Havana Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Hvordan fungerer studiepoeng i vidregående skole, hvor mange studiepoeng gir en 4er meg, eller en 3er meg fra allmenfag gk, vk1.. Ja er det noen her som er ferdig med skiten som ville være så venlige å forklare det for meg.. takker for svar:) Lenke til kommentar
Snillingen Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 en 4-er i seg selv gir ikke et studiepoeng. For å regne sammen poengene dine så legger du sammen alle karakterene dine, tar gjennomsnittet og ganger med ti. Om du hadde 4 i snitt så får du 40 poeng. Når du har gjort det så plusser du på realfagspoengene dine og fordypningspoengene dine. Lenke til kommentar
MrQuote-on-Quote Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Studiepoeng er: snittet ditt ganget med 10 (f.eks. 4,3 i snitt gir 43 poeng) pluss eventuelle fordypningspoeng og realfagspoeng. Har du f.eks. 2MX, 3MX, 2FY, 3FY, 2KJ, 3KJ, så har du totalt 7 slike ekstrapoeng og er i dette eksempelet oppe i 50 studiepoeng. Lenke til kommentar
Havana Skrevet 17. september 2005 Forfatter Del Skrevet 17. september 2005 uh, takk antar jeg.. Men du skremte meg litt der i og med at det betyr at jeg må jobbe mye mer for å få nok studiepoeng til en rekke ting Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå