javascript Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 (endret) Hei! Satte et Nvid8ia GEforce FX5200 128mb kort i en AGP4 slot (nytt MSI hovedkort). Når jeg ser på video, blir bildet/fargene fordreid. Hadde ikke slike probl med det gamle GEforce 3. Har lagt inn nye drivere fra Nvidia og AGP driver fra MSI til hovedkortet. Fortsatt vansker. Kjører 32bit fargeoppl som før, og har satt Nvidia applikasjonen til AGP4. Noen som har erfarin eller gode forslag? Takk Endret 17. september 2005 av javascript Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Det videoproblemet forekommer med Nvidia dirvere. De nyeste driverne skulle løse dette problemet. Lenke til kommentar
javascript Skrevet 17. september 2005 Forfatter Del Skrevet 17. september 2005 Takk, men jeg HAR lastet ned og inst nyeste driver.. Ingen forskjell Lenke til kommentar
javascript Skrevet 17. september 2005 Forfatter Del Skrevet 17. september 2005 Vedlegger en printscreen i word som viser hvordan det ser ut. Dok1.doc Lenke til kommentar
javascript Skrevet 17. september 2005 Forfatter Del Skrevet 17. september 2005 Satte videoakselerasjonen til medium i Windows Mediaplayer, og problemet forsvant. Noen som vet hvorfor? Var det gamle 64mB GEforce 3 bedre enn det "nye" FX5200 128mB ? Lenke til kommentar
javascript Skrevet 17. september 2005 Forfatter Del Skrevet 17. september 2005 Blir meg selv som utreder dette... Men kanskje noen senere vil ha nytte.. Ved å gå inn i verktøy-alternativer-ytelse-avansert og velge "høykvalitetsmodus" på MediaPlayer ser det ut som om alt virker. Greit nok, er bare typen som vil vite hvorfor! God helg! Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Satte videoakselerasjonen til medium i Windows Mediaplayer, og problemet forsvant. Noen som vet hvorfor? Var det gamle 64mB GEforce 3 bedre enn det "nye" FX5200 128mB ? vet ikke om det er bedre, men et FX 5200 kort yter hvertfall dritt Lenke til kommentar
javascript Skrevet 17. september 2005 Forfatter Del Skrevet 17. september 2005 I know. Kjøpte et PowerColor Radeon 9800Pro AIW 128MB til striken, arva 5200 av ham. Er 9800 kortet bra da? Lenke til kommentar
Killer_Dementia Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 (endret) Tror det er et problem med nyere drivere og fx kortene og video overlay aksellerasjon. High quality mode bruker en annen metode for å aksellerere video. De nyere nvidia driverne har noe krøll med color/gamma instillingene for video overlay, jeg har selv et fx5700 og hadde problemer med det med nyere drivere. Nå bruker jeg versjon 56.72. Alle drivere etter den får jeg i tillegg mye dårligere ytelse med i spill. Edit: Det har vel forøvrig ingenting med AGP hastigheten å gjøre Endret 17. september 2005 av Killer_Dementia Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå