Gå til innhold

jamo e855 cerwin vega eller kanskje gale? (hlp plz


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Samme gjør jeg, men nå skal jeg ha med sub snart! Cerwin Vega tror jeg 12" :> eller en litt billig svs :D

Går fint uten sub ja :) Kjører uten senter for tida og jeg. 2 høytalere fremme og 2 bak.

 

Men driver å snuser på en slik CV 12" sub jeg også. Må ivei å høre på den når jeg får inn noe cash.

Endret av Dagon
Lenke til kommentar
cv subben tror jeg er et hat/elsk objekt. For hver 100stk som sier de elsker den finns det 100 andre som sier den suger max! Skal høre den jeg og, men vurderer også dynabel phobos. Men også den er det et hat/elsk forhold til.

Skal ikke være enkelt gitt.

Er flere som generelt er i mot cv har jeg fått med meg, ikke at jeg bryr meg stort :p

 

Har vurdert den phobos jeg og, men fant ut at jeg ikke gadd å begynne å snekre kasse.

 

Someday.:

Er centeren så viktig altså? Jeg testa å kjøre senter med en gammel liten høyttaler jeg hadde, og da kom det svært liten lyd ut av frontene. Dermed ble det lite bass og trykk.

Virka som om en sub var nødvendig da iallfall.

Lenke til kommentar
okey, noen som vet om en IRC knal hvor man kan spørre om ting ang. lyd og høytalere?

jeg må nesten bumpe opp denne igjen jeg, de høyttalerne jeg bestemmer meg for skal jeg ha til jul, så jeg har god tid.

 

valget står mellom dali og cerwin vega, tenker på hele pakka med center front å bakhøyttalere.

 

så lurer jeg på om hvilken serie med cerwin vega som spiller best, v-serien eller clsc-serien? og hva er det som gjør at mange ikke liker cv? er det det at diskanten er dårlig? og på hvilken måte er den det?

 

når jeg kjøper nye høyttalere vil har jeg lyst til å kjenne en økning i bassen, vil jeg gjøre det med dali høyttaelrne?

 

enker mest på musikk nå, det er første prioritet, film er ikke fult så viktig, for å høre på musikk gjør jeg flere timer daglig, film ser jeg i helgene.

kanskje det vil være lurere for meg å helelr kjøpe en dyr subb? til rundt 6000kr?

isåfall hva vil være det beste valget da?

 

har nå et budsjett på 6500kr

 

ps, takk for alle svar hittil ;)

Lenke til kommentar

clsc serien er vel den beste når det gjelder CV, og er du ute etter mye bass så er jo CV et fint valg det. men for meg så synes jeg det blir for brumlende og bassfokusert. party høyttalere som jeg liker å kalle de..

 

tror nok du vil merke fin økning når det gjelder bass med dali høyttalerne, men for å få med deg den skikkelig dypbassen så må det jo en sub til, men det er jo noe du kan kjøpe deg senere når du får råd igjen.

Lenke til kommentar
clsc serien er vel den beste når det gjelder CV, og er du ute etter mye bass så er jo CV et fint valg det. men for meg så synes jeg det blir for brumlende og bassfokusert. party høyttalere som jeg liker å kalle de..

 

tror nok du vil merke fin økning når det gjelder bass med dali høyttalerne, men for å få med deg den skikkelig dypbassen så må det jo en sub til, men det er jo noe du kan kjøpe deg senere når du får råd igjen.

hei, takk for svar, jeg har subwoofer fra fra før, men jeg ahr alldrig hørt noe annen subwoofer enn denne så jeg vet ikke hva som kna kalles bra eller dårlig, jeg vil liksom ha mer bass.

 

jeg har stilt den subwooferen jeg har nå på midten, skur jeg den opp mer så blir det altfor brumlete, er det ett tegn på at det er for liten forsterker i den?

også kjøleribbene blir så varme at man brenner seg på dem, noe jeg tror at ikke er ett godt tegn?

 

jeg kjøpte den for 900kr på netthandelen da, så mer kan jeg ikke forvente til prisen :p men på uscarvor.no så blir den solgt for 4000kr noe som er uhøffelig dyrt for denne tror jeg. for det er jo ikke akurat noe kjent merke, det er jo den enste subben de har laget. bortsett fra de de har laget til bil da.

 

basert på det du får hvite på disse linkene under, hva ville du sagt denne subben var verdt egentlig? og hvilken forskjel ville jeg merke med forexempel den 15" subben til cerwin vega? og hva tror dere vil bli best for meg kjøpe nye høyttalere eller ny subb?

 

her er info om subben:

info fra netthandelen

Lenke til kommentar

Har selv clsc10 som fronthøyttalere i mitt system, og har foreløpig ingenting å utsette på de. Nå kan jeg ikke si jeg har så mye annet å referere til (annet enn et par eldgamle JBL'er jeg brukte tidligere), men bortsett i fra størrelsen på de (10'erne er jo ikke sååå ekstreme da, men finnes tross alt mindre og mer elegante høyttalere der ute), finner jeg lite annet å klage på. I alle fall når man tar prisen som argument. Helt supre høyttalere, med god/kjapp bass, ålreit mellomtone og så godt som krystallklar diskant. Har i hvertfall aldri hørt bedre høytalere til den prisen, og jeg har heller ikke den største forsterkeren til disse (Denon AVR-1803, 6x80 watt elns.). Har ingen planer om å bytte disse, med mindre en evt. dame kommer inn i bildet og forlanger mer elegante høyttalere i stua :!: .

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar
clsc serien er vel den beste når det gjelder CV, og er du ute etter mye bass så er jo CV et fint valg det. men for meg så synes jeg det blir for brumlende og bassfokusert. party høyttalere som jeg liker å kalle de..

 

tror nok du vil merke fin økning når det gjelder bass med dali høyttalerne, men for å få med deg den skikkelig dypbassen så må det jo en sub til, men det er jo noe du kan kjøpe deg senere når du får råd igjen.

hei, takk for svar, jeg har subwoofer fra fra før, men jeg ahr alldrig hørt noe annen subwoofer enn denne så jeg vet ikke hva som kna kalles bra eller dårlig, jeg vil liksom ha mer bass.

 

jeg har stilt den subwooferen jeg har nå på midten, skur jeg den opp mer så blir det altfor brumlete, er det ett tegn på at det er for liten forsterker i den?

også kjøleribbene blir så varme at man brenner seg på dem, noe jeg tror at ikke er ett godt tegn?

 

jeg kjøpte den for 900kr på netthandelen da, så mer kan jeg ikke forvente til prisen :p men på uscarvor.no så blir den solgt for 4000kr noe som er uhøffelig dyrt for denne tror jeg. for det er jo ikke akurat noe kjent merke, det er jo den enste subben de har laget. bortsett fra de de har laget til bil da.

 

basert på det du får hvite på disse linkene under, hva ville du sagt denne subben var verdt egentlig? og hvilken forskjel ville jeg merke med forexempel den 15" subben til cerwin vega? og hva tror dere vil bli best for meg kjøpe nye høyttalere eller ny subb?

 

her er info om subben:

info fra netthandelen

litt O.T, men uscarvor.no er såvidt meg bekjent et dekkskjul for at de varene som blir solgt på diverse auksjoner skal bli seende ut som om det er et knall tilbud.

 

Vil du ha party høytalere samt få trøkken i filmopplevelsen ved å kompromisse i forhold til annet så er clsc 10 knall til prisen :) De vil gi et skikkelig løft i filmopplevelsen.

 

Men om det er fint å høre på er en annen sak :) Men hør de selv så finner du fort ut hva du vil ha!

Lenke til kommentar
ok, emn er det noen som vet hvorfor det er mange som emner cw er dårlig`? hav er grunnen liksom?

Hmm, tror cv farger lydbildet på en måte, gir mer bass og kanskje litt hardere diskant enn det som er beregna på musikken. Andre dyrere og mer "hifi"rettede høytalere har vel en mer nøytral lyd. Lyden blir mer slik som produsent av cd/dvd har tenkt det.

 

Hva andre folk mener, er ingenting å bry seg om så lenge du selv er fornøyd. Blir som å kutte ut grandiosa fordi folk mener det ikke smaker pizza osv.

 

Har cv jeg og foresten. Til prisen er jeg meget fornøyd.

 

dette var mitt forsøk på svar, andre folk her inne har sikkert bedre forklaringer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...