abzorbing_tundra Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 jeg kjøpte denne skjermen. men når jeg kobler den til mitt radeon x700 pro kort kommer det opp .. Out Of range . så testa jeg skjermn på en annen maskin med et nvidia 6600 kort. noen som har vært borti dette før?? På forhånd takk!! Lenke til kommentar
abzorbing_tundra Skrevet 17. september 2005 Forfatter Del Skrevet 17. september 2005 ingen som vet Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Oppløsningen er for høyt stilt på skjermkortet. Lenke til kommentar
Juke Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Ja, "out of range" betyr at du kjører en høyere oppløsning og/eller frekvens enn det skjermen klarer å vise. Prøv å sette ned oppløsningen, dette kan du trolig få til ved å boote opp i safe mode, og sette oppløsningen til f.eks. 1024x768 60Hz, for deretter å starte opp maskinen på nytt i vanlig modus. Velg deretter en kombinasjon av oppløsning og oppdateringsfrekvens som støttes av skjermen. Håper dette hjelper. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 En annen og lettere versjon av Juke sin løsning er å velge oppstartsvalget "Start in VGA mode". Trykk F8 i oppstarten for å få de forskjellige oppstartsvalgene. Lenke til kommentar
abzorbing_tundra Skrevet 18. september 2005 Forfatter Del Skrevet 18. september 2005 En annen og lettere versjon av Juke sin løsning er å velge oppstartsvalget "Start in VGA mode". Trykk F8 i oppstarten for å få de forskjellige oppstartsvalgene. ja ,men det står our orf range med en gang jeg skrur på pcen jo Lenke til kommentar
Flexo Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Da kan du prøve på å starte opp med en annen skjerm og skru ned oppløsningen og frekvensen også skifte tilbake. Visst du har en annen skjerm da.... Lenke til kommentar
abzorbing_tundra Skrevet 18. september 2005 Forfatter Del Skrevet 18. september 2005 (endret) Da kan du prøve på å starte opp med en annen skjerm og skru ned oppløsningen og frekvensen også skifte tilbake. Visst du har en annen skjerm da.... har gjort deg også ,men da står det out of ragne helt til jeg kommer inn i windows. men uanz hvilken hz jeg tar så blaffrer det :S kan det hjelpe å kjøpe nytt grafikort ?? Endret 18. september 2005 av abzorbing_tundra Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Helt til du kommer inne windows? Sånn har jeg det også, det er fordi (BIOS?) tror TV-en min er primærskjermen. Det har jo ingenting å si så lenge det blir rett i windows. Kjører du dual screen? Lenke til kommentar
abzorbing_tundra Skrevet 18. september 2005 Forfatter Del Skrevet 18. september 2005 Helt til du kommer inne windows? Sånn har jeg det også, det er fordi (BIOS?) tror TV-en min er primærskjermen. Det har jo ingenting å si så lenge det blir rett i windows. Kjører du dual screen? nope gjør ikke det. Lenke til kommentar
Boye Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Hæ? Sa du ikke akkurat at du får "out of range" bare du skrur på maskinen? Hvis du har en DVI utgang, sett på en DVI-analog adapter (som i så fall burde fulgt med skjermkorteT) og koble til skjermen der. Du testet skjermen på et annet skjermkort, og...? Fungerte det? Nå husker jeg ikke om den skjermen har løs eller festet VGA kabel, men forsøkt en annen? Forsøkt å koble til TV? Kabel pleier å være vedlagt. Er kortet gammelt? Mitt skjermkort, 9700PRO vannkjølt men ikke overklokket, døde for en tid tilbake selv med god behandling. Feil i grafikken, selv på BIOS nivå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå