ddrojoa Skrevet 14. august 2002 Del Skrevet 14. august 2002 Hei. Nå er det noen år siden sist jeg jobbet med linux, og i mellomtiden har ipchains blitt implementert som erstatning for iptables. Mitt spørsmål er: kommer ipchains med en standardinstilling som er akseptabel, eller bør jeg lære meg hvordan jeg konfigurerer dette. ? Ja, jeg har tenkt med tiden å kjøre en webserver på burken, men som en intranett server. Ja, jeg skal kjøre samba. Ja, burken skal fungere som gateway for nettverket. Nei, ingen FTP, Telnet, eller lignende. Jeg håper at det finnes noen som kan gi meg et fornuftig svar, og for dere som ikke har peiling, vennligst ikke skriv innlegg bare for å øke antall innlegg som registreres. PS. det er RH 7.2 som skal inn på burken. _________________ ################################# Andersen - A+/Network+ Instruktør ################################# [ Denne Melding var redigert av: ddrojoa på 2002-08-14 10:43 ] Lenke til kommentar
oskar1 Skrevet 14. august 2002 Del Skrevet 14. august 2002 Må nok si at det er omvendt. IPTABLES tar over for ipchains. Ingen standard instilling nei, du blir nok nødd til å lære det. Men det er morro. Søk etter iptables på google, da finner du sikkert masse dokumentasjon... mvh Oskar Lenke til kommentar
ddrojoa Skrevet 15. august 2002 Forfatter Del Skrevet 15. august 2002 Takker, Oskar. Joda, jeg fant raskt ut at det var slik som du sa. Der får man igjen for å legge av linux noen år... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå