Gå til innhold

Får ikke aktivert XP home.

bokhylle

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

samme feilen har jeg for øyeblikket på den stasjonære maskina mi. Tror det kom etter at jeg bytta kabinett og samtidig bytte PSU og CPU Vifte. Men nå venter jeg bare på at Lisensen skal gå ut så bytter jeg Windows allikevel, så det har ikke så mye å si for meg.

Jeg er også ganske sikker på at jeg skrev inn riktig produktnøkkel. Den som fulgte med det gamle kabinettet mitt. Er ikke sikker på hva problemet var.

Lenke til kommentar

Hvis det må aktiveres, så er det jo en mulighet å gjøre det over telefon også?

Har vært borti det selv, når jeg prøvde å aktivere online så funket det ikke, så måtte jeg ringe et nummer som mann får oppgitt. Prøvde å aktivere der, funket ikke, da fikk jeg snakke med en kar og gjøre det manuelt over tlf med han og da ble det aktivert. Det tar tid men det virker.

Lenke til kommentar
Kan jeg bruke produktnøkkelen til en annen CD som ikke brukes eller må det være produkt nøkkelen til den cd'en jeg instalerte det med?

Du kan godt bruke produktnøkkelen til en annen cd, hvis det er akkurat samme os. Men den må ikke være tidligere aktivert på en annen maskin - da er du like langt.

Lenke til kommentar
Hvis det må aktiveres, så er det jo en mulighet å gjøre det over telefon også?

Har vært borti det selv, når jeg prøvde å aktivere online så funket det ikke, så måtte jeg ringe et nummer som mann får oppgitt. Prøvde å aktivere der, funket ikke, da fikk jeg snakke med en kar og gjøre det manuelt over tlf med han og da ble det aktivert. Det tar tid men det virker.

hvor masse koster den den samtalen då?

Lenke til kommentar
samme feilen har jeg for øyeblikket på den stasjonære maskina mi. Tror det kom etter at jeg bytta kabinett og samtidig bytte PSU og CPU Vifte. Men nå venter jeg bare på at Lisensen skal gå ut så bytter jeg Windows allikevel, så det har ikke så mye å si for meg.

Jeg er også ganske sikker på at jeg skrev inn riktig produktnøkkel. Den som fulgte med det gamle kabinettet mitt. Er ikke sikker på hva problemet var.

Dette er "ytre" komponenter som Windows ikke tar hensyn til. Hadde du f.eks. byttet hovedkort, prosessor eller skjermkort (noe som trenger driver) ville du nok blitt bedt om å aktivere på nytt p.g.a. vesentlige endringer i maskinvaren. Så selv om du flytter innholdet (og dermed Windows) fra et kabinett til et annet, så skal det ikke være nødvendig å aktivere Windows på nytt.

Lenke til kommentar

Husk at det finnes flere versjoner av Windows XP Professional; de største forskjellene er mellom OEM-utgaven (som krever en Volume License Key), og den utgaven som vanlige mennesker får kjøpt på butikken.

En Volume License Key vil ikke virke på den "vanlige utgaven", og motsatt. Så dersom CDen er piratkopiert, men nøkkelen er lovlig, kan du risikere at det ikke fungerer, dersom CDen krever en Volume License Key, og du har en vanlig nøkkel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...