Gå til innhold

Nå kommer Netcom med gratis samtaler blant venner!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enten har Netcom bevisst feilinformert media for å få masse omtale, eller så har de avisene gjort dårlig research, for dette tilbudet er overhodet ikke likt det som ble omtalt på lørdag.

Det at alle abonnementene må være registrert på samme person vil jo stoppe de alle fleste fra å inngå en slik avtale. Synd egentlig, da jeg allerede hadde overtalt noen venner til å skifte til Netcom pga dette.

Men ikke faen om jeg tar juridisk ansvar for hva de gjør med mobben, hehe :p

Lenke til kommentar

Hadde vært en genial løsning for meg siden min samboer og jeg har begge NetCom.

 

Men dette hindres jo effektivt gjennom at den juridiske ansvarlige må minst være 25 år gammel, noen ingen av oss er.. :roll:

 

Soim de fleste har påpekt, virkligheten og reportasjen i Dagbladet var to forskjellige virkligheter.

 

Tror mange hadde håpet å få ringe gratis til venner, men slik var det altså ikke.

Lenke til kommentar

Siden det går ikke ann å legge ved fil så beskriver jeg hvor dere kan finne spørsmål jeg tar opp her.

 

Hvis dere går inn på netcom hoved side og klikker på ---> Abonnement ---> Trådløs familie (på venstre side) ---> Fakta (en mappe i midten av skjermen, mellom mappene Abonnement og Vilkår). Så kan dere se spørsmål nummer to som er som følgende:

 

Dersom man har bedriftsabonnement; kan man da opprette Trådløs Familie?

 

Og svaret for det er:

 

Ett bedriftsabonnement kan knyttes til løsningen, men denne kan ikke stå som juridisk og økonomisk ansvarlig for Trådløs Familie. Andre medlemmer i familien kan ringe gratis til den som har bedriftsabonnementet. Bedriftsabonnementet kan tilknyttes selv om det allerede er 6 medlemmer i løsningen fra før.

 

Og akkurat i det siste setning står det at bedriftabonnementet kan tilknyttes selv om det allered er 6 medlemmer i løsning fra før. Ringte for å bekrefte det fra netcom men de mente at de står feil.

 

Kan man ta det opp noen steder at netcom "prøvde" å lure kunder?

Lenke til kommentar
Å ta det som står i VG og Dagbladet for god fisk, kan man regne med å få seg noen overaskelser.

Jo jo, men NetCom sa at de ikke skulle ta hensyn til kjernefamilien, og at de man regnet som familie skulle man få ringe gratis til.

 

Med betingelsene sine vil jeg si at man går sterkt bort fra dette, hvem vil være juridisk ansvarlig for andres bruk?

 

Dessuten må man være over 25 år før man kan bruke dette, tenk på de tilfellene der brukerene ikke er over 25 år..

 

Både jeg og samboeren min har ActiveTalk, men pga. restriksjonene i betingelsene deres så kan altså ikke vi tegne Familie konseptet deres.

Lenke til kommentar

Man kan melde inn ett bedriftsabonnement i tillegg til de 6 private. Dette bedriftsabonnementet kan man ringe gratis til, men det er ikke gratis å ringe fra dette abonnementet. Det er ingen oppstartsavgift i løsningen.

Når det gjelder Tele2 er dette en kvasiløsning og bare et PR-stunt fra deres side på lanseringsdagen til NetCom. I Tele2's løsning er det oppstarsavgift, og kontantkort er heller ikke inkludert her.

Til alle dere som er skuffet : Målgruppen er familer, derav navnet Trådløs Familie. Det er ingen logikk i å tilby gratis samtaler mellom 6 venninner med kontantkort. Trådløs Familie er et genialt produkt til....nettopp ja, familiene. Mor, far, sønn og datter evt. bestemor og bestefar. Det er ingenting med liten skrift her, at ikke Dagbladet gjør bedre reserach før de blottlegger seg en lørdag kan vel ingen andre nn de selv klandres for...?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741

Er det slik at den som er ansvarlig får regning for alle abonnemangene?

 

Si at jeg er 25 år og har et abonnemang + at dama mi har abonnemang, men at jeg ikke vil sammle regningen til et beløp på disse to mobilabonnemangene, noe jeg tror NetCom Trødløs Familie gjør. Eller tar jeg helt feil?

 

 

På forhånd, takk!

Lenke til kommentar
PS:

Er det slik at den som er ansvarlig får regning for alle abonnemangene?

 

Si at jeg er 25 år og har et abonnemang + at dama mi har abonnemang, men at jeg ikke vil sammle regningen til et beløp på disse to mobilabonnemangene, noe jeg tror NetCom Trødløs Familie gjør. Eller tar jeg helt feil?

 

 

På forhånd, takk!

 

PS:

Må ansvarlig være NetCom kunde?

 

Man vil få spesifisert hvem av dere som har ringt hva, men det kommer på en regning. Og ansvarlig må ha abbonement hos Netcom..

Endret av escobar
Lenke til kommentar

NetCom Trådløs Familie forutsetter samlefaktura. Alle brukerne i familien vil samles på en faktura, men det vil komme frem på fakturaen hvor mye hver enkelt har ringt for. Ikke spesifisert pr. samtale, men totalbeløp pr. bruker.

Ønsker den enkelte bruker samtalespesifikasjon finner han dette på "Min side" på netcom.no.

SmartTalk er et fakturabasert privatabonnement, og kan derfor selvsagt inngå i løsningen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...