avtrekkeren Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 (endret) Har satt opp en handleliste her på hw.no - https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=19195 Har allerede et Chieftec Mesh kabinett med 410w PSU og Samsung Spinpoint P120 250GB disk. Skal kjøpe lydkort (Soundblaster X-Fi) og evt en ny harddisk mot jul, men har tilsammen 660 GB så sistnevnte er ikke akkurat noe prioritering for øyeblikket. Skal bruke PC'n både til spilling og mye til video-redigering for film og tv. CPU: Valgte en AMD64 X2 4400+ over 4200+, da jeg tenker at den ekstra 500-lappen er verdt den ekstra megabyten med cache. HK: Tok det stillegående hovedkortet til ASUS, A8N Premium. Betaler noen hundringser ekstra for å slippe en ekstra vifte. GPU: Denne er ennå ikke for salg, ASUS Extreme N7800GTX TOP, men fra reviews jeg har lest ser dette ut til å bli et veldig bra kort, både med tanke på ytelse, varme og støy. Valget stod mellom dette og MSI kortet til 3995,- RAM: Vil ha 2 GB RAM, GeIL Value DDR400 2048 MB (2x1024) var eneste rammen jeg kunne velge som PSData fører. (PSData ligger foreløpig an til å være soleklart billigst på alle komponenter om man ser bort fra Vaagenkonsulting.no) Vil kjøpe alt på samme webshop, foretrekker de "gamle" butikkene, har bare positive erfaringer med komplett, netshop, psdata og databutikken. Noen som vet om en eller flere av disse produktene ventes å falle i pris de nærmeste ukene? Så vidt jeg skjønner kommer ikke skjermkortet inn på lager til Norge før rundt månedsskiftet. CPUen har vel nettopp falt med noen hundringser, det samme har hovedkort. Ellers noen kommentarer til denne sammensetningen? Positive / negative erfaringer med CPU/HK/RAM? Endret 17. september 2005 av KriFos Lenke til kommentar
Mott Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 må gjøre den tilgjengelig for oss Lenke til kommentar
avtrekkeren Skrevet 17. september 2005 Forfatter Del Skrevet 17. september 2005 Hm, rart - står jo at den er tilgjengelig for alle... Virker det nå? Lenke til kommentar
Mott Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 (endret) Ville kansje kjøpt OCZ sine Ram 2 gig fra metshop OCZ er kvalitet Geil er bra men OCZ er en av topp 3 merker Funket nå Endret 17. september 2005 av Mott Lenke til kommentar
avtrekkeren Skrevet 17. september 2005 Forfatter Del Skrevet 17. september 2005 Jo, har litt lyst på OCZ, men som sagt, vil bestille alt fra samme sjappe... Men det er jo mulig at netshop vil justere ned prisene sine på overnevnte produkter i nær fremtid. Men foreløpig er det ganske mye å spare på å velge PSData. Nå har jeg ikke planer om å overklokke noe særlig - så så lenge rammen er stabil og rask så holder det for meg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå