Gå til innhold

Nå kommer Netcom med gratis samtaler blant venner!


Anbefalte innlegg

Nesten rart ikke NetCom (eller noen andre) har gjort dette før nå.. dette tror jeg er god butikk.. ikke for kundene, men for NetCom. Som andre har sagt her så vil dette tilbudet mer eller mindre KUN være aktuelt for familier siden en person står juridisk ansvarlig for hele festen.

Si at en familie går over til NetCom og kjøper nye sponsede telefoner til hele familien i samme slengen, da er man automatisk bundet i ett år. Det står også i vilkårene at hver enkelt bruker disponerer sine abonementer som de vil.. de trenger IKKE ha samtykke fra den som står juridisk ansvarlig. DVS at den enkelte bruker kan bestille tilleggstjenester og kjøpe seg ny sponset tlf. uten å spørre juridisk ansvarlig. Sånn jeg ser det oppnår NetCom to viktige ting for dem..

 

1) Den som står ansvarlig for abbonementene har lite kontroll på hva de andre gjør samtidig som de andre ikke merker hvor mye bruken deres egentlig koster og dermed bruker mobilen mer enn det de ellers hadde gjort --> Større inntekter til NetCom.

 

2) Hver gang en i gruppen kjøper seg en sponset telefon blir avtalen bundet for ett nytt år, dette kan man også gjøre uten å spørre juridisk ansvarlig.. noe som lett fører til at man låser seg til NetCom i evig tid! --> Større inntekter til NetCom.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan kan du si at dette ikke er god butikk for kundene ? Når man lar inntil 6 familiemedlemmer ringe gratis til hverandre kan det vanskelig karakteriseres som annet enn god butikk for denne familien...? Selvsagt er det god butikk for NetCom hvis de med Trådløs Famile klarer å knytte til seg flere kunder, men det er jaggu god butikk for kundene også.

Man skal også huske på at i den målgruppen Trådløs Familie vender seg mot er det mange kontantkunder, og der er vel ikke bindingstider og ukontrollert bruk, som du beskriver, så veldig aktuelt.

Innlegget ditt er et stjerneeksempel på at man ikke evner å se noe positivt i det NetCom gjør, men fokuserer utelukkende på det negative, som det strengt tatt ikke er mye av i Trådløs Famile.

Annet enn at noen selvsagt er snurt for det ikke passer for de.

Lenke til kommentar
Å ta det som står i VG og Dagbladet for god fisk, kan man regne med å få seg noen overaskelser.

Jo jo, men NetCom sa at de ikke skulle ta hensyn til kjernefamilien, og at de man regnet som familie skulle man få ringe gratis til.

 

Med betingelsene sine vil jeg si at man går sterkt bort fra dette, hvem vil være juridisk ansvarlig for andres bruk?

 

Dessuten må man være over 25 år før man kan bruke dette, tenk på de tilfellene der brukerene ikke er over 25 år..

 

Både jeg og samboeren min har ActiveTalk, men pga. restriksjonene i betingelsene deres så kan altså ikke vi tegne Familie konseptet deres.

Det står jo ikke at brukerne må være over 25 år. Ansvarlig må være over 25 år. Ellers kan brukerne være hvilken som helst alder.

Lenke til kommentar
Å ta det som står i VG og Dagbladet for god fisk, kan man regne med å få seg noen overaskelser.

Jo jo, men NetCom sa at de ikke skulle ta hensyn til kjernefamilien, og at de man regnet som familie skulle man få ringe gratis til.

 

Med betingelsene sine vil jeg si at man går sterkt bort fra dette, hvem vil være juridisk ansvarlig for andres bruk?

 

Dessuten må man være over 25 år før man kan bruke dette, tenk på de tilfellene der brukerene ikke er over 25 år..

 

Både jeg og samboeren min har ActiveTalk, men pga. restriksjonene i betingelsene deres så kan altså ikke vi tegne Familie konseptet deres.

Det står jo ikke at brukerne må være over 25 år. Ansvarlig må være over 25 år. Ellers kan brukerne være hvilken som helst alder.

Mente ansvarlig :cool:

Lenke til kommentar

Har forsket litt på dette tilbudet, og det er en måte å bruke det på selv om man ikke er i familie. Hemmeligheten ligger i at kontaktkort er lov å bruke, og de har som kjent ikke faktura.

Så det er relativt trygt for en med Smart Talk å legge til 2 venner med netcom kontantkort til listen sin. Han vil aldri få regninger fra de, og de styrer sine abonnementer helt på vanlig vis.

Jeg skal kjøpe en mobil med kontantkort til kjæresten min, som hun kan ha liggende hjemme, da kan jeg ringe gratis til denne mobilen når jeg er på jobb og kjeder meg :p

Lenke til kommentar

Trådløs Familie er kun en tilleggstjeneste. Du betaler ikke noe "abonnementsavgift", det er ikke noe avtaleitd på dette, og du betaler hverken oppstart eller minuttspris, så lenge numrene i avtalen er innenfor norges grenser.

 

Noe mange ikke har fått med seg, er at det en aldersgrense på 25 år (på den personen som skal stå ansvarlig for dette).

 

Dvs, det kan gjerne være 5 brukere under 25 år, så lenge Admin har fylt 25.

Lenke til kommentar

Okey, en del riktig og noe feil i denne tråden, skal prøve å samle det opp...

 

- Admin må være over 25 år og ha et fakturaabo. (privat abo - ikke kontantkort)

- Man kan knytte opptil 3 kontantkort opptil det

- Man må ikke være i familie

- Man kan ha et bedriftsabo. knyttet til det også, det blir gratis for de andre å ringe til han, men ikke omvendt da han kun blir assosiert og ikke blir tatt med i tellingen på de 6 som er lov, ergo kan man være max 7 stk.

- Det er ingen avgifter eller binding på dette, det er kun en tilleggstjeneste.

- Admin må stå som juridisk ansvarlig på alle abo./kontantkortene

- Admin må få en samlet regning på dette, det går også ann å bestille en kopi til de andre brukerne.

- Hvis man skal kjøpe ny telefon må admin være tilstede og skrive under.

- For å tegne dette må min. admin + 1 til være tilstede, de andre kan få melding på mobilen og velge å akseptere tilbudet om Trådløs Familie eller ei.

- Noen kan ikke melde seg inn i Trådløs Familie, admin må melde inn han eller hun.

Lenke til kommentar

Sakset fra https://netcom.no/abonnement/tradlosfamilie.html?fane=vilkar

 

ved opprettelse av avtale står det enkelte familiemedlem (Brukere) fortsatt fritt til å disponere abonnementet uten Kundens samtykke. Dette innebærer blant annet at Bruker kan:

 

* Bruke abonnement, herunder kjøp av tilleggstjenester, innholdstjenester, påfyll av kontantkort etc

* Kjøpe telefon som innebærer forlengelse av avtaletid på abonnementet

* Endre abonnementstype

 

Begrensninger vil imidlertid kunne gjelde for Brukere som er umyndige.

 

Men siden jeg er ikke forhandler så vet jeg ikke mer enn det.

Lenke til kommentar

Produktfilmen som er laget, og som brukes til opplæring av forhandlere, sier om disse punktene at :

1. Brukere fortsatt kan gjøre endringer og oppgradere sine abonnement, forutsatt

selvsagt at de er over 18 år. Man trenger med andre ord ikke administrator

tilstede for å gjøre dette. Det vil derimot bli sendt en SMS til administrator om

at dette er gjort.

2. Det vil bli sendt en eneste samlefaktura, til administrator. Det kan ikke bestilles

fakturakopier til den enkelte bruker. Ønsker bruker opplysninger om sitt abo.må

han/hun finne dette på Min Side på netcom.no.

Lenke til kommentar
Produktfilmen som er laget, og som brukes til opplæring av forhandlere, sier om disse punktene at :

1. Brukere fortsatt kan gjøre endringer og oppgradere sine abonnement, forutsatt

    selvsagt at de er over 18 år. Man trenger med andre ord ikke administrator

    tilstede for å gjøre dette. Det vil derimot bli sendt en SMS til administrator om

    at dette er gjort.

2. Det vil bli sendt en eneste samlefaktura, til administrator. Det kan ikke bestilles

    fakturakopier til den enkelte bruker. Ønsker bruker opplysninger om sitt abo.må

    han/hun finne dette på Min Side på netcom.no.

Punkt nr. 1 fikk jeg ikke med meg faktisk, men takk for infoen. :)

Punkt nr. 2 sa våres NetCom kontakt at kundene i en trådløs familie kunne bestille hver sin spesifiserte faktura, men det koster sikkert noen kroner.

 

Crazysteps: Var du forresten på Peppes på det NetCom-greiene på onsdag?

Endret av datating
Lenke til kommentar
Produktfilmen som er laget, og som brukes til opplæring av forhandlere, sier om disse punktene at :

1. Brukere fortsatt kan gjøre endringer og oppgradere sine abonnement, forutsatt

    selvsagt at de er over 18 år. Man trenger med andre ord ikke administrator

    tilstede for å gjøre dette. Det vil derimot bli sendt en SMS til administrator om

    at dette er gjort.

2. Det vil bli sendt en eneste samlefaktura, til administrator. Det kan ikke bestilles

    fakturakopier til den enkelte bruker. Ønsker bruker opplysninger om sitt abo.må

    han/hun finne dette på Min Side på netcom.no.

Punkt nr. 1 fikk jeg ikke med meg faktisk, men takk for infoen. :)

Punkt nr. 2 sa våres NetCom kontakt at kundene i en trådløs familie kunne bestille hver sin spesifiserte faktura, men det koster sikkert noen kroner.

 

Crazysteps: Var du forresten på Peppes på det NetCom-greiene på onsdag?

Skal man ha kopi av en utsendt faktura koster det 25 kr pr stk. Man kan ikke ha dette fast i mnd, så det er jo litt stress og ganske dyrt å bestille kopier hele tia. Men har man samtalespes. på abonnementet kan man jo bare gå på MinSide for å se samtalespes. Det billigste er jo at administrator går på MinSide og skriver ut en kopi hvis de andre skulle ønske det.

 

Men nå er jo TrådløsFamilie hovedsakelig oppretta for familiesegment der det er greit å få en samlet faktura med bare 1 faktura, KID-nummer og forfallsdato å forholde seg til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...