hosthus Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 Jeg synes dette ser meget lovende ut! Går inn i gruppe med: Meg Kona Broder Kona hans Søster Søster Broderen tar seg av faktuaren, som helt sikkert vil vise klart hvor mye den enkelte abbonement har brukt hver måned, og i stedet for å betale netcom hver måned, betaler vi ham hver måned, så betaler han regningen. Noen nevnte at dersom ett abbonement ble sperret ville alle bli det, og at dette var en stor ulempe. Men dersom den ansvarlige betaler regningen på tiden, hvorfor vil netcom da sperre noen abbonement? Nei, for store familier med økonomisk ansvarlighet er dette MIDT I BLINKEN! Skjema fakses idag! Lenke til kommentar
larseko Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 Dette er selvfølgelig ikke meningsløst, det gir jo nettopp mening for de som Netcom går ut mot: familier! Selvfølgelig, med far, mor og unger som alle har egne telefoner og hvor man gjerne kan registrere alle abonnementene på én person, gir dette veldig mye mening. Det vil være store summer å spare for familier på dette. Ikke minst vil ungene slippe å bruke opp kontantkortene sine på å ringe mor og far. LE Lenke til kommentar
tvilling81 Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 Jeg synes dette ser meget lovende ut! Går inn i gruppe med: Meg Kona Broder Kona hans Søster Søster Broderen tar seg av faktuaren, som helt sikkert vil vise klart hvor mye den enkelte abbonement har brukt hver måned, og i stedet for å betale netcom hver måned, betaler vi ham hver måned, så betaler han regningen. Noen nevnte at dersom ett abbonement ble sperret ville alle bli det, og at dette var en stor ulempe. Men dersom den ansvarlige betaler regningen på tiden, hvorfor vil netcom da sperre noen abbonement? Nei, for store familier med økonomisk ansvarlighet er dette MIDT I BLINKEN! Skjema fakses idag! Heisann Jeg har selv ringt til netcom og skal bestille trådløs familie. Men ulempen er at bare avsnarlig abn som har active talk eller easy talk kan stå som ansvalig osv. Så det er bare en i familien da med actic talk som trenger å sende inn skjema med alle de andre 5 brukerene som en ivl ha i familie nettet. Og så lenge en betaler inn den samlede regningen som kommer så blir jo ikke noe av numrene sperret. Som jeg har youngtalk, jeg kan ikke stå som ansvarlig eier av trådløs familie. Men det gjør jo ikke meg noe. Bare til å se hvor mye min del av bruken på faktura er, så gi penger til den som har activtalk, slik vedkommende kan betale inn faktura. Syns det er ypperlig med denne tjenesten siden de fleste som jeg ringer til er netcom kunder. Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 PS. Jeg vil bare minne dere på at tilbudet kun gjelder på mandager så det er ikke mye å spare på det hvis dere bruker telefonen til daglige ting og likevel treffer hverandre ofte. Jeg vil si det passer bedre for familier som bor langt fra hverandre. F.eks foreldre som bor en plass og barn som studerer en helt annen plass i landet og har ukentlige lange samtaler. Eller f.eks om man vil holde ukentlig kontakt med lang skravling med venner som bor langt unna. (innenlands) Hvor i all verden står det at tilbudet kun gjelder mandager? I følge Netcom sine vilkår for Trådløs Familie står det at tilknyttede familiemedlemmer kan ringe hverandre kostnadsfritt i Norge, hele døgnet! Hva er poenget med en kostnadsfritt " hele døgnet " som formulering, hvis dette kun gjelder på mandager.. tror du tar feil her! Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 Ups.. nå er det jeg som roter her. Beklager. Skal fjerne den påstanden nå Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 http://forum.hardware.no/index.php?showtop...75&hl=ownersbuy Sjekk denne tråden som jeg startet for en stund siden. Hvis du melder deg inn i ownersbuy og betaler 150kr i året ringer du gratis til alle andre som har Ownersbuy. Ownersbuy er i realiteten et netcom abbonement så på en måte har netcom allerede hatt et bedre tilbud en stund Siste regningen jeg hadde hadde jeg ringt i over 7 timer til venner og familie som har ownersbuy. Det kom på ca 40kr fordi du fremdeles må betale en liten oppstartsavgift for hver samtale. Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 http://forum.hardware.no/index.php?showtop...75&hl=ownersbuy Sjekk denne tråden som jeg startet for en stund siden. Hvis du melder deg inn i ownersbuy og betaler 150kr i året ringer du gratis til alle andre som har Ownersbuy. Ownersbuy er i realiteten et netcom abbonement så på en måte har netcom allerede hatt et bedre tilbud en stund Siste regningen jeg hadde hadde jeg ringt i over 7 timer til venner og familie som har ownersbuy. Det kom på ca 40kr fordi du fremdeles må betale en liten oppstartsavgift for hver samtale. Ownersbuy baserer seg på Netcom sitt bedriftsabbonement BuisnessTalk, og det er derfor man kan ringe gratis til hverandre fordi man som Ownersbuy-kunde er i samme "bedrift". Det er gunstig hvis du kjenner mange med Ownersbuy, men ellers er det abbonementet nærmest tilsvarende ActiveTalk, og ikke det billigste du finner.. Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 Det er riktig at det er ellers tilsvarede activtalk. Hvis du tar med at det er activetalk med 22% avslag på alt fra oppstartsavgift/månedsavgift/ringepris/sms osv. Og når man tar med at man også ringer gratis til alle andre som har ownersbuy, så syntes jeg ikke det er så likt activetalk lenger Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 Vi kan iallefall være enige om en ting. Dagbladet dreit heftig på leggen ved å skrive den artikkelen slik som de gjorde! Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 Fikk nettopp sms fra tele2.no om ca. samme tilbud..... Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 Vi kan iallefall være enige om en ting. Dagbladet dreit heftig på leggen ved å skrive den artikkelen slik som de gjorde! Hehe. Det er vi enige om. Jeg visste det var en have ved det som dagbladet ikke hadde belyst/blitt fortalt. Lenke til kommentar
tvilling81 Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 Jeg synes dette ser meget lovende ut! Går inn i gruppe med: Meg Kona Broder Kona hans Søster Søster Broderen tar seg av faktuaren, som helt sikkert vil vise klart hvor mye den enkelte abbonement har brukt hver måned, og i stedet for å betale netcom hver måned, betaler vi ham hver måned, så betaler han regningen. Noen nevnte at dersom ett abbonement ble sperret ville alle bli det, og at dette var en stor ulempe. Men dersom den ansvarlige betaler regningen på tiden, hvorfor vil netcom da sperre noen abbonement? Nei, for store familier med økonomisk ansvarlighet er dette MIDT I BLINKEN! Skjema fakses idag! Heisann Jeg har selv ringt til netcom og skal bestille trådløs familie. Men ulempen er at bare avsnarlig abn som har active talk eller easy talk kan stå som ansvalig osv. Så det er bare en i familien da med actic talk som trenger å sende inn skjema med alle de andre 5 brukerene som en ivl ha i familie nettet. Og så lenge en betaler inn den samlede regningen som kommer så blir jo ikke noe av numrene sperret. Som jeg har youngtalk, jeg kan ikke stå som ansvarlig eier av trådløs familie. Men det gjør jo ikke meg noe. Bare til å se hvor mye min del av bruken på faktura er, så gi penger til den som har activtalk, slik vedkommende kan betale inn faktura. Syns det er ypperlig med denne tjenesten siden de fleste som jeg ringer til er netcom kunder. korreksjon; jeg fikk feil beskjed fra netcom i dag tidlig jo! dama sa kun easy og active talk kunne ha det. så ringte jeg inn senere da sa en mann at alle faktura baserte abn. kunne ha det. men jeg fikk ikke pga. jeg ikke har fylt 25 år! tåpelig, blir jo 25 om 8 mnd. måtte endre fram og tilbake !! Skal se hvordan det fungerer når netcom har klart å registere og få familien på nett. Lenke til kommentar
Xabi1 Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 Å hevde at dette er meningsløst, som nikolay.hongoslo hevder, faller totalt på sin egen urimelighet. Det er gjerne slik, at hvis det lanseres noe som ikke passer for akkurat deg ( ikke "deg", nikolay, men i overført betydning...) så er det helt meningsløst. Målgruppa her er familier, mor / far / bror / søster / bestemor etc. Husholdninger som er skrudd sammen på en slik måte at det å ha en felles faktura, og en administrator ikke er noe problem. Brukerne kan på samme måte som før oppgradere og gjøre endringer på sitt abonnement, det er bare det juridiske ansvaret som overføres. I en familie i dag der far har et NetCom bedriftsabo.gjennom jobben, mor et Privat+ fra Telenor, datter på 16 et YoungTalk fra NetCom og junior på 11 et kontantkort fra Chess er dette en kjempeløsning. Og i tillegg har du dattera på 19 som skal til Tromsø å studere, hun har i dag et rådyrt Djuice-abonnement. Trådløs Familie for denne gjengen vil være en kjempeløsning, og ho i Tromsø kan snakke i timesvis med mora hver kveld uten at det koster ho ei krone. Og ho slipper å legge inn fastlinje fra Telenor til 2000,- bare i fastavgifter i året. Det er nok meningsløst for noen, nikolay.hongoslo, men for like mange er nok dette en løsning som kan spare de for store summer hver mnd. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 http://www.tele2.no/privat/kundeservice/in...el=mobilfamilie Her er tele2 sitt tilbud, klin likt Lenke til kommentar
Xabi1 Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 Hvordan er det mulig å si at Tele2 sitt tilbud er klin likt ? Da følger du ikke med i det hele tatt... 1) Tele2 har oppstartsavgift, det har IKKE NetCom 2 ) Tele2 har utelukket en viktig gruppe, nemlig de med kontantkort. Og de er det mange av i familiene rundt omkring. Å ikke inkludere kontantkortene gjør dette tilbudet fra Tele2 meningsløst. Tele2's Mobil Familie er en blek kopi av Trådløs Familie. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg