Gå til innhold

Skal kjøpe en ny maskine, max 30k. Er dette OK ?

Anbefalte innlegg

mott, etter å ha spilt på denne 29" skjermen er det VELDIG  kjedlig å sitte bak en 19 el 20"

Og jeg er helt alergisk mot pc Støy, noe som selfølgelig kanskje ikke plager de som bruker headsett, men det er morro med et skikkelig 5,1 sett når du spiller, og vel jeg glemte , dimond razer må være med  :p

Men husk ungdom har ikke samme prioriteringer som oss gamlinger, " flirer :!: "

sikkert en bra skjerm og alt det , men synes ikek det er nødvendig og bruke så mye penger på dette vis ikke han har 50 000 og ikke vet hva han skal bruke det til.

Ja liker ikke PC støy jeg heller men jeg legger ikek merke til det når jeg sitter her nå ikke så det bryr meg og skjermkortsvifta min er i stykker såp den bråker noe inn i granskauen.

Sikkert bra med 5.1 sett men det er jo også greit å vite hva han vil ha og om han skal ha PCen i et rom som er stort nok til at han får utnytte 5.1 og 29" skjerm.

Eller MX518

Ja det er sikkert og vist :no:

haha

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Okey :D

Til Osse

Interessant !! Men jeg ligger ikke på sofaen :D og en 26" er for stort. Her tenker jeg mere på en Eizo 21" LCD FlexScan L985EX skjerm :thumbup:

Og kabinettet Thermaltake Tai-Chi Silver/Black Super Tower har innbygget Watercooling system ;)

Høyttalersettet er ikke riktig noe for mig lige nu, da jeg vil ha for litt plass :cry:

Hva er ungdom i deres øyne ?? hehehe :D

Lenke til kommentar

:p

Under 20 er barn :p

Så går det opp fra der.

Har du en link til det kabinettet Thai shi etter annet, men du ser iallefall thai damer bedre fra "sofaen" på en stor skjerm.

Men selv på lav lyd er det fabelaktig å spille med 5,1 sett, ja for å ikke snakke om å se på film. Dette forutsetter imidlertid en rimelig stille PC :mad:

26" er slik at dte passer til begge deler. Og at det er tv med skader jo ikke.

Men for et pure gamer system så er nok en 20" 21" ok dersom en skal være litt seriøs gamer. Men jeg satte jo are opp hvordan jeg ville ha brukt 30 lapper dersom det skulle være til PC, hehe.

Minnes min første PC til 42500,-, andre til 21' direkte importert i 91, det var saker det :D

Skulle jeg valgt en annen skjerm måtte det da bli apple sin 23" cinema.

Og ps, det høytalersettet er jo ikke stort vanskleigere å plassere en 5 donald pocket (Min Favoritt) :love:

Endret av Osse
Lenke til kommentar

Okey :D

Godt at jeg er på den anden side av de 25år +++ :D

Men jeg er nok ikke mer voksen en jeg er barnslig, men det forekommer at jeg er mere voksen, bare ikke når det drejer seg PCér :blush:

Det med thai damer er god nok, men hvorfor så ikke på 42" eller 50" ?? :grin:

Nu er det sådan, at jeg skal ha maskinen på et lille kontor, på 12m2 :cry:

Du her er linken til Thai shi kabinettet thermaltake.com :thumbup:

Lenke til kommentar

Da tror jeg, at jeg vil gå for dette :)

OCZ 2048MB Dual Channel Platinum Edition

Asus A8N-SLI Premium nForce4 SLI S-939

AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.2 Ghz BOXED

2stk Western Digital 250GB S-ATA II 7200 RPM

2stk Western Digital Raptor 74GB S-ATA

Plextor DVD-brenner PX-716A/T3 Retail

Thermaltake Tai-Chi Silver/Black Super Tower

Asus VGA-Card GeForce 7800GTX 256MB PCI-E 2xDVI TV-Out V-In HDTV

Silverstone ST65ZF 650W Strømforsyning SLI Sertifisert, Dual PCI-E, 20/24pin

Eizo 21" LCD FlexScan L985EX TCO-99 Grå USB, DVI-D, DVI-I, D-SUB

Hva siger dere Mott Og Osse ??

Endret av alfa164
Lenke til kommentar

:) hehe, så vi er kun ungdommer fortsatt, du og jeg, "flirer"

Var da et flott kabinett.!!

Men 12 kvm, er da perfekt for et souroundanlegg for gaming :cool:

Kunne egentlig ha anbefalt et byggesett med 15" subwoofer som hadde vært suveren til å sitte på under de værste kampene :w00t:

Ellers kommer "barna" til å sikle vilt etter det oppsettet der (egentlig jeg også da "flirer")

Offtopic :

Bare jeg finner et spill jeg kan bli avhengig av da. Er lei av cc general, morer meg nå med om jeg kan slå 7 brutal armies vs meg på Fortress avalace, går ikke helt greit så langt, 6 scudstormer mot deg her vanskelig når du spiller china, er ekentelt dersom en spiller GLA vs usa el china, men sørens Gla. "Flirer " ligger da fortsatt i sofaen og spiller .

Endret av Osse
Lenke til kommentar

Hei Osse

HEHE CC Generals er jeg ferdig med :cool: jeg synes at GLA er de beste pga. de små boggier og deres tunel system. Du kan angribe fra flankerne, hvor de minst venter det og samtidig vil de andre ha et problem med og kun hold 3 - 4 flanker på samme tid. Prøv det, men hold tungen rett i mund, for her skal det gå stærkt :thumbup:

Du likte kabinettet :D Jeg tror jeg venter litt med lydsiden. Selvfølgelig skal jeg se på dette, men lige nu har jeg et som passer til kontoret :yes:

Og tenker først og fremst på maskinen og skjermen. Men jeg vil da gjerne kunne komme tilbake til deg , når jeg skal til og anskaffe meg et nytt lydsystem ?? :yes:

Jepp vi er kunne nogle ungdommer forsatt "Deiligt ikke sant ?? Det er jo helg :) "

Lenke til kommentar

:p

Jeg er egentlig trofast mot mine spill

1998 - 2003 - Dune 2000

2003 - > CC general

FPS liker jeg ikke, vurder WoW, men det er jo gammelt.

CC general er jo morsomt online av og til, men enten er jeg for god eller så er jeg for dårlig :cry:

vel Alfa164, prøv du også Fortress Avalance du vs 7 brutalas, på lag mot deg, går greit med 6 brutals på lag mot meg, men mangler det lille til å ta dem, hrmf.

ps

China vs USA er enkel matc 1 vs 7

USA vs China er enkel 1 vs 7

China vs GLA 1 vs 7 til nå hopeless

China vs GLA 1 vs 6, gikk på 3 forsøk.

Men, konge system, meg tilbake til Øl og tap på CC

Lenke til kommentar

:grin:

Det er godt og være trofast til sine spill, så lenge der ikke er thai på tv'en ;)

Okey, så du er en konge i dette spill, det er jeg ikke ligefrem, men har fått alt i brutal ;) Har ikke spilt over nettet men over nettverket. Jeg sov til sist og derfor spiller jeg det ikke længere ;)

Lykke til med ditt game, jeg tror, at jeg tar engang BF over nettet :D

Lenke til kommentar

Har du 30.000 å blåse bort kan det kanskje være lurt å ringe en stor webshop som har godt utvalg og fortelle dem at du ønsker å bruke 30K på en så god som mulig maskin. Jeg tør vedde på at de gir deg veldig gode råd om du forteller dem hva den skal brukes til, samt en ekstra hyggelig pris. Er du i tvil, er det bare å poste maskinen de satte sammen for deg her, så vil folk kunne gi kommentarer.

Endret av squabbish
Lenke til kommentar

Mott: Da må du huske på at den bare funker med ett bittelite utvalg av Hovedkort og eller SATA kontrollere, hvorav 90% er intel chipsets, og de resterende er enten nForce2 eller nForce3.

Så den ville jeg ikke anbefalt til en nForce4 spillemaskin. Du må isåfall ha ekstra SATA kontrollerkort, og da vil jeg si du er like langt ang. luftstrøm o.l. (det finnes jo runde IDE kabler også da) :)

Edit: For ordensskyld poster jeg link til Plextor's liste av kompatible hovedkort.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
Mott: Da må du huske på at den bare funker med ett bittelite utvalg av Hovedkort og eller SATA kontrollere, hvorav 90% er intel chipsets, og de resterende er enten nForce2 eller nForce3.

Så den ville jeg ikke anbefalt til en nForce4 spillemaskin. Du må isåfall ha ekstra SATA kontrollerkort, og da vil jeg si du er like langt ang. luftstrøm o.l. (det finnes jo runde IDE kabler også da) :)

Edit: For ordensskyld poster jeg link til Plextor's liste av kompatible hovedkort.

Oki dette viste jeg ikke noe om, da kan han gå for den og kjøpe seg runde IDE kabler

Lenke til kommentar

Hei :D

Til Mott og MrLee

Pga. Hk vil man ikke kunne ha en SATA brenner "oki". Men hva er fordelen med en SATA brenner, når der er et meget lille utvalg af Hk som støtter dette ??

Eller er dette noe nytt, som skal ha litt tid, til og få innpass på markedet ?? :hmm:

Til squabbish

Det er ingen dårlig ide, som du har der :) Men mange av disse (webshop) Har ikke alle de artikler som jeg vil kjøpe og må derfor kjøpe hos en anden.

Disse artikler som jeg har i mitt oppsett er jeg blitt :love: i og har ingen lyst til og kjøpe et andet kjermkort f.eks.,Bare for og få det samlet på et sted. Da betaler jeg heller litt ekstra :thumbup:

Jeg skal ta kontakt med nogle av dem og se om de kan levere hele mitt oppsett :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...