pesu Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Jeg planlegger å kjøpe ny CPU, men er ikke helt sikker på hvilken jeg skal kjøpe. Jeg har sett litt på denne: Intel Pentium 4 - 3.2GHz / 800MHz / 1Mb Socket 478 Er denne å annbefale?? Jeg har planer om å overclocke også... *Mine Specs: CPU: Intel Pentium 4 @ 2.95GHz (Northwood, stock @ 2.6GHz) Motherboard: MSI 865PE Neo2-PLS Graphics Card: XFX GeForce 6800Ultra @ 440/1230MHz Memory: Crucial PC3200 2048MB Hard Drive: WesternDigital 120GB Power Supply: Chill Innovation 510W Monitor: 2x19" LCD (Dual Display) Operating System: Windows XP Home Edition Lenke til kommentar
garfunk Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 er ikke akkurat noe ekspert men ser egentlig lite vits i å brenne 2600 kroner på en ny cpu når du fint sikkert kan klokke den du har fra før enda mer. men du får jo se selv, får håpe det kommer noen litt mer inspirerende innlegg enn mitt Lenke til kommentar
pesu Skrevet 17. september 2005 Forfatter Del Skrevet 17. september 2005 Glemte å nevne at det går ikke å overclocke den CPU'en jeg har noe mer... Den går for fult... Overclocker jeg mer blir det ustabilt.. Og ja, jeg har satt opp vCore og alt det der... den vil ikke mer... Den skaper en flaskehals for grafikkortet mitt, og jeg er villig til å bruke rundt 2000kr på ny CPU for å ordne det problemet, og for å få det oppgradert Lenke til kommentar
th-3 Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Synes ikke du har så verst score i 3DMark05, men vil vel komme noe nærmere 6000 med en uklokka 3.2GHz, med litt ekstra overklokk burde det begynne å bli merkbar forskjell. Under 2000 inkl porto er ikke verst pris heller. Lenke til kommentar
pesu Skrevet 18. september 2005 Forfatter Del Skrevet 18. september 2005 Scoren min er ok... Men jeg vil ha bedre... hehe Jeg har et såppas bra grafikkort som jeg har betalt 5500kr for, så jeg vil ikke la CPU'en sinke den... Egentlig skulle jeg skaffe 3.4GHz versjonen, men ingen norske leverandører leverer den Mulig jeg kjøper den på www.newegg.com og får den shippa hit da... Men er litt teit at ingen norske leverandører tar den inn... Lenke til kommentar
Be__bad Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 (endret) Det er vel mange netshopper som fører den vel... Edit: Glemte å se på socketen... da blir det vel litt verre... Endret 18. september 2005 av Be__bad Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Å svi av 2600 kroner bare for å få et målbart bedre resultat... Hallo er det noen sunn fornuft i det. Du ville aldri se noen økning på skjermen i noen spill, kun målbare forandringer. Kan forstå din søken etter høyere score hvis du driver med overklokking. Hadde jeg vært deg, ville jeg heller skiftet ut til ny socket og pci-e skjermkort. Lenke til kommentar
pesu Skrevet 18. september 2005 Forfatter Del Skrevet 18. september 2005 Hadde jeg vært deg, ville jeg heller skiftet ut til ny socket og pci-e skjermkort. Med tanke på at jeg for noen få måneder siden svidde av 5500kr på nytt skjermkort, så er ikke det aktuelt... hehe Jeg har penga til å oppgradere, og er villig til å gjøre det. Er ikke bare for å få bedre resultater, men for å kunne ha PC'n lenger, som en "topp modell", så jeg slipper nettopp det å kjøpe alt mulig nytt med det første Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå