Gå til innhold

Hvordan bruke plug ins i Premie 6.5?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har søkt litt rundt på forumet og prøvd en del hjemme nå, men jeg får bare ikke til å legge til plug ins inn på Adobe premie 6.5. Det må jo være ganske lett...? :blush:

Jeg har en hel mappe med plug ins, men veit ikke hvordan jeg får brukt dem. Noen som veit hvordan jeg bruker dem?

Takk på forhånd

Anders

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Finn pluginsa, kopier/klipp dei ut, gå til plugins-mappa til Premiere (ligg på C:\Program Files\Adobe\Premiere 6.5\Plug-ins eller noko liknande), og lim dei inn der.

Hehe. Såpass veit jeg :) Har gjort det, men får liksom ikke brukt dem i programmet hvis du skjønner. Jeg har filmen klar på tidslinja, men hva gjør jeg så? Der hvor effektene ligger, ligger dem ikke, jeg får ikke åpna dem ved å trykke på open heller. Det må vel være et sted man får brukt dem i programmet?

:) takk

Lenke til kommentar

Kva plug-ins er det? Nokon må ligge i eigne mapper, t.d. må effektar frå Trapcode (Shine, Lux osb.) ligge i ei Trapcode-mappe (trur eg...). Kan hende du finn noko informasjon på heimesidene til produsentane til pluginsa.

Edit: Om dei ligg på riktig plass i mappa, kjem dei automatisk opp i Premiere.

Endret av incanus
Lenke til kommentar
Edit: Om dei ligg på riktig plass i mappa, kjem dei automatisk opp i Premiere.

Ja de ligger i riktig mappe, men automatisk opp? hva mener du? Jeg finner dem ikke. I hvilken boks i programmet skal dem ligge? de ligger ikke blandt effektene i programmet. HVordan ser jeg plug insene!?? :p Dette var vanskelig hehe

Lenke til kommentar

Om dei ikkje ligg i Effects-mappa i Premiere (altso at du ikkje ser dei i programmet), so ligg dei ikkje i riktig mappe på harddisken. T.d. Trapcode-pluginsa, gjer at det vert laga ei ny mappe som heiter Trapcode i Premiere, i Effects-vindauget. Det er iallfall slik i PPro, men vil tru det same gjeld for P6.5.

Er dei laga for Premiere 6.x?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...