[ReXoR] Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Heisann. Skal ha en egen bryter til vifta (bak radiatoren) så den kan gå hele tiden, styrt av en bryter. Det er 3 ledere som går inn. Hvordan skal dette kobles? Bilen er en VW Golf III '93. Lenke til kommentar
ilstang Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Det er 3 ledere fordi vifta kan gå på to hastigheter en er jord (brun) de to andre er trinn en og to (Rød +). Husk og koble over et rele siden vifta trekker en god del strøm. Bare lurer hvorfor du skal ha vifta til å gå hele tiden? Lenke til kommentar
[ReXoR] Skrevet 17. september 2005 Forfatter Del Skrevet 17. september 2005 Aha! Brun, Rød/hvit og Rød/svart. Nei, det som er problemet.. Har et hull i radiatoren, og har da helt på noe radiatorRENSopplegg (for så å helle på radiatortett senere).. Stod at motoren skulle gå i 4-24 timer og når jeg kjører med det, så koker det over etter kun en liten kjøretur. Åpner jeg lokket på kjølevanntanken, så fyker det opp en dl eller to. Og i og med at jeg kjører litt innover Oslo, er det like greit å ha den til å kjøre konstant - tenkte nå jeg. MEN til tross for at det så å si koker over, så viser ALDRI temperaturmåleren mer enn 70 grader. :S Lenke til kommentar
ilstang Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Vel så lenge du kjører får motoren i de fleste tilfeller nok kjøling av fartsvinden, er vel på tomgang vifta kobler inn eller ved ekstreme forhold som feks dra en tung henger i oppoverbakke i lav hastighet. Det jeg har en mistanke om her er en defekt toppakning,det vil kunne resultere i at motoren koker over pga eksos som presses inn i kjølesystemet. Det kan og være at det er det som har tatt knekken på radiatoren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå