Gå til innhold

jamo e855 cerwin vega eller kanskje gale? (hlp plz

Anbefalte innlegg

ok, emn er det noen som vet hvorfor det er mange som emner cw er dårlig`? hav er grunnen liksom?

Du har helt rett, det er utrolig populært å hate Cerwin Vega og de har et ufortjent dårlig rykte. Jeg synes Cerwin Vega må bli tatt for hva det egentlig er. Store prisgunstige høyttalere som spiller hinsides høyt med en bass som setter rommet i bevegelse. Det er nok av CV eiere her på forumet som sikkert er strålende fornøyde med sine høyttalere. Jeg har faktisk eid to par CV høyttalere, og anså det som hifi-nirvana da jeg kjøpte dem.

Nå har jeg System Audio høyttalere, som har en helt bygget rundt enn helt annen lydfilosofi enn hva CV høyttalere er. Kunne aldri tenke meg å gå tilbake til CV kassene, men så er det ti år siden jeg hadde dem også. Det jeg prøver å si, er at CV er ypperlige "fjortiss" høyttalere og for mange, inkludert meg er det inngangen til en lang og pengekrevende hifi-interesse :)

Endret av Peterman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

takk for utfyllende svar, jeg får snar komme emg opp på hifiklubben å få hørt på disse høyttalerne ;)

jeg har en dårlig tendens til å skrive emg istedenfor meg, det irriterer meg

sorry for alle skrive leifa.

Endret av marius90
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

hm.. altså, man klarer jo alltids å finne bedre produkter jo mer man er villig til betale! ;) men hvor lønnsomt det alltid er varierer jo. jeg tror du ville blitt kjempefornøyd med den dali concept pakken.

hadde du litt ekstra penger til overs så kan jo det brukes på kvalitetskabler, spikes, evt stativ til bak høyttalere og litt sånn dill som du sikkert ikke har regna inn i budsjettet ditt enda.

Lenke til kommentar
hm.. altså, man klarer jo alltids å finne bedre produkter jo mer man er villig til betale! ;) men hvor lønnsomt det alltid er varierer jo. jeg tror du ville blitt kjempefornøyd med den dali concept pakken.

hadde du litt ekstra penger til overs så kan jo det brukes på kvalitetskabler, spikes, evt stativ til bak høyttalere og litt sånn dill som du sikkert ikke har regna inn i budsjettet ditt enda.

ja det har jeg faktisk ikke tenkt på, jeg må jo faktisk ha stativer å kabler mm. ;)

skulle bare ønske jeg hadde råd til noen litt kraftigere fronthøyttalere, for de er jo ganske små de dali concept 6 høyttalerne ;)

hørte nettop på onkelen min sine nye høyttalere da, front høyttalere han hadde byttet ut altså, er ikke sikker på hvilke men de kostet 20k de var det veldig bra lyd i, også hadde han en veldig bra musikk dvd, med noe sånn leektr musikk, emn fy så bra kvalitet det var på lyden på den dvd'n :p må skaffe meg den dvd jeg å, den var liksom miksa i alle høytalerne på en ordentlig måte, ikke sån jalla surround.

Endret av marius90
Lenke til kommentar

Du kan jo altids vente til du har 10 100Kr da, og kjøpe blue serien i steden ( Front - Dali 8008, Senter - C1000, Bak - R1000) da vi du få vesentlig mer bass. :thumbup: Eller så kan du kan du vente til du har 10 500Kr og kjøpe consept 8 i steden for consept 6 :dribble:

Endret av [SuiCidE]
Lenke til kommentar

concept 6 duger fint som fronter de, kan heller spe på med en god sub når han får råd til det. ville jeg valgt hvertfall.

hvilken forsterker skulle du bruke igjen? skal du ha større høyttalere så begynner det jo å stilles litt krav til den.

Lenke til kommentar

jo, men vis han kjøper consept 8 så spiller jo de dypere og høyere, så han vil få enda mer party faktor med like/bedre lyd og kanskje han kan holde ut lenger uten sub :thumbup: men det spørsjo seføgelig på forsterkeren og hvor mye penger han vil bruke, tror han sa at forsterkeren ikke var stabil i 4 ohm(rett meg vis jeg tar feil) så blue serien er vel ute av bildet, men jeg vil påstå at han mest sansynelig vil klare å drive consept 8 nogelunde tilfredstillende, så lenge han ikke har en sikkelig bedriten forsterker.

Lenke til kommentar

blir faktisk 10kr dyrere :p

hehe, ja 6490,- var det da. ;) jaja da var det vel ikke noe tilbud på de. trodde kanskje det var en pakkerabatt.. får 1000,- avslag hvis du hiver på sub'n og, men concept sub'n er jo ikke no særlig i utgangspunktet da..

Lenke til kommentar

blir faktisk 10kr dyrere :p

hehe, ja 6490,- var det da. ;) jaja da var det vel ikke noe tilbud på de. trodde kanskje det var en pakkerabatt.. får 1000,- avslag hvis du hiver på sub'n og, men concept sub'n er jo ikke no særlig i utgangspunktet da..

gider ikke ta subben også, er fornøyd med den jeg har jeg ;)

Lenke til kommentar

er det egentlig bra for forsterkeren å være koplet i lydkortret på pc'n? pcæn gir jo ut et veldig ustabilt signal. jeg har lyden på 70% på lydkortet å rundt -15 til -20 på forsterkeren, det er jo å drive den ganske hardt? skal de virkelig tåle dette? for onkelen min hadde den forsterekeren jeg har 1 år før meg uten problemer, men så kommer den hjem til meg å jeg har den i 1 måned kun koplet på datan så går den i stykker, er det bare tilfeldig?

Lenke til kommentar

Jeg anbefaler Cerwin Vega hvis du liker bass... :cool:

Jeg har Cerwin Vega V12-F, det er mye lyd for lite penger også er de lette å drive, som de fleste CV er.. Får de for 3000kr...

Mange vil nok tenke "For en fjortiss, CV er bare bass, han er bare fjortiss.."

Men who cares.. Har man et stramt budsjett er det greit mener jeg...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...