Runar Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Hei.. Jeg har et SpeedTouch 510 modem, og prøver å kjøre en webserver (xampp). Men modemet tar den globale ip'en min. Når jeg prøver å gå inn på den, kommer jeg på modemets configside. Noen som vet hvordan jeg kan løse dette problemet? Runar Lenke til kommentar
TheBoz Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Det som er problemet her er at konfigen til routeren din tar port 80. Så langt jeg har funnet ut går det ikke ann å endre dette så du må nok kjøre web serveren din på en annen port. Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Ikke 100% sikker, men NAPT port 80 til intern IP til webserveren din? Eventuelt sette IP'n til serveren din som defualt gateway/port eller noe. Har ikke denne selv, bare satt den opp for VoIP for et par folk. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 17. september 2005 Forfatter Del Skrevet 17. september 2005 (endret) Takk for svarene. Hvordan forandrer jeg defualt gateway? Har det noe med dette å gjøre? Endret 15. mai 2010 av Runar Lenke til kommentar
Moro Klumpen Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Det samme problemet hadde jeg også med at modemet (thomson 510(i?står det på men modemet men ikke i meny'n)) stjal ip'n sånn at web siden min ikke kom ut til selve internett. Jeg telnetta og stressa med modemet og til slutt fungerte det sånn at web siden min fungerte fint.. Rota med litt vel mye så kan ikke si jeg husker hva jeg stilte på og ikke Lenke til kommentar
Runar Skrevet 17. september 2005 Forfatter Del Skrevet 17. september 2005 Hvilken webserver bruker du? Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Hvilken firmware versjon har du? Måtte oppgradere noen modem for å få frem valget om NAPT default gateway på noen modem. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 18. september 2005 Forfatter Del Skrevet 18. september 2005 Har Versjon 4.2.7.16.0. På oppgraderingssiden står det jeg har nyeste versjon. Er default gateway samme som default server? Specify the NAPT default server address: så står det "None" Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Default server blir det riktige ja. Lit glemsk.... Prøv å sett inn IP'n til webserveren der. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 18. september 2005 Forfatter Del Skrevet 18. september 2005 Altså den lokale? For det hjelper ikke. Lenke til kommentar
Z4rgo Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Forward port 80 til den lokale ip'n din du Så skal du nok se det vil fungere Lenke til kommentar
Runar Skrevet 18. september 2005 Forfatter Del Skrevet 18. september 2005 (endret) Nope, funker ikke :S Endret 18. september 2005 av Gyn3r Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 IP routingtabel skal du ikke styre med. Advanced->NAPT er der du skal se! Lenke til kommentar
Runar Skrevet 19. september 2005 Forfatter Del Skrevet 19. september 2005 Okey.. På NAPT entries setter jeg Inside adress til den lokale adressen, og Outside address setter jeg til 87.248.16.***? Det hjelper ikke, da blir bare modemet "løst" fra den ip´en. Lenke til kommentar
Zenit Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 Jeg har ikke den ruteren foran meg her, men du må først: 1) Forwarde port 80 inn til din lokale IP med web-serveren. Her skal du ikke spesifisere den eksterne IP-en, da den kan forandre seg. Vanligvis skriver man bare 0.0.0.0, eller huker av for dynamisk ip. 2) At du kommer kun til modemets interne web-server når du skriver din eksterne IP er ikke helt uvanlig. Her vil det variere hvordan ruteren er laget og konfigurert. Men jeg er rimelig sikker på at speedtouch har en innstilling som gjør at du kommer til din webserver i stedet. Husker bare ikke hva det heter, men her kan kanskje andre være mer hjelpsomme. Lenke til kommentar
TheBoz Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 2) At du kommer kun til modemets interne web-server når du skriver din eksterne IP er ikke helt uvanlig. Her vil det variere hvordan ruteren er laget og konfigurert. Men jeg er rimelig sikker på at speedtouch har en innstilling som gjør at du kommer til din webserver i stedet. Husker bare ikke hva det heter, men her kan kanskje andre være mer hjelpsomme. Som jeg skrev lenger opp så har jeg ikke klart å finne ut noen måte dette er mulig på. Tviler på at det er mulig. En måte om du må bruke port 80 er å sette modemet i brigde mode og sette opp en egen router bak modemet evt. pppoe direkte på serveren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå