x-ray-cat Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Hei, trenger litt litt mer diskplass på denne maskinen. Men jeg vil vente til Longhorn kommer ut til jeg går over til en helt ny maskin med nyere standarder. Derfor lurer jeg på om dere mener at 450 kr er for mye å gi for en brukt Western Digital 120 gb idedisk som er brukt men fungerer slik den skal? En slik disk ligger gjennomsnittlig på 650 kr på nettshopene. Også når det kommer til kjøp av ny disk er det bare snakk om noen hundrelapper som skal til for å øke diskstørrelsen 40-50 gb enn det en får for å kjøpe en disk som liger rundt 600 kr. Jeg vil heller ikke bruke for mye på en stor disk da jeg kommer til å invistere i satadisker og gjerne 3*500 gb sata-disker til en server da en disk på 500 gb koster rundt tusen. Vurderer en disk nr to på enten 80, 120, 200, eller 250 gb. Men det skal være ide og bør være brukt. For jeg vil helst ikke betale mer en 700 kr hvis jeg for mange gb for prisen. Hvis både selger og kjøper skal få gjort en god handel på en 120 gb wd ide disk, hva bør prisen være? Mange selger jo 40 og 80 gb disker til 300-400 kr. Og en disk på 40-80 gb ligger jo på 400-500 kr. Der for en jo det dobbelte hvis en legger til en hundrelapp. Derfor blir det vanskeligere å vite hva som er en rettferdig pris for en 120 gb disk. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 450kr når man får en ny 250GB for 350kr mer? Personlig ville jeg kjøpt den nye, så har man også garanti. 300kr, max. Den er liten etter dagens standard, det er WD ("hviiiin"), og den er brukt (større sjanser for at den ryker). Lenke til kommentar
x-ray-cat Skrevet 17. september 2005 Forfatter Del Skrevet 17. september 2005 Er fornøyd med western digital. Selv om en har blitt ødelagt. Fikk tatt backup av det, men det gikk ikke an å starte xp med disken plutselig. Fikk ny fra pc'leverandøren. Har WD høyre feilrate enn andre merker? Og bråker WD sine veldig mye? Trodde maxtor sine var dyrere. Men hvis det er kvittering med og den bare er brukt i et år, her det ikke 3 år garanti på hardisker? Wd sine, eller ble det slik nå nettopp? 350 er bare litt mer, mne med mitt budsjett så går det ut over andre ting. De 350 kr kunne ektra kan jeg jo spare til jeg skal kjøpe satadisker... Men når 80 gb disker selges brukt for 350 kr, er ikke 450 kr greit da? Eller vil du si at det er en dårlig pris? Husk at selger sikkert betalte 100 kr for den i sin tid... Lenke til kommentar
Corwin Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 det at selger betalte 1000 kr for den i sin tid skal ikke du bry deg om, datakomponenter faller i pris fort og 300 er nok en grei pris.....kanskje mindre tilogmed... Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 betalte 400 for ein 120GB seagatedisk (ca 2 mnd sidan). Så noko meir enn det er vel overprising. Lenke til kommentar
Sigurd2 Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Har selv sett litt etter brukte disker, men endte med å kjøpe nye istedet. Syns folk generelt forlanger for mye for brukt data-utstyr, men siden noen er villig til å betale det de forlanger, er vel prisen rett likevel Lenke til kommentar
x-ray-cat Skrevet 17. september 2005 Forfatter Del Skrevet 17. september 2005 betalte 400 for ein 120GB seagatedisk (ca 2 mnd sidan).Så noko meir enn det er vel overprising. Så du setter standarden Er ikke lett dette. Vil ha mest gb for pengene, men vil ikke bruke for mye penger med tanke på diskkjøp av større disker med sata seinere... Er bare ute etter en disk som jeg kan fordele data på for å unngå åslette det. Likker ikje å ha lite diskplass ledig.. Men vil selge ide-disken jeg evt. kjøper med hele denne pc'en når Longhorn kommer og jeg skal gå over til sata, pciexpress, ny type ram etc. Denne maskinen er fra 2000 og funker fint til mitt bruk.. Har nettopp oppgradert cpu'en 400 mhz.. Lenke til kommentar
x-ray-cat Skrevet 17. september 2005 Forfatter Del Skrevet 17. september 2005 betalte 400 for ein 120GB seagatedisk (ca 2 mnd sidan).Så noko meir enn det er vel overprising. Betalte du frakt i tillegg? Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Er fornøyd med western digital. Selv om en har blitt ødelagt. Fikk tatt backup av det, men det gikk ikke an å starte xp med disken plutselig. Fikk ny fra pc'leverandøren. Har WD høyre feilrate enn andre merker? Og bråker WD sine veldig mye? Trodde maxtor sine var dyrere. Men når 80 gb disker selges brukt for 350 kr, er ikke 450 kr greit da? Eller vil du si at det er en dårlig pris? Husk at selger sikkert betalte 100 kr for den i sin tid... Min erfaring er at WD er mer bråkete, dyrere og utvikler mer varme enn konkurrentene. Har også dårlig erfaring med WD-disker som bryter sammen, men ikke mer enn andre merker. At en 80GB-disk selges for 350kr, betyr lite. Folk flest, og iallefall ikke folk her på forumet, vil ikke betale den summen for en såpass liten disk. Selvfølgelig, om man bare skal sette sammen en liten HTPC, kan en 80GB Seagate Barracuda IV være helt prima. Selvfølgelig, om du vil, må du endelig prøve å selge disken din på bruktmarkedet. Det er gratis å bruke, men jeg tror ikke du bør forvente enorm respons med den prisen du ønsker. Og, dette er bare min mening. Muligens noen har et desperat behov for en 120GB-disk og gladelig punger ut 450kr. Lenke til kommentar
x-ray-cat Skrevet 17. september 2005 Forfatter Del Skrevet 17. september 2005 SKal ikke selge disk. Trenger mer diskplass, men vil ikke bruke så mye penger på det. Derfor vurderer jeg å kjøpe brukt. Lurer på om det er verdt å punge ut 450 kr for å stoppe hardiskbehovet, og spare pengene en nye ville kostet til den tiden jeg bytter til sata og tenker å kjøpe et par store til å sette i en server. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Aha, blingset litt. Om du syns 120GB er verdt 450kr, så må du for all del kjøpe den. Jeg ville ikke gitt så mye for så lite. Som sagt, max 300kr. Lenke til kommentar
x-ray-cat Skrevet 17. september 2005 Forfatter Del Skrevet 17. september 2005 Ja. Men hvem selger sin brukte disk på 120 gb til 300 kr? Eller på qxl så blir det lett 400-450 pga. det er folk som er villige til å betale så mye. Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Ja. Men hvem selger sin brukte disk på 120 gb til 300 kr? Eller på qxl så blir det lett 400-450 pga. det er folk som er villige til å betale så mye. De gjør isåfall et veldig dårlig kjøp. Selv ville jeg ikke gitt mer enn 200,-. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Ja. Men hvem selger sin brukte disk på 120 gb til 300 kr? Eller på qxl så blir det lett 400-450 pga. det er folk som er villige til å betale så mye. Jaggu var det ikke det. Utrolig hvor mange lite prisbevisste mennesker som finnes. Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Jeg solgte min 200GB WDC til 400,- brukt i et halvt år. Jeg synes det var en grei pris, det tror jeg kjøperen syntes også. For 120GB ville jeg nok ikke gitt mer en 300 som psilocybe sier. Lenke til kommentar
x-ray-cat Skrevet 18. september 2005 Forfatter Del Skrevet 18. september 2005 For en hundrelapp ekstra, 550 kr får man en ny 120 gb ide-disk. Men ganske mye en kan få for brukt datautstyr. En slags uskreven regel er at brukt utstyr selges for halv pris. Siste budet på denne disken ligger på 450 kr.. Jeg bestemmer meg derfor for å vente til jeg kjøper en disk ny eller brukt, alt etter hvor bra prisen er. En 200 gb disk synker sikkert snart til 700 kroners sikter. Ellers kan jeg jo alltids brenne endel... Takk for rådene iallfall. Lenke til kommentar
John Deere Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 (endret) Er fornøyd med western digital. Selv om en har blitt ødelagt. Fikk tatt backup av det, men det gikk ikke an å starte xp med disken plutselig. Fikk ny fra pc'leverandøren. Har WD høyre feilrate enn andre merker? Og bråker WD sine veldig mye? Trodde maxtor sine var dyrere. Men når 80 gb disker selges brukt for 350 kr, er ikke 450 kr greit da? Eller vil du si at det er en dårlig pris? Husk at selger sikkert betalte 100 kr for den i sin tid... Min erfaring er at WD er mer bråkete, dyrere og utvikler mer varme enn konkurrentene. Har også dårlig erfaring med WD-disker som bryter sammen, men ikke mer enn andre merker. At en 80GB-disk selges for 350kr, betyr lite. Folk flest, og iallefall ikke folk her på forumet, vil ikke betale den summen for en såpass liten disk. Selvfølgelig, om man bare skal sette sammen en liten HTPC, kan en 80GB Seagate Barracuda IV være helt prima. Selvfølgelig, om du vil, må du endelig prøve å selge disken din på bruktmarkedet. Det er gratis å bruke, men jeg tror ikke du bør forvente enorm respons med den prisen du ønsker. Og, dette er bare min mening. Muligens noen har et desperat behov for en 120GB-disk og gladelig punger ut 450kr. Min erfaring er at WD diskene bråker mye mindre enn Seagatene jeg har, men det er min erfaring da. Har aldir opplevd at noen av diskene har død. Ang. temperaturer så viser Everest i dette øyeblikk 27 og 29 grader på WD diskene og 39 på Seagaten.. og dette er Idle. Disse diskene står for øyeblikket i samme maskin med samme kjøling. Endret 18. september 2005 av Alcoholiday Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå