Zemeckis Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 (endret) Hei Jeg er lærling(begynte i august i år) og bor på hybel og da var jeg ganske sikker på at jeg skulle få bo støtte helt til jeg i går etter 4 ukers ventet tid på å få søknaden behandlet, fikk konkludert at jeg ikke får støtte. Hva skal til for å få bostøtte egentlig? Det er sendt ut en melding som jeg vil motta om 1-2 uker, vil det stå på denne hva som er grunnen til at jeg ikke fikk? Skal ringe på mandagen og klage, det er bare såvidt jeg får de 5500kr/mnd når skatt er betalt til å holde så jeg klarer meg. Edit: Min mor bor 70 mil unna Trondheim og har en far som jeg ikke har kontakt med av personlige grunner. Endret 17. september 2005 av Zemeckis Lenke til kommentar
DoNotWant Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 (endret) Lærestedet må være 40km fra foreldres bosted, du må bruke tilsammen 3 timer på skoleveien(tur/retur), eller det må være så store problemer hjemme at du ikke kan bo der. Om faren din har foreldreansvar for deg, betyr det neppe noe at du ikke har kontakt med ham. Så hvis han bor i nærheten av lærestedet, så får du ikke støtte. Edit: Så at du er myndig nå, men jeg tror ikke det har noe å si så lenge du går på videregående opplæring. Endret 17. september 2005 av eirik1989 Lenke til kommentar
thomasr Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Du må ha spesifisert klart for Lånekassen at du faktisk har en gyldig grunn for ikke å kunne bo hos din far (så sant han bor innenfor grensene eirik1989 nevnte), jeg vet ikke hva du fylte ut på dine opprinnelige søknadsskjemaer, men hvis du har en god grunn og tar kontakt med en saksbehandler bør det gå i orden. Lenke til kommentar
chris Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Lærestedet må være 40km fra foreldres bosted Trodde det var 65Km jeg. Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Hvis du er over 19 får du uansett. Bare du ikke bor med foreldrene dine Lenke til kommentar
Zemeckis Skrevet 17. september 2005 Forfatter Del Skrevet 17. september 2005 Hvis du er over 19 får du uansett. Bare du ikke bor med foreldrene dine Er jo over 18 år og bli 19 år løpet av 2 mnd, så ingen har noe foreldreansvar og bor ikke med noen av foreldrene mine. Vet om flere som fikk bo støtte selv om de bo under grensen på 40km Men skal uansett ringe de på mandagen og klage. Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Hvis du er over 19 får du uansett. Bare du ikke bor med foreldrene dine Er jo over 18 år og bli 19 år løpet av 2 mnd, så ingen har noe foreldreansvar og bor ikke med noen av foreldrene mine. Vet om flere som fikk bo støtte selv om de bo under grensen på 40km Men skal uansett ringe de på mandagen og klage. Da skader det nok ikke å klage Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Vet du hvor langt unna nøyaktig hvor langt unna du bor da? Du kan sjekke på vegvesenet sine sider. Der er det et kart der du kan plotte inn avstanden og se antall kilometer. Jeg er selv lærling og har fått stipend, men lånekassen er elendig til alt og gjør ofte feil. Lenke til kommentar
Zemeckis Skrevet 18. september 2005 Forfatter Del Skrevet 18. september 2005 Vet du hvor langt unna nøyaktig hvor langt unna du bor da? Du kan sjekke på vegvesenet sine sider. Der er det et kart der du kan plotte inn avstanden og se antall kilometer. Jeg er selv lærling og har fått stipend, men lånekassen er elendig til alt og gjør ofte feil. Tja, kan vel tippe mellom 3-3,5mil fra hjemmet til jobben. Vet at lånekasse gjør feil, det har de allerede gjort til meg for et par år siden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå