AndersT2 Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 (endret) Jeg skal montere på Thermaltake sin Big Typhoon kjøler på mitt Asus A8N-SLI Deluxe og trenger ett kjapt svar. Søke på big typhoon i hardware forume, og der kom DFI tråden opp, og ett eller annet sted inni der står det noe, men å lete igjennom 127 sider får jeg gjør etter jeg poster denne. Skal montere kjøleren NÅ, og trenger å vite om jeg får brukt den braketten som fulgte med hovedkortet? Det står i beskrivelsen at man kan bruke, men er usikker siden de refererer til Asus kort som ikke passer (plast brakett, jeg har metal). Sjekket med skruene, og hvis jeg må bruke de lange som fulgte med, så passer det ikke, fordi gjengene er forskjellige. Så har noen prøvd? jeg ser at Asus og DFI har like standard braketter, så da er vel skruene like EDIT: Jeg vet at det følger med egene bak braketter til kjøleren, men vil gjerne bruke originalen (siden det også står i beskrivelsen), slik at jeg senere kan teste med den nye Zalman 9500 kjøleren som bruker original braketten. EDIT 2: Prøvde meg med ett kjapt google søk også. Og fant en test hos 3DXtreme. Selv om det ikke sto noe særlig, så så det ut i fra bildet at det fungerte. Endret 17. september 2005 av AndersT2 Lenke til kommentar
Zink Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 (endret) Kjøpte også den kjøleren til Abit AN8, men når jeg så hvor tynne de 2 festeboltene er, som skal brukes til socket939, da bestilte jeg en annen. Den svære bøtta henger ikke "på greip", og jeg tør rett&slett ikke stole på at kabinettet kan flyttes med så spinkelt feste til så tung kjøler. edit: Hvis støtet kommer fra siden/ 90° på aksen mellom festepunktene... En smule håndtering, foten vipper tungt og pga. liten trykkflate knuser kjernen... trolig ingen "LAN-kjøler" på socket939. Endret 17. september 2005 av Zink Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 17. september 2005 Forfatter Del Skrevet 17. september 2005 Fikk montert den på med original braketten og skruene. De skruene er litt tykkere enn de som fulgte med kjøleren. Kjøleren er litt i tyngste laget, spesielt siden hele tyngden kommer langt ut ifra hovedkortet. Der har Zalman en fordel med sin 7700 kjøler, selv om den er tyngre, så ligger kjøleren inn på selve kortet. Den nye 9500 har også tyngden lenger ut, men er heldigvis mye mye lettere, tror det kun var 530 gram. Skal prøve den kjøleren også, ble litt skuffet over load kjølingen med Thermaltake sin, den var ikke noe bedre enn misten jeg byttet ut, selv om den er bedre på idle. Lenke til kommentar
Zink Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Fikk montert den på med original braketten og skruene. De skruene er litt tykkere enn de som fulgte med kjøleren. Mutteren er tykkere ja, men stigningen på gjengene er også forskjellig ...dreit du i det og dro til? Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 17. september 2005 Forfatter Del Skrevet 17. september 2005 Original brakett fra Asus med original skruer fra Asus så passet det som hånd i hanske. Det var absolutt ingen problemer med å montere denne på ett hovedkort uten å skru vekk noe. Akkurat slik det burte være Lenke til kommentar
Capo Crimini Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 Er hastigheten på viften til Big Typhoon statisk eller kan den reguleres selv? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Er hastigheten på viften til Big Typhoon statisk eller kan den reguleres selv? Den er statisk.. og satt til 1300rpm (sånn ca.) Jeg byttet den ut med denne og benyttet temp.styringen på denne. Da varierer temp fra 1200 til ca. 2500 ved full load..(når temp i sokkel har steget). Vil ikke si at det gjorde så veldig mye utslag på temps.. De var før og etter vifte-byttet på ca. 60-63 grader "dual-prime" @ 3.6Ghz @ Default VCOre (1.25-1.35). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå