Gå til innhold

72 grader på skjermkort?


Kakemonsteret

Anbefalte innlegg

Er det normalt å ha rundt 70 grader idle på skjermkortet?

Syntes det var veldig mye!!

 

Men en annen ting også, har akkurat kjøpt meg nytt system nå, består av A8n-SLI Premium, 1GB Corsair XMS, Athlon 64 3500, XFX GeForce 6800GT.. Og når jeg skal spille Battlefield 2, så kan jeg ikke spille på maks grafikk, ei medium heller da dette hakker mye!! Skjønner ikke hva som er gærnt, har prøvd å avslutt en del krevende programmer (Norton Internett security eks.) men til ingen nytte.. Bruker en litt gammel WD Caviar 30GB HD, kan det ha en del i problemet??

 

Dette problemet gjelder forsåvidt bare med BF2..

 

Noen ideer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må med en gang kjøle ned skjermkortet, anbefaler at du kaster et glass vann på det så det får kvittet seg med de ekstra varmegradene :p

 

 

 

 

 

Nei seriøst, 70 Grader er helt ok om du ikke skal overklokke og så lenge dette er mens du spiller, slike kort tåler opp til 100-120 grader men det er ikke om å komme så høyt,

sørg for at kabinettet har god luftgjennomstørming.

 

Grunnen til hakkingen din :

 

Lite systemminne (BF2 liker 2Gb+).

Liten harddisk med svak ytelse.

Noe sakte cpu.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Når det gjelder hakkingen, så er det for d første ingen artifacts å spore. Når jeg f. eks har alt på medium og anti aliasing av, går det veldig dårlig å bevege seg sakte rundt osv. Altså det virker som systemet drar dette fint, men bildet "hopper" / lugger endel. Vanskelig å forklare :p

 

For å si det sånn, så blir skjermen vertikalt "delt" i flere deler når jeg beveger meg rundt.. en slags flimring på en måte.. Systemet har ikke noe prob med å dra spillet,..

Endret av Kakemonsteret
Lenke til kommentar
Når det gjelder hakkingen, så er det for d første ingen artifacts å spore. Når jeg f. eks har alt på medium og anti aliasing av, går det veldig dårlig å bevege seg sakte rundt osv. Altså det virker som systemet drar dette fint, men bildet "hopper" / lugger endel. Vanskelig å forklare :p

Det går smooth så lenge daten som trengs ligger i minnet. Hakkingen kommer når at det må lastes data fra disken.

 

Systemet er i utgangspunktet rask nok, men du har ikke nok minne.

 

Hvis du har skygger enabled, så kan du prøve å slå dem av. Det pleier å hjelpe en del for de som bare har 1GB RAM.

Lenke til kommentar
Når det gjelder hakkingen, så er det for d første ingen artifacts å spore. Når jeg f. eks har alt på medium og anti aliasing av, går det veldig dårlig å bevege seg sakte rundt osv. Altså det virker som systemet drar dette fint, men bildet "hopper" / lugger endel. Vanskelig å forklare :p

 

For å si det sånn, så blir skjermen vertikalt "delt" i flere deler når jeg beveger meg rundt.. en slags flimring på en måte.. Systemet har ikke noe prob med å dra spillet,..

Har du andre programmer som rusler og går i bakgrunnen mens du spiller? :nei:

Prosessoren din er jo ikke helt topp.

Laster du ned samtidig.

Slå av bakgrunnsprogammer du ikke trenger!

Lenke til kommentar
det er rammen som gjør at spillet hakker i high detail og høye oppløsninger. spillet krever 2GB ram for å gå glatt i høye oppløsninger.

Ehh...

jeg spiller BF2 på maks detail og i 1280 x 1024 ikke antydning til hakking engang og jeg har bare 1GB ram

1280 x 1024 er vel heller normal oppløsning. når jeg snakker om høy, snakker jeg om 1600*1200 for eksempel.

 

uansett står jeg fast på mitt, 1gb er for lite til BF2. Det er ventet en patch som skal hjelpe på litt, men når den kommer ut er det ingen som vet. den skulle vært her for lengst for å si det slik..

Endret av capy
Lenke til kommentar
Er det normalt å ha rundt 70 grader idle på skjermkortet?

Syntes det var veldig mye!!

 

Men en annen ting også, har akkurat kjøpt meg nytt system nå, består av A8n-SLI Premium, 1GB Corsair XMS, Athlon 64 3500, XFX GeForce 6800GT.. Og når jeg skal spille Battlefield 2, så kan jeg ikke spille på maks grafikk, ei medium heller da dette hakker mye!! Skjønner ikke hva som er gærnt, har prøvd å avslutt en del krevende programmer (Norton Internett security eks.) men til ingen nytte.. Bruker en litt gammel WD Caviar 30GB HD, kan det ha en del i problemet??

 

Dette problemet gjelder forsåvidt bare med BF2..

 

Noen ideer?

Tja er her det mange gode råd.

Det som er helt sikkert, er at du IKKE trenger 2 g ram. Jeg har selv 1 g, går så det kviner, og jeg har akkurat rundet 11000 poeng.

 

70 gr er ikke veldig mye, men nok egentlig til å begynne å se seg om etter kjøleløsninger, hva en en ekstra kabinettvifte som drar den varme luften ut?

 

ang hakkingen, så skulle systemet ditt drive bf2 relativt lett. har du sjekket hvordan lyden din er innstilt, om du ikke har mer enn et "normalt" lydkort, må du sette lyden på "software mode", ellers hakker det som bare det. Det kommer av lydprosessoren som ikke er sterk nok.

Men den disken din du---den bør du snarest kanskje skifte..

 

 

Les forøvrig denne guiden.

Endret av Nikkos
Lenke til kommentar

mitt gigabyte 7800 gt med kingston 1 gig cl2 ram og en 3500+ kjører alt på max uten antydning til lagg etter 30 sec. de første 30 sec kan det være litt "lugging" men det er bare i 30 sec så det har ikke noe å si.

og foresten mitt kort ligger på 46 grader når jeg spiller og ca 42-43 på idle.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...