPX sin produktside) et greit valg. På denne kan du velge hvor mye hver port kan bruke. Du ser kanskje etter noe mindre men denne er den eneste jeg med 100% sikkerhet vet støtter det. Titt litt på for eksempel MPX.no under "Nettverk" og se om du finner noe. Lenke til kommentar
glx-rider Skrevet 17. september 2005 Forfatter Del Skrevet 17. september 2005 WHOOOO! den var litt dyr!! Noen som vet om noen billigere? ca halve prisen gjør ikke no.. Lenke til kommentar
Mammuten Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Hvorfor ikke bare Netlimiter på begge pc'ene? Kan halvere up og download på det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå