Gå til innhold

Skal kjøpe en ny maskine, max 30k. Er dette OK ?

Anbefalte innlegg

fordelen kan være at man kan dra den med seg i fremtidige oppgraderinger. IDE kommer til å forsvinne så fort produsentene av SATA kontrollerene får orden på dem slik at de støtter optiske drev. Da er det fint å ikke sitte på IDE dVD brenner og slikt hvis du skal bruke dem videre...ikke at de er dyre i utgangspunktet (med mindre du absolutt skal ha plextor), men men :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til MrLee

Plextor er en god enhed, men man behøver jo ikke å ta Plextor, der findes jo en del andre DVD-brenner som kan gjøre jobben......

Prisen er jo ikke den værste, som de har været ;)

Jeg tror at produsenterne, først vil være "delvis" klar med dette til sommer 06 - høsten 06 ? Hvor der så vil komme flere HK som støtter dette. Men hvem vil bli de første ?? Skal vi tro, at det blir MSI som kommer med et breder utvalg av HK, som støtter ?? Tar jeg feil her ?? :blush:

Så prisen for og oppgradere, er ikke i den tunge klasse :)

Lenke til kommentar

SATA DVD-Brenner er for dem som ikke klarer å brette en IDE-kabel pent :grin:

Men siden de aller fleste nforce hovedkort har en ekstra Sata-kontroller fra Silicon Image er det ikke noe problem med Sata brenner, problemet er heller at den kontrollern er plassert på merkelige steder på hovedkortet der man helst ikke vil ha en kabel.

Lenke til kommentar
Til ahpadt

Tror du det ? at 650w er i overkanten !! Det kan godt være, men hvis du vil kjøre SLI og tilslutet en masse godbider på maskinen eks. 6stk hdd osv. er dette, tror jeg ikke for stort. Heller litt ekstra end for litt ;)

Hva tror du ?

Jeg mener at det er i overkant, ja. Kan så være at du vil putte inn masse godbiter etterhvert, og at dette kan trekke en del strøm, men med dagens komponenter som finnes tror jeg at man skal ha _MYE_ inni maskina for at det i det hele tatt skal ha bruk for 650W PSU. Når du sier 650W PSU så tenker jeg server, og ikke stasjonær.

Tagan Strømforsyning ATX 530W 2force TG530-U22, Dual Fan, 2XPCI-E, 20/24pin er et eksempel som jeg tror vil holde i lange baner.

Lenke til kommentar

650W PSU er noe jeg drømmer om :)

selvsagt kunne en sikkert klart seg med 500W til det oppsettet, eller kanskje 450w også, hva vet jeg. Men det er mye bedre å overdimensjoneere PSU enn å kjøpe akkurat...da har man ikke bevegelsesrom i fremtiden.

Dessuten kan en 650W kjøre på 50-60% kappasitet der en 400-500w kjører mye mer intenst over lengre perioder, noe som fører til at 600W PSUen utvikler mindre varme, og igjen mindre støy fordi vifta ikke trenger å gå så mye :)

Lenke til kommentar
Dessuten kan en 650W kjøre på 50-60% kappasitet der en 400-500w kjører mye mer intenst over lengre perioder, noe som fører til at 600W PSUen utvikler mindre varme, og igjen mindre støy fordi vifta ikke trenger å gå så mye :)

Dette kommer helt ann på kvaliteten på PSU. En Q-Tec vil sikkert gå varm etter et-par-og-tjue-minutter, men en Tagan/Enermax/OCZ vil ha betraktlig mer stabil ytelse.

Lenke til kommentar

Til Mott

Jeg kjøper også den jeg har valgt ;)

:eek:

Når man ser seg rundt, leser man at AMD x2 har problemmer, noget med CnQ'en på disse, i sammenheng med spill !! Men at intel ikke har dette problem ?

Vil det si, at det oppsett jeg har satt opp, her et stort problem....nemlig valg av system :cry:

Oppsettet mitt

OCZ 2048MB Dual Channel Platinum Edition

Asus A8N-SLI Premium nForce4 SLI S-939

AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.2 Ghz BOXED

Asus VGA-Card GeForce 7800GTX 256MB PCI-E 2xDVI TV-Out V-In HDTV

OSV.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...