SkorpuZ Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 (endret) hvordan kan jeg sjekke hvem som eier bilen hvis jeg har registreringsummeret? noen som har en internett side eller noe? Endret 17. september 2005 av SkorpuZ Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Såvidt jeg vet er dette sensitive opplysninger som er beskyttet av personvernloven. Mao. er de tilgjengelige bare for offentlige tjenestemenn. Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Du ringer din lokale trafikkstasjon og oppgir reg.nr. Da får du navn på eier, samt tidligere eiere av bilen. Har benyttet meg av dette flere ganger. T'Weed Lenke til kommentar
Lada2103 Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Du ringer din lokale trafikkstasjon og oppgir reg.nr. Da får du navn på eier, samt tidligere eiere av bilen. Har benyttet meg av dette flere ganger. T'Weed Dette er rett. Å få oppgitt eier til et kjøretøy ved å oppgi skilt-, ramme-, eller chassinummer er ikke noe problem. Du får derimot ikke oppgitt fødsels- og personnummer, dette er beskyttet av loven om personvern. Akkurat denne begrensningen kan skape frustrasjoner ved kjøp av eldre kjøøretøy, f.eks. en gammel veteranmoped. En kamerat av meg slet fælt med å finne sist registrerte eier da han i sommer kjøpte en gammel Tempo Corvette, "uten papirer". Navnet på den sist registrerte eieren fikk han oppgitt ved å henvende seg til veidirektoratet, men fødsels- og personnummer kunne han se langt etter. Personen var ikke å finne hverken i skattelister eller telefonkataloger, det tydet rett og slett på at den tidligere eieren var død. Ingen hjelp var å hente hos forsikringselskapet, de nektet å utlevere noe som helst, og var ikke villige til å utvise skjønn. Da alt så svart ut, fikk han hjelp av en bekjent på trygdekontoret til å gjøre litt research. Det viste seg at eieren på et tidspunkt hadde byttet etternavn, og når det riktige etternavnet var funnet, ble det straks enklere å få underskrift på salgsmeldinga. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 I slike tilfeller hadde det vel nesten vært lettere å kjøpe et vrak av samme modellen med kjent eier og bytte alle delene. over på den kjente ramma. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå