Krizz80 Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 (endret) I mangel på gode tilbakemeldinger så jeg meg nødt til å bestille M6 fra PSdata selv. Forhåpentligvis skal jeg klare å få skrevet ned noen av inntrykkene mine. Endret 26. september 2005 av Krizz80 Lenke til kommentar
andreasat Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Ja Lightning og TorgeirS....venter spent på hva dere syns?? Er rett ved å bestille jeg òg:) Men eneste jeg er litt usikker på er prosessoren - batteritiden.. Vil det lønne seg med en 2,13Ghz prosessor, og tape litt batteritid, med tanke på at 2,13Ghz kan sees på som et litt langsiktig kjøp (at 2,13Ghz holder en god stund frem i tiden) Andreas Lenke til kommentar
Lightning Skrevet 27. september 2005 Forfatter Del Skrevet 27. september 2005 (endret) Sorry at jeg ikke har fått skrevet, men er litt hektisk med arbeid og slikt i det siste. Har ikke fått sjekket minne desverre, men ellers virker maskina knakende god. Batterikapasiteten virker meget god, maskina er stillegående på batteridrift. Derimot så blir det litt mer støy når den kjøres på maks. Har desverre ikke fått tia til å teste med spill, torgeir har testet dette og hørtes ut som han var meget fornøyd. Ellers kom pcen med matt skjerm til min fornøyelse. Skjermen er meget god. Tastaturet føles behagelig å skrive på og selve touchpaden funker for meg meget fint. Ellers var det heldigvis ikke installert for mye dilldal og heldigvis er det mulig å avinstallere det som er. Ellers er kassa helt perfekt, den er helt stiv og gir ikke etter overhode. Så alt i alt så føler jeg at det her var et meget godt kjøp. Ellers så fulgte det med både mus og kjekk bæreveske. PS! Har en pm 2,13 og det virker som at det har lite å si på batteritid da den klokker like mye ned som lillebrødrene. Endret 27. september 2005 av Lightning Lenke til kommentar
Qwseyvnd Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Har bestilt Asus M6Va den med 15,4" skjerm fra Articom.no Har ikke fått ordrenr og nr til å finne hvor den befinner nå. Lenke til kommentar
jesk Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 såklart har du ikke det. jeg bestilte forrige tirsdag og har heller ikke fått sporingsnummer, selv om jeg ringte de igår og de sa de skulle sende på mail øyeblikkelig. jævla dritbutikk. Lenke til kommentar
jesk Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 fikk nummeret nå, de sendte den visst idag. Lenke til kommentar
aldrimerforum Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 (endret) Er skikkelig fornøyd med denne maskina! Da jeg fikk den syntes jeg den var nesten litt for brei.. men nå syns jeg det er mye bedre enn 4:3 skjermer. Har ikke sjekka rammen jeg heller, men regner med det er 2x256.. Funket som faen i far cry og HL2, kanskje litt mye harddisk jobbing som førte til hakking, men dette skjerper seg jo etter hvert.. Funker evt bedre hvis en installerer på en bra ekstern harddisk.. eller skaffer mer ram.. Masse programvare som er installert.. noe jeg ikke er storfan av og har lyst å installere en clean installasjon av xp, og installere det nødvendigste. Evt. skaffe meg mer ram. skjermen er bra, og med bra vinkel. innebygd mic som er meget bra og utmerket til msn. konklusjon; Endret 27. september 2005 av TorgeirS Lenke til kommentar
Krizz80 Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Gleder meg vilt til å få min ASAP. Snakket med PS data igjen og ble fortalt at de som "de" hadde inne var med 1x512. Merkelige greier spør du meg. Skal sprette opp maskina når jeg får den jeg, så blir det slutt å funderinga en gang for alle. Lenke til kommentar
jon_o Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Har også lurt på dette om rammen og kontaktet Articom. Fikk beskjed om at modellen med 4:3 skjerm og 2 ghz prossor har to brikker a 256 mb. Derimot skulle widescreen utgaven ha 1*512 mb. En kjenning undersøker nå med PS Data. Har ikke fått tilbakemelding derfra enda. Lenke til kommentar
Lightning Skrevet 27. september 2005 Forfatter Del Skrevet 27. september 2005 Til alle dere som ventet spent på rammen! Det er kun en 512 mb brikke som følger med 2,13 ghz versjonen av M6Va! Skrudde opp nå og fant rommet hvor minne modul 2 skulle være tomt. Lenke til kommentar
Krizz80 Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Til alle dere som ventet spent på rammen! Det er kun en 512 mb brikke som følger med 2,13 ghz versjonen av M6Va! Skrudde opp nå og fant rommet hvor minne modul 2 skulle være tomt. Var det fra PSdata du kjøpte fra? Lenke til kommentar
adis Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 F¤#" ta dere som bestillte m6va-en før meg, no må jeg vente til 8.10 før den blir sendt til meg Lenke til kommentar
adis Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Noen av dere heldige eigare av m6va-en som bruker den til photoshop eller et annet bilderedigerings progs som har noen tilbakemelding om hvordan skjermen fungerer til den slags bruk? Er det slitsom (smått, uklart, blury) å jobbe med den lenge? Lenke til kommentar
Krizz80 Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 F¤#" ta dere som bestillte m6va-en før meg, no må jeg vente til 8.10 før den blir sendt til meg Du er klar over at articom og psdata fortsatt har den inne+bedre pris..right? Lenke til kommentar
adis Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 De har ikke "ASUS M6Va 15.4" WSXGA+, ATI X700-128, PM 770,512MB,80GB,DVD±RW,WLAN/BT,XPP ". (eller ser jeg feil?) Bestilte fra articom i dag tidlig, deres "online lager status" stemmer ikke med de virkelige lager. Lenke til kommentar
Krizz80 Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Stemmer nok slik du har tenkt Anyhow..bestilte fra psdata jeg, bruker heller de ekstra kronene på mer ram etter hvert. Smak og behag går jeg utfra, samt at jeg fikk meget god service og oppfølging på psdata. Lenke til kommentar
andreasn Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Noen av dere heldige eigare av m6va-en som bruker den til photoshop eller et annet bilderedigerings progs som har noen tilbakemelding om hvordan skjermen fungerer til den slags bruk? Er det slitsom (smått, uklart, blury) å jobbe med den lenge? Jeg har en Dell Inspiron med 15" skjerm og oppløsning 1600x1200 som jeg har brukt til litt Photoshop. Fordelen er at det er en stor arbeidsflate, men tekst og ikoner er små. Jeg syns ikke det er noe problem og syns heller det ikke er slitsomt, men det er vel en forskjellig hva man foretrekker. Lenke til kommentar
andreasn Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Bestilte fra articom i dag tidlig, deres "online lager status" stemmer ikke med de virkelige lager. Har du snakket med dem og fått beskjed om at den ikke kommer før 8.10? Jeg bestilte søndag kveld men har kun fått ordrebekreftelse. Kjipt å vente i to uker... Lenke til kommentar
adis Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Ja, jeg ringte rett etter at jeg bestilte for å "få litt fortgang" og da sa dei at leverandøren deres (norek mest sans) ikke får den før 8.10 Men han sa til meg at siste gjikk time eller to før jeg bestilte, så kan hende du er heldig og ha fått den siste. Lenke til kommentar
TheFisher Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 Endelig er regnskapfører tilbake på jobb imorgen, så jeg kan bestille "ASUS M6Va 15.4" WSXGA" gjennom forskudd i lønnstrekk på 1 år! Så jeg tror jeg det et godt kjøp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå