regeli Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Har et Asus A8N SLI Premium hovedkort og en AMD 64 3500+. Jeg har aktivert Qfan, Cooln Quiet i BIOS og satt strømalternativer på minimal strømstyring. Har BIOS 1007. I Ai Booster står det enda 2200MHz. Noen som kan hjelpe meg for å få til slik at den "throttler" ned ved lite bruk av CPU? Lenke til kommentar
joa1234 Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 (endret) Du må også legge inn cool`n quiet drivere i windows. Les denne guiden på hw.no så skal det ligge en link der til AMD Cool`n Quiet drivere der Hvis ikke kan du gå inn på AMD sine hjemmesider å søke på cool`n quiet der. Du kan også laste den ned her Endret 17. september 2005 av joa1234 Lenke til kommentar
regeli Skrevet 17. september 2005 Forfatter Del Skrevet 17. september 2005 Takk for hjelpen, men måtte avinstallere Ai Booster fordi det likte ikke cooln quiet. Bruker speedfan til å se temp med. Noen som hvet om andre programmer? Lenke til kommentar
Andrehua Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 PC Probe, som følger med hovedkortet ditt.. er fint til å se temp med ihvertfall.. Gratulerer med valg av hovedkort da..! Godt å slippe vifta? Har samme selv med X2 4600 på.. Lenke til kommentar
regeli Skrevet 20. september 2005 Forfatter Del Skrevet 20. september 2005 Ganske bra uten vifte! Chipseth ligger på 35 grade og prosessor på 34 grade idle. Vifta som som følger med 3500+ venicen er ikke hørbar i det hele, klarer max 45 grade i prime95 og prosessorviften sviver da bare 1800 rpm og 950 ca. idle. Viften på prosessoren starter ikke før om 5 min etter oppstart eller noe sånt fordi prosessoren blir ikke varm i det hele. Ble litt redd første gang jeg såg dette Den gamle 2200+ var alltid 75 til 80 grade. AMD har gjort det bra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå