Gå til innhold

Hvordan løpe mest effektivt?

Lanka

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er bare til å åpne litt hardt og tenke som så når du har kommet opp i fart:

"Steike så fort dette her går! Så fort trodde jeg det aldri skulle gå. Dette greier jeg LET!! Løpet varer tross alt ikke i mer enn en reklamepause på TVNorge-"

Når det begynner å bli tungt tenker du bare:

"Bare 1 runde igjen nå, så har jeg kun den siste runden igjen. Steike så kort det er! Nå må jeg jammen greie å holde denne sinnsykt gode farten!"

Tenk positivt hele dagen, så skal du se at løpet går bra! :)

Lenke til kommentar
har du problemer med å løpe 1500 meter på flatmark sliter du virkelig med den fysiske formen din........

på vk1 og vk2 er det vanlig med 3000meter på bane.......

sprang nettopp 1000metern.... trodde jeg skulle dø! :blush:

sprang da i regnjakke i og med at jeg var forkjølet....... IKKE spring i regnjakke!

lærerinna tvang oss til å løpe selv om vi var syk.

Meg: Hva skal vi gjøre om vi er syk da?

Hun: da får du krype!

*mumle* bitch *mumle*

1000m svømming er derimot itno problem!

Lenke til kommentar
Er det best å løpe med en singlet eller en genser? Liksom, er det best å være varm eller kald?

Er ikke bra å være for kald.

Varm opp i genser og spring i singlet du - hvis det ikke er for kaldt i lufta da selvfølgelig

Er greit å være litt kald så lenge du holder kulda til beina. Løp i singlet om det er mulig, men om du må bruke noe som "henger og slenger", så bruk heller genser enn bukse. Foretrekker superundertøy når det blir kaldt jeg.

Lenke til kommentar
Funker bedre å løpe bak en person, men er ikke sikker hvorfor :hmm:

Løpe BAK andre? HAHA! nei, løp først du! og sats på å BLI DER!

Forøvrig må du puste begge veier med munnen, ellers får du ikke nok luft og du starter å produsere melkesyre alt for tidlig. Pust sakte og rolig, og finn deg en god rytme når du løper. For eksempel puste inn over to skritt, puste ut over to skritt. Jeg vet ikke hva slags løper du er, men for meg funker det å løpe så jevnt som mulig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...