Gaardon Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Hei jeg har et problem med boisen på pcen min. jeg vet ikke hvorfor men den vil ikke godta disketter. så jeg vet ikke hvordan jeg gjør dette er det noen som har noen råd? Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Er du sikker på at kabelen til diskettstasjonen står rett vei? Det skal vanligvis være med den røde merkingen nærmest powerkontakten. Lenke til kommentar
Gaardon Skrevet 16. september 2005 Forfatter Del Skrevet 16. september 2005 Ja er helt sikker har jo bruk den lenge før det skjedde Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 OK, jeg fikk ikke det med meg etter å ha lest det første innlegget. Da blir neste spørsmål om du ser diskettstasjonen i Windows Explorer og om du er sikker på at diskettstasjonen virker (om du har mulighet til å prøve den i en annen PC). (Har diskettstasjon på maskinen min jeg og, men kan ikke huske sist gang jeg brukte den) Lenke til kommentar
Gaardon Skrevet 16. september 2005 Forfatter Del Skrevet 16. september 2005 ja jeg ser den i windows explorer jeg har ett asus p4g8x. Lenke til kommentar
Gaardon Skrevet 17. september 2005 Forfatter Del Skrevet 17. september 2005 når jeg prøver å flashe biosen står det bare flash memory og ingenting annet Lenke til kommentar
Zink Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 når jeg prøver å flashe biosen står det bare flash memory og ingenting annet Finner ikke noe hovedkort hos Asus som heter 'p4g8x' (er det riktig modellbetegnelse?). Sett Bios default, og sjekk om Bios antivirus og antivirus i windows er disablet. Lenke til kommentar
Gaardon Skrevet 17. september 2005 Forfatter Del Skrevet 17. september 2005 På boksen min står det asus p4g8x deluxe. men når jeg starter maskinen kan jeg ikke gå inn på biosen. det står bios block når jeg starter pcen. Lenke til kommentar
Zink Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Oops, ser ut som du har klart å feilflashe Bios - dvs. boot block er den delen av Bios som nå ikke er korrupt/ ødelagt. Hvor fant du biosen? Lenke til kommentar
Gaardon Skrevet 17. september 2005 Forfatter Del Skrevet 17. september 2005 her fant jeg den Asus det er den øverste biosen jeg valgte Lenke til kommentar
Gaardon Skrevet 17. september 2005 Forfatter Del Skrevet 17. september 2005 jeg valgte motherboard på product og socket 478 på series og p4g8x deluxe på models Lenke til kommentar
Zink Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Fant kortet Her og ser at siste er en beta Bios (på forsøksstadiet). Er det slik at maskina ikke booter nå, men blir stående med den meldingen du nevnte? Lenke til kommentar
Gaardon Skrevet 17. september 2005 Forfatter Del Skrevet 17. september 2005 Ja kommer ikke videre Lenke til kommentar
Gaardon Skrevet 17. september 2005 Forfatter Del Skrevet 17. september 2005 er det noe måte jeg kan slette biosen og legge den inn på nytt? Lenke til kommentar
Zink Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 (endret) Ok, det var jo leit. Noen muligheter som jeg kan komme på, men aldri testa: 1. gjenopprette Bios vha. 'boot block' og diskett Bios recovery 2. få tak i samme kortet/ bios-brikke og "hot swappe" Her 3. bytte biosbrikka/ få ny tilsendt. 4. ta ut strømkabel, clear cmos (se manual) og legg en korrekt Bios på floppydisk. Sett inn, start maskina og trykk 'Alt + F2'. Mulig den da starter oppdateringen. Endret 17. september 2005 av Zink Lenke til kommentar
Gaardon Skrevet 17. september 2005 Forfatter Del Skrevet 17. september 2005 jeg får se helt til flashmemory: på min pc også står ikke mer alle menyene og sånt nedenfor vises ikke på min pc Lenke til kommentar
Zink Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Ring til Asus Norge 23 16 26 82 og hør om de kan sende deg ny biosbrikke. Lenke til kommentar
Gaardon Skrevet 17. september 2005 Forfatter Del Skrevet 17. september 2005 Takk skal ringe senere i dag Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå