mariusstokka Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Jeg fikk meg her om dagen en bærbar pc fra jobben. Den har 258MB DDR og jeg vil gjerne oppgradere minne litt. Noen som vet hvilken ramtype jeg må ha og hva som anbefales? Det er en Acer Travelmate 2312LCi_L Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Jeg kjøpte denne til en venninne av dama, og satte selv inn mer RAM i den. Da brukte jeg en Crucial DDR SO-DIMM PC2700 256MB, som fungerte ypperlig. Jeg kan anbefale Crucial 110% når det gjelder oppgradering av bærbare. Har satt Crucial i grovt regnet ca 100 bærbare, og jeg husker ikke et tilfelle der det ikke funket. Har du ikke tilgang til Crucial fra de butikkene du vil kjøpe RAM fra, er det viktig å huske at du skal ha DDR SO-DIMM og hastighet PC2700. Så kan du jo selv velge om du vil ha 256 eller 512MB ekstra. Å ha over 1GB RAM i en slik maskin ser jeg ikke poenget i. Andre merker som skal være trygge er vel Kingston, Corsair, og Memory Corp. Så er det kun å skru opp en luke på undersiden av maskinen, passe på å sette inn RAM-brikka riktig i forhold til hakket i sporet. Sett brikken inn på skrå, sørg for at den er inni sporet, og bøy den ned i maskina til det sier klikk i festene rundt RAM-brikka. Aldri bruk makt. Lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå