marius90 Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 (endret) hei jeg vurderer å kjøpe meg disse høyttalerne: jamo e855 info jamo e855 pris men så lurer jeg litt på, det føger vel med 2høyttalere i den prisen? for det står jo OBS! Prisen er per stykk. Selges kun i par! vil det si at det koster 2500kr for 1 høyttaler? for hvis det er det det betyr så har jeg ikke råd. også lurte jeg litt på disse: cerwin vega clsc10 men jeg har hørt at cerwin vega bare er bass og røre, jeg er jo inntrisert i bass, men jeg vil at det andre skal låte bra også. så er det jo alltids disse: gale 3045 disse vet jeg ikke noe om, så disse vil jeg gjerne vite litt mer om. eller om jeg kanskje burde kjøpe meg en cerwin vega subwoofer? cerwin vega clsc 125 subwoofer noe sier meg at det kanskje kan være lurere å kjøpe en slik enn å kjøpe nye høyttalere? det burde vel kanskje nevnes hva jeg skal bruke det sammen med det jeg har nå sopm er: -4 små jamo høyttalere (fr,fl,rl,rr) -uscarvor aktiv subb -jamo middels stor center. jeg hører på rock og hevy metall, og liker å se film, så hvilken av høyttalerne burde jeg ta? eller burde jeg kanskje bytte ut subben min med en slik som er nevnt over? for den ewr det vel ganske mye trøkk i? glemte en viktig ting! det skal brukes på en denon avr 2105 reciver! har du kanskje andre høyttalere å anbefale? kna ikke overstige 3000kr, takkker for svar Endret 16. september 2005 av marius90 Lenke til kommentar
phax Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 jamo høyttalerne fra siba koster 2500,- pr stykk ja. altså 5000,- paret. er bare siba sin sleipe måte å trone øverst på prisguiden.. ellers så spørr du jo om mye forskjellig her. hva som passer best er litt vanskelig å si, kommer jo an på hva du er ute etter. men skal du bytte fronthøyttalerne burde du også bytte centeren, eller kjøpe fronthøyttalere som matcher den centeren du har nå. er du bare ute etter mere bass så kan jo bytte av sub være lurt, vet ingenting om den sub'n du har nå, men hvis dette er en billig sak så kan det jo være noe å hente der. men et budsjett på 3000,- kan være litt lite hvis du er ute etter en skikkelig sub. Lenke til kommentar
marius90 Skrevet 17. september 2005 Forfatter Del Skrevet 17. september 2005 er mest ute etter å få bytta ut fronthøyttalerne, centeren jeg har kostet meg 2000kr så jeg har ikke råd til å bytte uyt centeren, så jeg burde kanskje kjøpe meg noen jamo fronthøyttalere da, jeg er ute etter å få litt mer fyldigere lyd, og litt emr kraft i det liksom, det er litt vanskelig å forklare. noen som vet hvor man kna kjøpe jamo høyttalere? sånn i par, ikke pris for kun 1. us carvor subben det er denne subben jeg har Lenke til kommentar
marius90 Skrevet 17. september 2005 Forfatter Del Skrevet 17. september 2005 (endret) hva med disse? jamo x550 eller disse? jamo e660 dette er de eneste høyttalerne jeg finner smo er fra jamo som er rundt prisklassen jeg har råd til. så hvis noen finenr disse høyttalerene billigere eller etteller annet, så hadde det vært fint du kan vel kanskje si det står mellom de over eller disse: gale 3045 eller kanskje noen andre hvis noen finner noe. Endret 17. september 2005 av marius90 Lenke til kommentar
phax Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 hvilke høyttalere har du fra før av? Lenke til kommentar
marius90 Skrevet 17. september 2005 Forfatter Del Skrevet 17. september 2005 4 små jamo høyttalere (fr,fl,rl,rr)-uscarvor aktiv subb -jamo middels stor center disse høyttalerne: denne centeren: denne subben: Lenke til kommentar
phax Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 (endret) ville satset på disse hvis jeg var deg, også satset på og bytte ut centeren etterhvert når du får råd med denne. edit: det at center er lydmessig tilpassa fronthøyttalerne teller jo bare når du skal se film selvsagt, på musikk skal jo bare fronthøyttalere og evt sub brukes. Endret 17. september 2005 av someday. Lenke til kommentar
marius90 Skrevet 17. september 2005 Forfatter Del Skrevet 17. september 2005 ok da kjøper jeg de dali høyttalerne du nevnte, men hvordan blir det å se film med den centeren jeg bruker nå og de høyttalerne? blir det sånn rart? eller kan jeg leve med det? Lenke til kommentar
phax Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 tror nok du kan leve med det! Lenke til kommentar
marius90 Skrevet 17. september 2005 Forfatter Del Skrevet 17. september 2005 tror nok du kan leve med det! hehe ok takk ska du ha Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 ok da kjøper jeg de dali høyttalerne du nevnte, men hvordan blir det å se film med den centeren jeg bruker nå og de høyttalerne? blir det sånn rart? eller kan jeg leve med det? Det blir rart! Fronthøyttalere og centerkanal bør ha mest mulig lik lydsignatur. Lenke til kommentar
phax Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Det blir rart! Fronthøyttalere og centerkanal bør ha mest mulig lik lydsignatur. ja, men samtidig så synes jeg ikke det er noen god ide og kjøpe dårlige fronthøyttalere for og matche center'n.. da burde han heller satse på nye høyttalere og leve med det i et par mnd'er til han har råd til ny center. Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Det blir rart! Fronthøyttalere og centerkanal bør ha mest mulig lik lydsignatur. ja, men samtidig så synes jeg ikke det er noen god ide og kjøpe dårlige fronthøyttalere for og matche center'n.. da burde han heller satse på nye høyttalere og leve med det i et par mnd'er til han har råd til ny center. Enig i det Lenke til kommentar
marius90 Skrevet 17. september 2005 Forfatter Del Skrevet 17. september 2005 jeg har funent ut av at jeg får råd til alt dette til jul: front høyttalere: dali concept 6 center: dali concept ct bakhøyttalere: dali concept 1 da begynner det vel å bli bra vel? Lenke til kommentar
marius90 Skrevet 17. september 2005 Forfatter Del Skrevet 17. september 2005 (endret) og hvis jeg av en eller annen grunn ikke skulle få råd likevel så blir det kanskje noe sånt: men det er lite sansynlig at jeg ikke får råd, så det går nok bra, men jeg har kanskje dette i reserve bare sånn i tilfelle jeg ikke skulle få råd front høyttalere Gale 3045 center: gale 4050c bakhøyttalere gale 4010s det funker jo det å eller? Endret 17. september 2005 av marius90 Lenke til kommentar
phax Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 det funker absolutt bra det ja. gale gir fin lyd iforhold til pris. Lenke til kommentar
marius90 Skrevet 17. september 2005 Forfatter Del Skrevet 17. september 2005 det funker absolutt bra det ja. gale gir fin lyd iforhold til pris. men de dali høyttalerne er bedre de eller? Lenke til kommentar
phax Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 ja i mine ører er de det! men gale er ikke noen dårlig andre plass. gale er litt mere tungdreven så de krever litt mere av forsterkeren din enn dali concept serien da. Lenke til kommentar
marius90 Skrevet 18. september 2005 Forfatter Del Skrevet 18. september 2005 (endret) oi jeg så ikke at de var på 4ohm han i butikken sa at jeg ikke måtte kjøre 4ohms høyttalere på den forsterkeren jeg har. det bel for mye for den Endret 18. september 2005 av marius90 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå