DE1 Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 (endret) Heisann! Jeg har altså et utrolig bråkete kabinett, høres ut som en flymotor Så da kommer saken min. Jeg har altså et lite prosjekt her der jeg skal ordne det til en stille pc, jeg vil ikke ha vannkjøling... Jeg har tenkt litt på vifter og viftekontroll og lignende. Men så er jeg litt usikker. Det kommer flere bilder om en halvtimes tid Så har dere noen innspill om hva jeg burde gjøre? (Har bare en vifte (uteon PSU-vifta og CPU-vifta ) Edit: Første bilde Endret 17. september 2005 av DE1 Lenke til kommentar
Magic Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Skift ut kabinettvifta med ei SilenX vifte, kle kabinettet med støydempende matte. Bytt PSU til en MIST 500W og kjøp ei stille 120mm vifte til CPU kjøleren din + en vifteadapter 80mm til 120mm. Da får du et stille system, garanterer. I tillegg kan du bruke Nero Drive speed til å senke lesehastigheten på cd\dvd drev hvis du har et problem med at de støyer. Lykke til! Lenke til kommentar
crusade Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Og for all del, fjern gitter foran viftene..! Gitter på insiden av vifta er ihvertfall bortkastet.. Personlig fjerner eg og på utsida av viftene.. Skal likevel ikkje putte fingre inn der.. Dette skaper luftstøy! Unødvendig luftstøy.. Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Det kom en del gode tips her nå . Silenx er de mest stillegående viftene i forhold til luftmengde(i hvert fall så vidt jeg vet), og anbefaler de. viftekontroll er kjekt, men trengs egentlig ikke på silenx vifter. Rydd i kabinettet ditt, få unna mest mulig kabler for å skape best mulig luftgjennomstrømning. Blås inn luft i bånn, og ut i toppen. Blir best slik i de fleste tilfeller. Lykke til, og post før og etter bilder dersom du gjør noe med problemet Lenke til kommentar
rep_berry Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 Jeg har kjøpt meg et Wavemaster kabinett, og er veldig fornøyd bortsett fra støyen. Har ikke byttet noen av viftene som fulgte med, da jeg er usikker på hva jeg bør bytte til (Er litt NooB på dét området). Uansett er jeg lei av at fruen ber meg om å "slå av den bråkete støvsugeren" hver gang jeg booter, for å si det sånn.. Noen der ute som har tips/erfaringer som ikke innebærer vannavkjøling, sveising eller boring? Lenke til kommentar
crusade Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 (endret) Bytt ut alle viftene med stillegående, det er vel det enkleste mest effektfulle alternativet. Endret 4. oktober 2005 av crusade Lenke til kommentar
rep_berry Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 Ja, jo.. det lå liksom litt i kortene da, for jeg tror neppe man kan anskaffe noen som bråker MER.. Jeg lurte liksom på om noen hadde tips om type/merke prisnivå etc. Synes det er idiotisk å la det følge med møkkavifter når resten holder svært bra kvalitet. Kunne like gjerne latt være da jo..? Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 Ja, jo.. det lå liksom litt i kortene da, for jeg tror neppe man kan anskaffe noen som bråker MER.. Jeg lurte liksom på om noen hadde tips om type/merke prisnivå etc.Synes det er idiotisk å la det følge med møkkavifter når resten holder svært bra kvalitet. Kunne like gjerne latt være da jo..? Nok en gang kan jeg anbefale silenx: http://www.vendur.no/catalog/index.php?cPath=32_51 Dette er de nyeste viftene fra silenx, og det ser ut som om de gamle er på salg nå til en rimeligere pris Lenke til kommentar
SideburnsKongen Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Kjøp 80mm mist vifter veldig stille vifter som ligger på 13 dsb.. Vifte styring medfølger. http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?A...MISTKOFA8025V2B Og 120mm mist den ligger på 19 dsb.. Viftestyring medfølger på denne og.. http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?A...MISTKOFA12025V4 Så jeg foreslår at du kjøper mist.. Du kan ta en 5.25 deksel og borre ut hull med en drill til vifte styringen.. Bir pent.. Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 silent x er kjempe bra men syns persoling de er alt for dyre.. .. selv har jeg en papst vifte som ligger på 18dba.. hører den knap. har også en mist vifte på 16,5db som heller ikke lager mye støy.. men så er den det at gpu vifta over døyer alt så hehe ja.. bråker en del forde.. men papst er absulutt å anbefale også er det jo fint med vifte styring og da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå