Gå til innhold

Hjelp til å lage min første PC


Gjest medlem-77217

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-77217

hei!

 

Jeg har tenkt på å få meg pc, å hvis jeg får så blir det min første.

jeg hadde ikke tenkt på noe konge pc, men en som jeg kan skrive, høre på musikk... små ting..! den skal være så billig som mulig, å helst med skjerm (ikke et krav!)

 

kan være brukt!

Takk

Endret av medlem-77217
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bærbar eller stasjonær?

Kjøpe fullstendig PC eller bygge selv?

 

Det er en del annonser i bruktmarkedet som du kan kikke på:

Hardware.no -> Bruktmarked -> Kategorier -> Data -> PC, stasjonære

Hardware.no -> Bruktmarked -> Kategorier -> Data -> PC, bærbare

 

Du kan også hente forslag fra Anbefalingene her på HW.

Eller kikke på f.eks budsjettanbefalingene fra dinside.no:

Student- PCene på testbenken

6000-kroners PCene på testbenken

Lenke til kommentar

Les igjennom Retningslinjene for denne kategorien.

 

En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke godt nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

 

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

Lenke til kommentar

Her er mitt forslag.

 

Ettersom du ikke har sagt ifra om noen komponenter du ikke trenger, så har jeg antatt at du skal ha hele pakka! Men fjern XP-en og andre ting du ikke behøver.

 

Det kan være lurt å fordele bestillingen på kun noen få webshopper. Her er ihvertfall et forslag til hvordan du kan gjøre det:

 

stretto.no (skjerm, kabinett og høyttalere)

MPX.no (operativsystem, hovedkort, prosessor, skjermkort, tastatur/mus, DVD-brenner, RAM,

og harddisk)

 

Tror du får veldig mye PC for pengene her. Skal du spare på noe så fjern unødvendige komponenter og gå ned på kabinett og hovedkort.

Her er et par alternativer:

ASRock 939Dual-SATA2

MSI K8N Neo4-F

X-Gear Z PreMod

AOpen QF50A

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...