AndersT2 Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Skal ha nytt skjermkort snart, enten så blir det ett 7800 GT eller X1800 hvis det ikke blir for dyrt i forhold til ytelse opp mot 7800 GT. Jeg har Asus A8N-SLI Deluxe hovedkortet, der sitter chipsettet nesten rett under PCI-e porten (den øverste), og kjøleren jeg har på i dag tror jeg vil komme i konflikt med disse skjermkortene. Jeg har tenkt å modde den kjøleren jeg har i dag, dvs. gjøre den kortere. Men jeg trenger da ett mål. Hvor stor klaring er det mellom hovedkortet og skjermkortet, Og hvilken type chipset kjøler bruker dere ( hvis dere har byttet ut "vepsen"), og skaper disse problemer. Tenker da spesielt på X850XT PE som har ekstra stor kjøler, noe X1800 ser ut til å få. Eller er det mulig å bruke den andre PCI-e porten, slik at jeg da får mye bedre plass? Lenke til kommentar
Gromit Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Siden du allerede har et SLI chipset så hadde jeg kjøpt 7800GTX. Siden du om et år eller 6 mnd kan oppgradere til SLI hvis prisene synker litt i det minste. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 17. september 2005 Forfatter Del Skrevet 17. september 2005 Kjøper jo ikke GTX da GT versjonen yter nesten like bra, og koster 1000-1500 mindre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå