Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Modem tar global ip..

Anbefalte innlegg

Hei..

Jeg har et SpeedTouch 510 modem, og prøver å kjøre en webserver (xampp).

Men modemet tar den globale ip'en min.

Når jeg prøver å gå inn på den, kommer jeg på modemets configside.

Noen som vet hvordan jeg kan løse dette problemet?

Runar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det samme problemet hadde jeg også med at modemet (thomson 510(i?står det på men modemet men ikke i meny'n)) stjal ip'n sånn at web siden min ikke kom ut til selve internett. Jeg telnetta og stressa med modemet og til slutt fungerte det sånn at web siden min fungerte fint.. Rota med litt vel mye så kan ikke si jeg husker hva jeg stilte på og ikke :hmm:

Lenke til kommentar

Jeg har ikke den ruteren foran meg her, men du må først:

1) Forwarde port 80 inn til din lokale IP med web-serveren. Her skal du ikke spesifisere den eksterne IP-en, da den kan forandre seg. Vanligvis skriver man bare 0.0.0.0, eller huker av for dynamisk ip.

2) At du kommer kun til modemets interne web-server når du skriver din eksterne IP er ikke helt uvanlig. Her vil det variere hvordan ruteren er laget og konfigurert. Men jeg er rimelig sikker på at speedtouch har en innstilling som gjør at du kommer til din webserver i stedet. Husker bare ikke hva det heter, men her kan kanskje andre være mer hjelpsomme.

Lenke til kommentar
2) At du kommer kun til modemets interne web-server når du skriver din eksterne IP er ikke helt uvanlig. Her vil det variere hvordan ruteren er laget og konfigurert. Men jeg er rimelig sikker på at speedtouch har en innstilling som gjør at du kommer til din webserver i stedet. Husker bare ikke hva det heter, men her kan kanskje andre være mer hjelpsomme.

Som jeg skrev lenger opp så har jeg ikke klart å finne ut noen måte dette er mulig på. Tviler på at det er mulig. En måte om du må bruke port 80 er å sette modemet i brigde mode og sette opp en egen router bak modemet evt. pppoe direkte på serveren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...