trondbje Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Har oppdatert BIOS på mitt KD7A Abit kort, men nå får jeg beskjed om at CPU is unworkable. Prosessoren er en AMD athlon xp 1,9 GHz. Maskinen starter allikevel opp og fungerer normalt, men når jeg kjører Everest HOme Edition får jeg CPU frekvens maks 1,1GHz. Det samme får jeg når jeg kjører AMDCPUinfo. Hvis jeg endrer verdiene i BIOS starter maskinen enten ikke opp eller jeg må tømme CMOS og jeg får den samme beskjeden. CPU unworkable. Lenke til kommentar
Chief_R-W Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Du setter opp hastigheten riktig i bios ? En AMD XP 1900+ har en klokkefrekvens på 1600mhz og har en FSB på 133 og MP på 12 mens vcore er jeg ikke helt sikker på. Sjekk om de er riktig instilt. Hvis den nye biosen skaper problemer kanskje om du tok vare på den forrige biosen og legge inn den. Lenke til kommentar
trondbje Skrevet 17. september 2005 Forfatter Del Skrevet 17. september 2005 Beklager at jeg ikke sa at det er en 2600+ 1,9GHz prosessor jeg har men det du sier gjelder vel allikevel. Tok ikke vare på den gamle biosen men den går vel ann å laste ned. Tror du/dere det går an å flashe/update med en eldre BIOS?? Den nye som jeg har nå er jo en oppdatering. Lenke til kommentar
Cougst Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Skal som Chief_R-W sier bare være å gå inn i bios og sette fsb til 133Mhz. Ettersom flashprogrammet sikkert har resettet bios etter flashing Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå