EVH Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 - Høre på musikk ( Så du ikke slipper å tenke så mye ) Ville absolutt ikke hørt på musikk. Når jeg løper til banen med musikk på om morgenen blir jeg mye mer andpusten enn uten. Vet ikke hvorfor, men tror det er noe med at man ikke hører sin egen pusting så godt. Ellers ville jeg passa på å spist bra med mat den dagen. Stå opp tidlig og lag deg en ordentlig frokost. Begynn rimelig sakte. Drit i om mange drar ifra. og så speed opp etterhvert. prøv å tenk på andre ting mens du løper. Etterhvert begynner du å dra igjen fler og fler folk, de mister motet, og du føler deg bedre og bedre. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Begynn rimelig sakte. Drit i om mange drar ifra. og så speed opp etterhvert. prøv å tenk på andre ting mens du løper. Etterhvert begynner du å dra igjen fler og fler folk, de mister motet, og du føler deg bedre og bedre. 1500 er en rimelig kort øvelse, så man bør absolutt ikke gå altfor sakte ut. Hvis man varmer veldig godt opp på forhånd, skal man kunne greie å gå rimelig aggressivt ut og holde samme presset hele løpet ut. Å starte for sakte fører ofte til at man glemmer at man skal løpe skamfort. BTW, hvis du kjenner frokosten i halsen i siste sving har du sannsynligvis løpt langt nok. Lenke til kommentar
brd Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 (endret) Husk at når du føler at du ikke kan gi mer, så har du faktisk bare brukt 50 % av det kroppen EGENTLIG kan gjøre. Psyk deg opp på dette. Veldig viktig .Har to i klassen som er toppen av klassen sin i Norge på løpedestanse i fridrett. Eine er Kjet!l^ på forumet her. Endret 17. september 2005 av izoren Lenke til kommentar
Vu-caN Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Konse på løpingen? Da blir psykisk gal da? Er det ikke bedre å tenke på no annet enn løping? Masse gode råd her, skal lese dem om og om igjen til det sitter.. Det er ikke nødvendig å sitte dagen lang imorgen på ergometersykkel da? Ta fridag dagen før! Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Har akkurat det samme på tirsddag...cooper testen elns.2800m på 12 minutter samme her....Gleder meg hysterisk Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Husk at hvis du skal springe best mulig må du presse deg litt. Å slappe av på starten for å så øke farten gradvis er bare tull - selv om mange tror det er det beste. Rundetidene dine skal helst være nesten stabile. Ellers tror jeg ikke noen her kan hjelpe deg med teknikk - det må vises til deg. Lenke til kommentar
fakey Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Vel, på vår skole, går i 10, løper vi 3,5 km. Men dette er ikke på bane, men assfalt og terreng. Jeg åpner alltid for hardt, men jeg klarer å fullføre "stabilt". Den hard åpninga gjør at det blir vanskelig for dem bak å ta meg igjen. Vi pleier alltid å løpe i en gruppe på 5 mens jeg drar (får seff credit for d) til vi når et punkt, dermed klarer jeg ikke dra mer og må slippe de andre men kommer inn til 4-5 plass hver gang. ALDRI tenk på at du blir sliten. Tenk hele tia, "Dette klarer du", "Dette klarer du". Det tenker jeg på. Lenke til kommentar
IkkjeOleJørgen Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Gjøre noe veldig ulovelig og spring vekk fra politiet - det gjør at du faktisk får abnormale krefter så du springer fortere.. Er bevist bare prøv Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Du får ikke abnormale krefter, du lærer deg bare å utnytte muskelkraften din bedre. En vanlig person har ikke anlegg til å bruke all muskelkraften sin under vanlige forhold, men hvis du blir jaget eller lignende, vil instinktet ditt slippe løs de siste kreftene. Toppidrettsutøvere lærer seg å slippe løs dette, og derfor vil de følgelig løpe langt kjappere enn andre med tilsvarende muskelkraft som ikke har den samme eksplosiviteten. Lenke til kommentar
thomasr Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Ta fridag dagen før! Feil svar; ta fri den dagen dere skal løpe -- problem løst! Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Når jeg løper med musikk tenker jeg mer på hvordan høreproppene ol er på og hvordan musikk jeg hører på. Løpingen blir liksom ikke så viktlig :-/ Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Bruker hjernen mer oksygen på å kunne oppta og "forstå" musikk? I så fall vil det jo funke mot sin hensikt når du løper. Lenke til kommentar
Prebo Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Tsja-... Når jeg drev med utholdenhetsløp på like under en mil, var musikken god å ha. Kan ikke si jeg løp noe fortere/saktere pga musikk... Lenke til kommentar
Der Kommissar Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Uff, nå kom jeg på coopertesten... Hata den virkelig, men det var egentlig jævlig deilig etterpå, synes jeg. Hehe, første gangen vi hadde coopertest kom lærern med et ganske bra utsagn: Meg: Hva skal vi egentlig gjære i denne coopertesten? Lærern: Dokker skal stå borti svingen her og synge "Poison" det høyeste dokker klare. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Hvordan løpe mest effektivt? Være en rakker om kvelden og få snuten etter seg. Da tror jeg man kan løpe som man aldri har løpt før. Og slå et par verdensrekorder trying. Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 har du problemer med å løpe 1500 meter på flatmark sliter du virkelig med den fysiske formen din........ på vk1 og vk2 er det vanlig med 3000meter på bane....... Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Hos oss er det bare 3000 m og lenger (seff på bane) hele gymnaset... Løp 3000 meter for første gang i åre på 1336. Ikke bra, men var første gangen, og jeg er jo tross alt "syk" og ikke i fysisk toppform. Sier meg fornøyd med det, var folk som brukte tyve minutter liksom... GUTTER... Lenke til kommentar
Jan Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 1500 på VK2? Hos oss er det 3000 hele vgs, 1500 i tiende... Egentlig er 3000 like greit, du kan ta det litt mer med ro på en måte. Hadde 3k 8-10. Nå er det 5-6km ))))) Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 har du problemer med å løpe 1500 meter på flatmark sliter du virkelig med den fysiske formen din........ på vk1 og vk2 er det vanlig med 3000meter på bane....... Skal du løpe en 1500m raskt er det nok hardere enn en 3000m Lenke til kommentar
Lanka Skrevet 18. september 2005 Forfatter Del Skrevet 18. september 2005 Vet at 1500 er lite, men det er jo tidslimit også. Skal visst klare den på 4,30 for å få 6, også øke et halvt minutt for hver karakter. Jeg ender vel helt garantert opp på 2 el 3. Det har jeg gjort de siste årene. Men nå føler jeg meg ganske ute av form, ettersom jeg ikke trener regelmessig Dessuten har vi det med psyken, når jeg har løpt en runde sier lærern : 3 Runder igjeeeeeeeeen... Og da faller en god del sammen fordi de føler de ikke kan klare det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå